2021-04-26, 19:57
Medlem
Andomarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Alltså, hela idén om att skam skulle vara något dåligt är så vrickad.

Jag tänker definitivt berätta för mina döttrar att tjejer som ligger runt får dåligt anseende, och blir mindre intressanta som seriösa partners. Om man lär sig det den hårda vägen så är det för sent.

Och du gör dina döttrar en tjänst. De kvinnor som växer upp utan en fadersfigur söker sig och går vilse i en nöjespark av snoppar tills dagen de blir "vuxna" och det inte finns några attraktioner som klarar av dem längre.
Citera
2021-04-27, 09:00
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja inte fan vet jag. Ni är så oskyldiga hela högen att ni inte fattar att folk går i gång på olika saker, som TABUN. Det är för i helvete inte raketforskning direkt.
Jo, jag fattar det. Men erkänn att det finns en lång skala där, där nästan alla kan vara med och när det går åt helvete för långt också.
Lite som "vart går gränsen" för en aspie?
Vart går gränsen för hur mycket skit en man kan stå ut med för att få "vara med"?
Senast redigerad av GaylordYanker 2021-04-27 kl. 09:18.
Citera
2021-04-27, 09:21
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jo, jag fattar det. Men erkänn att det finns en lång skala där, där nästan alla kan vara med och när det går åt helvete för långt också.
Lite som "vart går gränsen" för en aspie?
Vart går gränsen för hur mycket skit en man kan stå ut med för att få "vara med"?
För Långt för vem? Hur kan det vara så enormt svårt att greppa att det finns människor som tänder på saker du inte tänder på? Hittar man en partner som delar ens kink är det väl gott så om man pysslar med praktiker inom lagens ramar. Denna fixering hur andra knullar är så märklig. Sköt dig själv.
Citera
2021-04-27, 10:32
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
För Långt för vem? Hur kan det vara så enormt svårt att greppa att det finns människor som tänder på saker du inte tänder på? Hittar man en partner som delar ens kink är det väl gott så om man pysslar med praktiker inom lagens ramar. Denna fixering hur andra knullar är så märklig. Sköt dig själv.
Du kan inte tänka dig att det för väldigt många är ett grundläggande behov att lämna utrymme till någon annan för att man inte vill bli lämnad ensam?

Självförnedring mot acceptans.
Till vilket pris som helst, ett medberoende beteende?
Citera
2021-04-27, 10:36
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du kan inte tänka dig att det för väldigt många är ett grundläggande behov att lämna utrymme till någon annan för att man inte vill bli lämnad ensam?

Självförnedring mot acceptans.
Till vilket pris som helst, ett medberoende beteende?

Då får man ta ansvar för det själv. Många här verkar tro att det är en majoritet av de män som tänder på att se sin kvinna ligga med andra gör det för att inte bli lämnade ensamma. Då kan jag ju argumentera att det även finns kvinnor som går med på att ligga med andra för att inte förlora mannen. Men då får man ju göra ett val, att förbli olyckliga eller att riskera att bli ensamma. Hur som helst måste det ju vara ett självbestämmande, för hur skulle det annars gå till?

Jag umgås i bland annat BDSM- kretsar och jag kan säga att det finns många, många män som tänder på det här, bland annat. Det är kanske en anomali bland vanilj- människor som inte ser det här ananrs.
Citera
2021-04-27, 19:46
Medlem
Andomarns avatar
Citat:
Då får man ta ansvar för det själv. Många här verkar tro att det är en majoritet av de män som tänder på att se sin kvinna ligga med andra gör det för att inte bli lämnade ensamma. Då kan jag ju argumentera att det även finns kvinnor som går med på att ligga med andra för att inte förlora mannen. Men då får man ju göra ett val, att förbli olyckliga eller att riskera att bli ensamma. Hur som helst måste det ju vara ett självbestämmande, för hur skulle det annars gå till?

Jag umgås i bland annat BDSM- kretsar och jag kan säga att det finns många, många män som tänder på det här, bland annat. Det är kanske en anomali bland vanilj- människor som inte ser det här ananrs.

Du umgås med och rör dig i cirklar med degenererade människor och tror att det är normen, att så måste alla vara. Din världsbild måste vara väldigt skev.
Inte så konstigt att du är så inbilsk, du verkar vara fast i något tunnelseende och allt i ditt lilla synfält är verkligheten.
Citera
2021-04-27, 20:32
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andomarn
Du umgås med och rör dig i cirklar med degenererade människor och tror att det är normen, att så måste alla vara. Din världsbild måste vara väldigt skev.
Inte så konstigt att du är så inbilsk, du verkar vara fast i något tunnelseende och allt i ditt lilla synfält är verkligheten.
Har jag påstått att det är normen? Är du läskunnig?

Det tar ju inte bort det faktum att det finns människor som tänder på det här. Fakta bryr sig inte om dina känslor.
Citera
2021-04-27, 20:48
Medlem
Andomarns avatar
Citat:
Har jag påstått att det är normen? Är du läskunnig?

Det tar ju inte bort det faktum att det finns människor som tänder på det här. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Så för att du inte använder ordet "norm" så är det inte vad du påstår? Det är ingen brist på min läskunnighet utan mer din förmåga till att resonera tydligt.

"Fakta bryr sig inte om dina känslor" andra gången du skriver det och andra gången du har fel.
Alla dina argument har bestått av anekdoter. Anekdoter är inte fakta.
"Mina anekdoter bryr sig inte om fakta" kanske du borde börja med istället.
Att det finns människor som tänder på olika fetisher är ingen hemlighet, det är dock inte vad tråden handlar om, så om det är någon som behöver slipa på sin läskunnighet så är det du.
Citera
2021-05-06, 06:57
Medlem
Sir Dwains avatar
Om ändå det var så att det enda hindret för överviktiga att få bukt på sin vikt var att bli medvetna om problemet. Då hade vi inte haft någon övervikt. Det är otroligt naivt att tro att det hjälper de här personerna att håna de. Att det skulle finnas en enda överviktig (som är äldre än säg 10 år) som är omedveten om detta och att det är dåligt är naturligtvis trams.

Det ser ut som att en stor andel av de som är överviktiga kommer att vara det livet ut, de kommer att kämpa mot detta utan någon vidare framgång. Det bästa vi kan göra för de här människorna är att göra deras liv betydligt sämre? För att vi bryr oss om de? Det tror inte jag.

Du är naturligtvis fri att inte skaffa dig en överviktig partner, på samma sätt som du kan rata partners för alla möjliga preferenser. Men jag åtminstone föredrar ju att vara diplomatisk då, du behöver inte ange skälet i detalj..
Citera
2021-05-06, 18:50
Medlem
Övervikt är svårt att bekämpa. Det gäller att ha disciplin. Vill man verkligen hjälpa någon, bör man nog håna henne varje dag.
Senast redigerad av ManManne 2021-05-06 kl. 18:56.
Citera
2021-05-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Övervikt är svårt att bekämpa. Det gäller att ha disciplin. Vill man verkligen hjälpa någon, bör man nog håna henne varje dag.

För de som har bättre humor än jag och på allvar vill hjälpa kärringen att bli av med kilon vil jag säga att uppmuntran fungerar tusen gånger bättre än det motsatta enligt mina erfarenheter. Speciellt kvinnor reagerar mycket bättre på positiv kritik än negativ kritik, även om män ofta också gör det.
Citera
2021-05-07, 01:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Om ändå det var så att det enda hindret för överviktiga att få bukt på sin vikt var att bli medvetna om problemet. Då hade vi inte haft någon övervikt. Det är otroligt naivt att tro att det hjälper de här personerna att håna de. Att det skulle finnas en enda överviktig (som är äldre än säg 10 år) som är omedveten om detta och att det är dåligt är naturligtvis trams.

Det ser ut som att en stor andel av de som är överviktiga kommer att vara det livet ut, de kommer att kämpa mot detta utan någon vidare framgång. Det bästa vi kan göra för de här människorna är att göra deras liv betydligt sämre? För att vi bryr oss om de? Det tror inte jag.

Du är naturligtvis fri att inte skaffa dig en överviktig partner, på samma sätt som du kan rata partners för alla möjliga preferenser. Men jag åtminstone föredrar ju att vara diplomatisk då, du behöver inte ange skälet i detalj..

Precis, är man överviktig innan 5-10 års åldern har kroppen redan fler och förstorade fettceller, det blir i princip omöjligt att gå ner i vikt sen. De personerna måste i stort sett gå hungriga resten av livet. Ett krigande mot kroppen resten av livet.

Det är så oerhört obildat och korkat att försöka skämma dessa människor att gå ner i vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in