2021-04-26, 16:36
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damdanne
Det är den här situationen vi talar om. För det är ju så att hon satt sig gränsle över honom utan samtycke. Att du inte vill säga att hon gjort detta och det är fel säger en del om dig. Du tycker att det är okej att en kvinna gränslar en man utan samtycke. Men inte tvärtom.

Inte tvärtom? Jag har inte diskuterat grenslingen. Han kontrade inte genom att grensla henne, han tog det flera steg längre. Jag har redan skrivit: Jag ser fortfarande inte kopplingen: hon sätter sig på mig - då kan jag dra ner hennes bh. Vill du då enbart ställa motfrågor kring grenslingen får du göra det, men för mig är det inte intressant
Citera
2021-04-26, 16:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Ja jag anser att det är en sexuell handling att sätta sig grensle över skrevet på någon. Det är en intim handling. Men i detta fallet protesterade han inte så därför är det inget övergrepp. Hade han däremot sagt nej och hon ändå satt sig över honom hade det varit.

Hade någon satt sig över mig på det sättet (förrutom min man) hade jag definitivt sett det som en sexuell handling utan samtycke.

Allt handlar ju om samtycke. Han klagade inte! Sedan klagade hon väl inte efter att BHn dragits ner. För andra saken klagade hon ju tre gånger innan. Men klart det var alla förmodligen dyngraka och det var ju inte heller någon i ledningen som grep in och sa att det där var olämpligt! (kanske tom olagligt).
Citera
2021-04-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Inte tvärtom? Jag har inte diskuterat grenslingen. Han kontrade inte genom att grensla henne, han tog det flera steg längre. Jag har redan skrivit: Jag ser fortfarande inte kopplingen: hon sätter sig på mig - då kan jag dra ner hennes bh. Vill du då enbart ställa motfrågor kring grenslingen får du göra det, men för mig är det inte intressant

Men grenslingen är ju något som har hänt. Så varför bortse från det?

Hon hade inte fått samtycke till att grensla honom. Det är där skeendet börjar. Han rättar till henne ovanpå sig. Hon sitter kvar.

Det gör inte nödvändigtvis att hon vill att han ska ta av henne några kläder alls. Men hon fick inget samtycke för att sätta sig på honom heller. Så är man noga med samtycket ska det naturligtvis gälla både könen. Och du försöker snirkla dig igen om detta med att försöka få bort grenslingen ur diskussion för att du vet att du skulle absolut se det som ett övergrepp om en man grenslade en kvinna utan samtycker.
Citera
2021-04-26, 16:58
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Och då kan man blotta någon framför kameror och tv-team?
Ärligt talat, de i PH ligger i tv, hånglar runt och badar nakna...
Citera
2021-04-26, 17:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Hon hade inte fått samtycke till att grensla honom. Det är där skeendet börjar. Han rättar till henne ovanpå sig. Hon sitter kvar.

Det gör inte nödvändigtvis att hon vill att han ska ta av henne några kläder alls. Men hon fick inget samtycke för att sätta sig på honom heller. Så är man noga med samtycket ska det naturligtvis gälla både könen. Och du försöker snirkla dig igen om detta med att försöka få bort grenslingen ur diskussion för att du vet att du skulle absolut se det som ett övergrepp om en man grenslade en kvinna utan samtycker.

Men han klagade inte! Det kan ju iofs sägas bero på chock! Han blev så chockad av det där att han inte kunde säga nej. Det är ju en sak man just brukar säga vid övergrepp. Personen blir så chockad att det inte kommer ett nej.

Dock för just Toby är det nog kört. Det dumma han gjorde var ju att gå ut offentligt och be om usäkt för att han varit dum. Blir ju ett erkännande det.
Citera
2021-04-26, 17:07
Medlem
Lever han?
Citera
2021-04-26, 17:09
Medlem
Citat:

Jag ser inte kopplingen: Han ligger i sängen - då kan jag sätta mig gränsle över honom.

Du haltar när du tänker.
Citera
2021-04-26, 17:10
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Ärligt talat, de i PH ligger i tv, hånglar runt och badar nakna...

Igen, man kan inte ta något för givet. Det är väl inte så svårt att förstå.

Citat:

Så du diskuterar genom att berätta för andra vad dom tycker/hade tyckt i en annan situation? Det var ett spännande koncept
Citera
2021-04-26, 17:12
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otur2
Jag ser inte kopplingen: Han ligger i sängen - då kan jag sätta mig gränsle över honom.

Du haltar när du tänker.

Han drog ner hennes bh som en försvarsmekanism efter ha blivit grenslad då eller?
Citera
2021-04-26, 17:14
Medlem
Insyn5s avatar
Vart är drevet från alla feminister om att lägga ner våldtäkts-programmet Paradise Hotel? Just det! Paradise Hotel är feministernas favorit program.
Citera
2021-04-26, 17:16
Medlem
Citat:
Igen, man kan inte ta något för givet. Det är väl inte så svårt att förstå.

Så du diskuterar genom att berätta för andra vad dom tycker/hade tyckt i en annan situation? Det var ett spännande koncept

Det är ju det jag säger. Du menar att det är en helt annan situation om en man grenslat en kvinna. Det är det som gör dina åsikter lite skeva.

Jag tycker inte att man har rätt att klä av någon i det skeendet, men hon fick inget samtycke heller. Så det verkar som bägge två har agerat för ökad intimitet. Utan samtycke.
Citera
2021-04-26, 17:21
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det är ju det jag säger. Du menar att det är en helt annan situation om en man grenslat en kvinna. Det är det som gör dina åsikter lite skeva.

Jag tycker inte att man har rätt att klä av någon i det skeendet, men hon fick inget samtycke heller. Så det verkar som bägge två har agerat för ökad intimitet. Utan samtycke.

Kan du citera det jag skrivit om att det är en helt annan situation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in