2021-04-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egbert-v
Domaren begärde jäv när det framkom att cyberninjas anlitats av arizonas senatrepublikaners fond. samma fond som givit honom pengar.

Jag tror därför det är självklart att han entledigar sig själv från detta mål
Nej han avsade sig målet pga att en av juristerna i detta mål biträtt honom själv i hans tidigare mål.
2021-04-26, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Om man nu bestämt skulle göra en audit, så är det viktigaste förstås att man anlitar oberoende kvalificerade experter. Det bästa valet hade antagligen varit en väl ansedd internationell revisionsbyrå som till exempel PricewaterhouseCoopers. Det vill säga ett företag som inte har någonting att tjäna på att ljuga och fabricera bevis, och som inte redan från början hejade på den ena kandidaten. Som har någonting att förlora på att de tappar i anseende om de är oseriösa.

Sen ska man förstås bjuda in observatörer från båda partierna som kan övervaka auditen och säga till om de tycker att något görs fel.

Men en sån audit hade såklart varit helt poänglös också då den såklart inte hade visat på något valfusk och QAnon-fanatikerna då bara hade inkluderat PwC bland konspiratörerna och fortsätt hävda valfusk lika tvärsäkert som innan.

Jag delar denna åsikt.
En oberoende granskare såsom PwC hade funkat. Alternativt representanter från USA:s postväsende ifall det rör sig om absentee ballots som postats.
Eftersom varje Ballot ska gå igenom en OCR-skanner så förväntar jag mig att bildinnehållet visas på en megaskärm. I bägge led sitter observatörer från de två största partierna i Arizona. Samt valförättaren , advokater från bägge sidor och en domare som kan ingripa ifall det uppstår oklarheter.

Sedan tar man och går igenom denna mödosamma process långsamt och transparent så att det inte uppstår några tvivel.

När den oberoende granskaren är klar med sin rapport,tillåts bägge sidor få kontrollräkna det en gång till,samt ta samples på säg 1-20% av Ballotts för manuell verifiering .

Allt detta jag precis beskrivit är taget ur OSCE guiden för valobservation.
Senast redigerad av egbert-v 2021-04-26 kl. 22:54.
2021-04-26, 22:54
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Det är ganska mycket information du kommer med så jag har varit tvungen att googla mig till vad det är du menar.
Enligt tidningarna the hill och nyhetskanalen ABC och businessinsider, så tänker Guvernör Ducey inte fortsätta vara guvernör efter den 1a januari 2023 när hans mandatperiod är över.

Enligt telegrambyrån AP vägrar "digital ninjas" redovisa hur och vilken alogritm de använder för att skanna röstsedlar. De vägrar ochså låta utomstående valobservatörer få se röstkorten. Vilket får mig att tvivla på dess legitimitet.
https://apnews.com/article/elections-election-recounts-phoenix-election-2020-business-396ea4662f8c213da010c0014ca97c6c

Ducey hade aspiration på Vita Huset innan auditen..

Vad senaten efterfrågat är om det funnits valfusk eller ej. Man har inte bett Cyber Ninjas i förväg officiellt presenterade alla metoderna för att finna detta, tvärtom, utan förlitar sig på expertis. UV ljuset är något du inte sett i någon audit, bra eller dåligt att hitta fusk med ? Det återstår att se när man presenterar resultatet. Då kommer belackarna att få ta del av detta samt kan kontra om det förefaller felaktigt. Som det fungerar i en rättsstat.

..Som jag tidigare nämnt kommer påstående om att individer eller företag, organisationer fuskat följas av brottsutredningar. Där kommer andra myndigheter in. Finns tillräckliga bevis följer en rättegång och därefter faller en dom.
Senast redigerad av Nixter 2021-04-26 kl. 22:56.
2021-04-26, 22:54
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej han avsade sig målet pga att en av juristerna i detta mål biträtt honom själv i hans tidigare mål.

Maricopa County Superior Court Judge Christopher Coury issued an order Sunday afternoon that said he was removing himself from the case after the court received filings at 4 p.m. that mentioned new attorneys for the first time, including Chris Viskovic, who worked in Coury's office as an extern within the last five years.

https://www.washingtonexaminer.com/news/maricopa-county-judge-recusal-arizona-senate-republicans-election-audit
2021-04-26, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Vad senaten efterfrågat är om det funnits valfusk eller ej. Man har inte bett Cyber Ninjas i förväg presenterade metoderna för att finna detta, utan förlitar sig på expertis. UV ljuset är något du inte sett i någon audit, bra eller dåligt att hitta fusk med ? Det återstår att se när man presenterar resultatet. Då kommer belackarna att få ta del av detta samt kan kontra om det förefaller felaktigt. Som det fungerar i en rättsstat.

Uppskattar svaret. Varifrån kommer denna information ifrån?
Har du en eller flera oberoende källor?

Jag vet inte vad UV-ljus har att göra med det vi talar om så länka gärna till det med så att jag kan snabbläsa mig till denna teknik.
2021-04-26, 22:57
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Vad senaten efterfrågat är om det funnits valfusk eller ej. Man har inte bett Cyber Ninjas i förväg officiellt presenterade alla metoderna för att finna detta, tvärtom, utan förlitar sig på expertis. UV ljuset är något du inte sett i någon audit, bra eller dåligt att hitta fusk med ? Det återstår att se när man presenterar resultatet. Då kommer belackarna att få ta del av detta samt kan kontra om det förefaller felaktigt. Som det fungerar i en rättsstat.

..Som jag tidigare nämnt kommer påstående om att individer eller företag, organisationer fuskat följas av brottsutredningar. Där kommer andra myndigheter in. Finns tillräckliga bevis följer en rättegång och därefter faller en dom.

Men du har ju också, ENLIGT DIG:
"Cyber Ninjas som nyttjar en Kinematik teknik baserad på Jovan Hutton Pulitzers scannerteknik"

Oj glömde nästan: var är Tysklandsservern?
2021-04-26, 23:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Uppskattar svaret. Varifrån kommer denna information ifrån?
Har du en eller flera oberoende källor?

Jag vet inte vad UV-ljus har att göra med det vi talar om så länka gärna till det med så att jag kan snabbläsa mig till denna teknik.

Egbert, du får googla på internet. Duceys tankar om sig själv är ganska välkänt ;-) by the way - 2023 precis före valet 2024.

Vad gäller UV har jag länkat en film till det i tidigare inlägg, men om du istället går till http://www.azaudit.org och väljer Kamera 6 tittar i nedre höger hörn när det står folk vid stationen så ser du UV ljus testet live. Syftet med UV är flera, ett många inte känner till är att röstsedlar som är förtryckta (maskinellt producerade) inte har spår av fett på sig. Fett syns som fingeravtryck i UV ljus. Det har en röstsedel som hanterats på normalt sätt.

..Den här auditen blir något helt annat än det som skedde efter valet. Sanningen Egbert, sanningen.
Senast redigerad av Nixter 2021-04-26 kl. 23:14.
2021-04-26, 23:05
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Nu är det ju så pass illa för din argumentation att denna pågående auditen är en forensic audit, dvs dvs att resultatet blir en rent tekniskt bevisning. Ungefär lika starka som dna bevis i ett mordfall. Dvs det kommer bli väldigt svårt att bortförklara med sånt svammel som du ger uttryck för.
"Forensic" är bara ett buzzword som egentligen inte betyder någonting i det här sammanhanget. Det gör inte magiskt att de som genomför undersökningen blir oberoende eller kvalificerade.
2021-04-26, 23:16
Medlem
Citat:
Nu är det ju så pass illa för din argumentation att denna pågående auditen är en forensic audit, dvs dvs att resultatet blir en rent tekniskt bevisning. Ungefär lika starka som dna bevis i ett mordfall. Dvs det kommer bli väldigt svårt att bortförklara med sånt svammel som du ger uttryck för.

Hur bortförklarar man att experterna använder blå pennor när regelverket för rösträkning säger "inga blå pennor"? Ett mycket trovärdigt team för audit och ingen insyn!!!
Senast redigerad av 45huddinge45 2021-04-26 kl. 23:21.
2021-04-26, 23:22
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Hur bortförklarar man att experterna använder blå pennor när det regelverket för rösträkning säger "inga blå pennor"? Ett mycket trovärdigt team för audit och ingen insyn!!!

Demokraternas juridiska team påstod till en domare att man nyttjade blå pennor. Man påstod dessutom att man misshandlade röstsedlar, detta innan man hunnit packa upp den första pallen (följ pallarna live på kamera 3).

Nu när auditen defacto utförs har gröna och röda pennor nyttjats, inte en blå penna så långt ögat kan se.
Senast redigerad av Nixter 2021-04-26 kl. 23:28.
2021-04-26, 23:32
Medlem
Citat:
Demokraternas juridiska team påstod till en domare att man nyttjade blå pennor. Man påstod dessutom att man misshandlade röstsedlar, detta innan man hunnit packa upp den första pallen (följ pallarna live på kamera 3).

Nu när auditen defacto utförs har gröna och röda pennor nyttjats, inte en blå penna så långt ögat kan se.

Det var inte det som framgick av intervjun med reportern som blev utkastat...M
Men du vet kanske bättre...
2021-04-26, 23:37
Medlem
siisters avatar
Citat:

Nu när auditen defacto utförts har gröna och röda pennor nyttjats inte en blå penna så långt ögat kan se.

Påstod? Har Doug Logan sagt att journalisten ljög? Och vad hade hänt om journalisten inte hade påpekat att svarta eller blå pennor inte får användas tro

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in