• 1
  • 2
2021-04-27, 11:02
Medlem
evhaj7s avatar
Hej!
Jag undrar om det är möjligt att ta ut pengar från Edenred-kortet? Om så inte är fallet, skulle man kunna köpa någon dyr köksmaskin för beloppet och sedan lämna tillbaka det för kontanter?
Citera
2021-04-27, 11:07
Medlem
Pungterings avatar
Generellt kan man bara få tillbaka pengar på samma vis som man betalade, och med samma kort.

Vad endenred är vet jag inte.
Citera
2021-04-27, 11:15
Medlem
Spela på nån skapligt jmn tennismatch så kan du få ut en del pengar med viss förlust iofs.
Citera
2021-04-27, 11:29
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evhaj7
Hej!
Jag undrar om det är möjligt att ta ut pengar från Edenred-kortet? Om så inte är fallet, skulle man kunna köpa någon dyr köksmaskin för beloppet och sedan lämna tillbaka det för kontanter?

Gå med någon och handla på ICA eller annan matbutik, betala med kortet och få ut pengarna i kontanter från den du handlat åt.

Returer ska göras till samma betalsätt som man handlade för, så det lär inte funka.
Citera
2021-04-27, 11:43
Medlem
Citat:
Hej!

Edenred är väl fd Rikskuponger? Går väl bara att handla färdigmat för kortet inte köksmaskiner för att laga egen mat?
Citera
2021-04-27, 11:44
Medlem
evhaj7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Spela på nån skapligt jmn tennismatch så kan du få ut en del pengar med viss förlust iofs.
Menar du att det går att sätta in pengar på någon bettingsida med Edenred?
Citera
2021-04-27, 11:45
Medlem
evhaj7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Edenred är väl fd Rikskuponger? Går väl bara att handla färdigmat för kortet inte köksmaskiner för att laga egen mat?
Nej, du kan handla på Coop/ICA/Willys osv.
Citera
2021-04-27, 11:55
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer

Går faktiskt fint att handla i valfri matbutik med kortet, och på t.ex. ICA Maxi kan du köpa hushållsmaskiner, TV-apparater med mera.

Edit: två på bollen...
Citera
2021-04-27, 12:00
Medlem
Citat:
Menar du att det går att sätta in pengar på någon bettingsida med Edenred?
Haft ett liknande kort o då kunde man spela i butik iaf. Online har jag ingen ani g om.
Citera
2021-04-27, 12:02
Medlem
evhaj7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Haft ett liknande kort o då kunde man spela i butik iaf. Online har jag ingen ani g om.
Smart! Det kanske vore något! Tack
Citera
2021-04-27, 12:20
Medlem
Citat:
Nej, du kan handla på Coop/ICA/Willys osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Går faktiskt fint att handla i valfri matbutik med kortet, och på t.ex. ICA Maxi kan du köpa hushållsmaskiner, TV-apparater med mera.

Edit: två på bollen...

Ja, läste på Edenred nu att det också är ok att handla i mstbutik för att göra egen matlåda. Har inte själv haft sådan förmån sedan det hette Rikskuponger och var ett häfte med fysiska papperskuponger i olika valörer (5, 10, 20 och 40kr har jag för mig) som man betalade med.

(Ang rubriken så Rikskort är något annat, inte samma som Rikskortet som Rikskuponger hette ett tag)
Senast redigerad av Engineer 2021-04-27 kl. 12:26.
Citera
2021-04-27, 12:25
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Generellt kan man bara få tillbaka pengar på samma vis som man betalade, och med samma kort.

Vad endenred är vet jag inte.
Ehh - nej, det stämmer inte. Det är snarare så att butiken ibland inte vill betala åter till kortet då de måste göra sig av med 500lapparna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in