2021-04-26, 22:58
Medlem
Wilma ser ut som en Alpacka. Jävlar vad konstig hals hon har. Eller är skallen så jävla liten. Kolla på det när hon intervjuas.
2021-04-26, 23:10
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Vilka pakter då? Andreas, Annki, Ludvig och Johanna känns given.

Ja den vet vi om - som tittare.

Ponera att det finns andra pakter eller blivande pakter som t ex Joanna, Dennis, Rickard, William och och Annicka. Med Flying monkeys som Ludvig och Annki därtill i hasorna. Johanna och supporten Andreas lever i sin egna bubbla och får möjligen den vilsna Olivia med sig.
Senast redigerad av CS128 2021-04-26 kl. 23:16.
2021-04-26, 23:13
Medlem
Wilma ser ut som en Alpacka. Jävlar vad konstig hals hon har. Eller är skallen så jävla liten. Kolla på det när hon intervjuas.
2021-04-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Intressant att se hur olika man kan uppfatta människor. Jag tycker Sophia och Elias är bland de mest osympatiska deltagarna i årets säsong, speciellt Sophia.
Jag stör mig absolut mest på Tova-Sophia och Ludde. Elias är inte heller någon favorit, men betydligt bättre än dessa två.

Hoppas att Joanna vinner. Eller Dennis.
2021-04-26, 23:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
<<<<

Så barnsligt att jämföra deltagarna med djur och deras utseende Undrar hur du skulle se ut jmfr.
2021-04-26, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av copybird

Med ett rejält underbett. Pratar som en bonntölp också.

Hoppas lappen tar hem det.
2021-04-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har inte fått intrycket av Olivia att hon skulle vara feminist. Hon känns mer som bortskämd överklassbrud.

Det var i ett av de allra första avsnitten. Laget skulle komma överens om något och hon blev gång på gång sur "typiskt män" när några i gruppen inte höll med henne. Under en av de första tävlingarna började hon även kasta skit (inte bokstavligen talat) på den mörkhyade tjejen som var med. Så eventuellt kanske hon ogillar folk i allmänhet.
2021-04-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
<<<<

Så barnsligt att jämföra deltagarna med djur och deras utseende Undrar hur du skulle se ut jmfr.

Det tycker du ja...

Jag skulle nog inte direkt påminna om något djur, har aldrig hört det iaf.
2021-04-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Sker alltid mycket mer instruktioner, regissering och planering bakom varje scen än vad man tror:

När det exempelvis är tävling ser det ut för oss tittare som att de tävlande går längs med stranden, ställer sig i grupper framför Anders, får instruktioner, och sen startar tävlingen.
I verkligheten har lagen varit på plats under en mycket längre tid - deltagarna har genomgått läkarundersökningar, gjort tester och liknande. Sedan har produktionen även gått igenom banan steg för steg med lagen, inte Anders. Så när Anders går igenom banan, så vet redan alla deltagare steg. Bara för TV:n.

Detsamma gäller Ö-råden. Deltagarna är alltid där mycket längre tid än man tror. Det sover t.ex. alltid över på ö-råds ön (väldigt spartanskt), då det är fara att åka båt när det är mörkt. Har för mig att den som blivit utröstad sover enskilt. (Lite stelt annars)

Allt ovan gäller för när Robinson vart på Fiji, men gissar på att principen är densamma när programmet även utspelar sig i Sverige.

Intressant.
Jag har faktiskt imponerats lite över hur bra deltagarna varit på att direkt snappa upp vad tävlingarna gått ut på. Jag tänkte att jag själv nog skulle framstått som lite dum i jämförelse. Visste inte att dom fått rejäla genomgångar innan programledaren gått igenom med dem.
2021-04-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag stör mig absolut mest på Tova-Sophia och Ludde. Elias är inte heller någon favorit, men betydligt bättre än dessa två.

Hoppas att Joanna vinner. Eller Dennis.
Elias har ju i alla fall gett Talfelet ett ansikte.
2021-04-27, 00:12
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Var kommer det där ifrån, är det från Bakom kulisserna på hur Robinson-programmet görs som tv4 gjorde?

Säkerligen Bakom kulisserna avsnittet, men kan även vara från Klas Beyer ö-dagbok. Rekommenderas varmt för den som tycker om Robinson. En hel del intressant behind the scenes info därifrån. Finns som ljudbok på bl a Storytel.

Finns ett otrooooooligt konstigt kapitel som gjort mig sömnlös x-antal nätter.
Aldrig lyckats komma på vad Klas snackar om här. Det här stycket är från den senare hälften av hans Robinson-vistelse, när det bara är 7 deltagare kvar:

"Ett rop hörs. Det är en person från produktionen som ropar, delvis till mig, men även till alla jungeltaktiker ute i skogen. Vi skall samlas. Något skall berättas. Och hennes min vittnar om att nyheten är allt annat än vacker. 7 deltagare. 9 från produktionen och 2 högt uppsatta i produktionen. Allvaret är totalt. Produktionen berättar, och vi lyssnar. Vissa börjar gråta andra blir förbannade. Själv vet jag inte hur jag ska reagera, kanske på grund av chocken. Förutom att det rubbar hela vår existens här på ön, så kanske det mest frustrerande är att jag inte får skriva om det. För om jag gör det, bryter jag mot kontraktet. Det där jävla kontraktet. Jag kollar mot Linn, hon är förbannad. Orden flyger ur munnen på henne. Rösten brister men hon försöker förtvivlat fortsätta, det är nästan omöjligt att höra vad hon säger. Men det viktiga är inte orden, utan känslan. Vi kan inte längre lita på produktionen. vi kan inte längre lita på nån. Jag springer ner till stranden. Bort från allt. När jag inte orkar springa längre slänger jag mig ner i sanden. jag är liten och betydelse lös. Jag tar tag i mina ben och pressar mina knäskålar mot mitt bröst. Det surrar i bröstet. Ögonen svämmar över. Kroppen skakar av alla sammanstrycka känslor. Nu har även själen brustit. Inte finns det en enda jävel man kan lita på".
Senast redigerad av peterZiipen 2021-04-27 kl. 00:15.
2021-04-27, 00:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Jag har haft lite svårt att uppfatta vilka du menar med dina alias. Du nämner att dessa fyra: "Bögen, Feministen, Anders och Ankan är i en pakt" och jag har förstått att du menar de fyra av den sk originalfemman som nu är inne i själva Robinsons sammanslagna grupp, men vilka är vilka?

Här är deras rätta namn Ludvig, Johanna, Andreas och Annki.

Feministen bör väl vara Johanna och Ludvig lär nog vara bögen men sen blir det värre. Efter Johannas pålvinst så kallade hon Andreas för Ankan men inte kallar väl du Annki för Anders? Kanske har du trott att Andreas heter Anders (programledaren är det som heter Anders). Det enda smeknamn på Annki som jag lagt märke till förekommit här är "Gunde", tack vare hennes slående likhet med fd skidåkaren Gunde Svan. Är det henne du kallar Ankan?

Ja Zyxel04, vem är egentligen vem i din uppräkning av deltagare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in