2021-04-25, 02:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Vi vänder på det?

Om den tjejen som sitter gränsle över Toby hade tagit på hans kuk, och han säger nej jag vill inte. Hade hon riskerat flera års fängelse som Toby gör nu.

Nej jag vill inte och direkt så slutar man är varken våldtäkt eller sexuellt ofredande. I en sån situation han var i. Att springa fram till någon och bara göra så är inte ok..

Hur går sex annars till? ALLA som har sex måste börja med att ta insiativ till att röra den andra? Korrekt? Annars blir det svårt att ha samlag.

Om det endast är vad som visades är det PATETISKT!!! Araber gängvåldtar småtjejer, trycker in dom på toaletter på skolorna och får 0 straff?????

Man kan vända på det på flera sätt. Toby är kraftigt berusad vid tillfället, tjejerna är mer nyktra. Och enligt samtyckeslagen så får man inte utnyttja en kraftigt berusad person sexuellt. Ändå låter de honom stimulera dem sexuellt, och den ena tjejen Jennifer sitter på honom i bara underkläder när han ligger på sängen. Han verkar dessutom vara sömnig, och sovande personer får man inte heller ha sex med enligt lagen.
Dessutom sker allt framför kamerorna, och han kanske inte vill att tex hans föräldrar ska se honom i en sådan situation som tjejerna försätter honom i, genom att ha sexuell kontakt med honom när han är kraftigt berusad.

Och tänk er att han hade suttit grensle över Jennifer istället, när hon är kraftigt berusad och han är mer nykter. Hade man då brytt sig om hon smekte honom på bröstvårtorna?
Nej, man hade istället fokuserat på att han begår sexuellt övergrepp mot henne, och att han trycker ner henne mot sängen och nästan misshandlar henne, så som Jennifer gjorde mot honom.
För kvinnor kan inte skada män, enligt den allmänna opinionen, trots att de kan vara tillräckligt starka för att kunna bära sin pojkvän.

Och i Annie-situationen så kan man tänka sig att Toby istället låter Annie runka av honom när hon är kraftigt berusad och han är mer nykter. Han hade då enkelt kunnat fällas för våldtäkt. Men kan hon bli fälld för det pga att hon lät honom stimulera henne sexuellt?
Troligen inte, för hon är tjej och kan därför inte våldta en man, enligt den allmänna opinionen.
Och kvinnor har dessutom blivit så illa behandlade av män historiskt, så det är ju inte mer än rättvist att dessa tjejer hämnas på Toby för vad andra män än han har gjort mot andra kvinnor än dem, enligt den allmänna opinionen.

Visserligen stoppade Annie honom snabbt från att fingerpulla henne. Men varför gjorde hon det?
Det var nog inte för att hon inte ville utnyttja honom sexuellt, utan för att hon inte ville ligga på TV, vilket hon själv säger.
Och Jennifer tänkte också bara på sig själv och att hon inte ville visa sina bröst framför kamerorna. Men att sitta grensle på honom i bara underkläderna gick bra för henne.
Ingen av tjejerna verkar alltså ha tänkt ett skit på att de själva kanske begick sexuellt övergrepp mot honom. För de är ju tjejer, och tjejer kan inte begå sexuella övergrepp mot män, enligt den allmänna opinionen.

Men samtyckeslagen säger annorlunda än den allmänna opinionen. Tjejerna är skyldiga enligt lagen att säkerställa att Toby är laglig att ha sex med, innan de har någon sexuell kontakt med honom. Och det gäller även om han är den som är mest aktiv i den sexuella handlingen, vilket ni säkert förstår om ni tänker att Toby istället var en 5-årig pojke som smeker tjejerna mellan benen eller på brösten. Och kraftigt berusade personer är som sagt inte lagligt att ha sex med, iallafall inte i Sverige.

Men när man väl har säkerställt att personen man ska ha sex med är laglig att ha sex med, då är det den personens ansvar att göra motstånd om den inte samtycker med vad man gör med den, och om den gör motstånd så måste man sluta.
Och det är av hänsyn till hur sex vanligtvis går till. Det är nödvändigt att man kan fokusera på sin egen njutning, annars blir det inte bra sex. Om man var tvungen enligt lagen att då och då fråga om den andre fortfarande lever och mår bra och vill fortsätta medan man har sex, då skulle det bli väldigt störande och inte bra sex för någon av parterna.
Men man kan inte göra vad som helst medan man har sex, bara normala och harmlösa saker är tillåtet. Tex kan man inte börja strypa den man har sex med. Och man måste ta det lugnt och inte vara för hårdhänt. För man kan annars fällas för misshandel eller mord.
Senast redigerad av eoku 2021-04-25 kl. 03:00.
Citera
2021-04-25, 03:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Många verkar förvånade över att sådant här händer. Det är inte konstigt alls. Sätt samman ett gäng ungdomar med låg intelligens men med snygga kroppar, stort självförtroende och långa ligglistor med förkärlek till alkohol och festande och vi har en bra grund. Själva poängen med programmet är att hitta en partner och för att underlätta låter produktionen alkoholen flöda. Människor med låg intelligens och stora mängder alkohol är ingen bra kombo, men det kan ge, i vart fall i vissas ögon, bra tv-underhållning.

Att då någon går över gränsen är väl inte så konstigt. Varför i en hångelscen förstöra det romantiska genom att först fråga om man får dra ner motpartens BH? Det i ett program där deltagare mer eller mindre förväntas ligga med varandra. Det stora problemet är ju att folk tittar på skiten och av allt att döma gärna vill se sex och skandaler. Produktionen gör ju sitt bästa för att överträffa tittarnas förväntningar och det här får väl ses som väldigt lyckat då de ansåg sig vara tvungna att lägga locket på för att kunna sända eländet. Är det någon som tycker att Toby såg intelligent ut när han får beskedet att han kastas ut ur programmet? Kanske var han så berusad att han inte kommer ihåg ett skit och sitter där och undrar vad fan det var som hände egentligen?
Citera
2021-04-25, 05:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Sluta, fnissar ihjäl mig. Hur kan man inte märka att personen man försöker ha sex med inte vill? Man måste vara blind, döv och dum i huvudet liksom

Kanske för att hon inte uttrycker att hon inte vill ha sex, ungefär som en prostituerad som låtsas vilja ha sex trots att hon inte vill ha det. Eller för att hon inte uttrycker det tydligt nog.

Och man måste uppleva det ifrån Tobys perspektiv, som inte såg tjejerna från alla de vinklar som vi kan se tack vare kamerorna. Och han kunde inte läsa deras tankar heller, och han kunde därför inte veta det som tjejerna berättar nu i efterhand om hur de kände under händelsen.
Och därför är det viktigt att man uttrycker sin vilja tydligt och gör motstånd om man inte vill ha sex.
Senast redigerad av eoku 2021-04-25 kl. 05:35.
Citera
2021-04-26, 07:29
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vem kräver det? Vad som passar för en person, passar inte för alla. Det är därför man ska vara lyhörd.
Ja visst ska man vara lyhörd men det gäller ju båda hållen.

Varför sitter hon kvar på honom och pratar vidare efter bh incidenten? Det är nog det jag finner märkligast.

Om jag känt mig kränkt hade jag ju rest mig och gått därifrå Hon sa nej och blev förbannad, men fortsätter sitta på honom och föra en dialog.
Citera
2021-04-26, 11:05
Medlem
Hoppas våldtäktsmannen åker dit
Citera
2021-04-26, 11:59
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Hoppas våldtäktsmannen åker dit
Ja det är det alla hoppas.
Citera
2021-04-26, 13:02
Medlem
man kan hoppas att produktionen åker dit också så det blir någon förändring till det gamla konceptet då detta är lite för sexuellt..
Citera
2021-04-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Vad är detta för jävla dumheter. Först anmäla sig till knulltv, var enda koncept är att bli stockad framför rullande kamera, och sedan grina över att något klämmer en på pattarna eller vad det nu är som hänt.
Idiot!

wooooord!
Man får hoppas att blodslinjen dör ut med samtliga deltagare så dom inte sprider sina defekta gener vidare. Vi har nog med idioter i detta land.
Citera
2021-04-26, 13:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s7.Emil
man kan hoppas att produktionen åker dit också så det blir någon förändring till det gamla konceptet då detta är lite för sexuellt..

Men det säljer ju! Tror nog inte de vill överge konceptet. Då kommer ju inte kidsen kolla på skiten längre = mindre reklampengar. PH är vad som gör att Viafree kan fortsätta.
Citera
2021-04-26, 13:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Många verkar förvånade över att sådant här händer. Det är inte konstigt alls. Sätt samman ett gäng ungdomar med låg intelligens men med snygga kroppar, stort självförtroende och långa ligglistor med förkärlek till alkohol och festande och vi har en bra grund. Själva poängen med programmet är att hitta en partner och för att underlätta låter produktionen alkoholen flöda. Människor med låg intelligens och stora mängder alkohol är ingen bra kombo, men det kan ge, i vart fall i vissas ögon, bra tv-underhållning.

Att då någon går över gränsen är väl inte så konstigt. Varför i en hångelscen förstöra det romantiska genom att först fråga om man får dra ner motpartens BH? Det i ett program där deltagare mer eller mindre förväntas ligga med varandra. Det stora problemet är ju att folk tittar på skiten och av allt att döma gärna vill se sex och skandaler. Produktionen gör ju sitt bästa för att överträffa tittarnas förväntningar och det här får väl ses som väldigt lyckat då de ansåg sig vara tvungna att lägga locket på för att kunna sända eländet. Är det någon som tycker att Toby såg intelligent ut när han får beskedet att han kastas ut ur programmet? Kanske var han så berusad att han inte kommer ihåg ett skit och sitter där och undrar vad fan det var som hände egentligen?

Exakt. Bör ju inte komma som någon förvåning. Va jag ställde upp i PH och de förväntade sig att jag skulle ha sex! Trodde det var ett familjeprogram. Ska man vara med får man väl kolla tidigare säsonger och sedan bestämma sig om det är ett program man vill vara med i.

Jo förmodligen. Han minns nog inte. Det där med BHn är rent löjligt men den andra saken ja den kommer han kanske att åka dit för. Trots att produktionen inte såg något fel i det när det hände i realtid och sedan fortsatte ösa alkohol över dom.
Citera
2021-04-26, 13:51
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Ja visst ska man vara lyhörd men det gäller ju båda hållen.

Varför sitter hon kvar på honom och pratar vidare efter bh incidenten? Det är nog det jag finner märkligast.

Om jag känt mig kränkt hade jag ju rest mig och gått därifrå Hon sa nej och blev förbannad, men fortsätter sitta på honom och föra en dialog.

Alla reagerar olika i sådana situationer. Vad som gäller för dig gäller inte för andra
Citera
2021-04-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Alla reagerar olika i sådana situationer. Vad som gäller för dig gäller inte för andra

Men hur hon handlade är ju hur han kan tänka sig att agera på ett visst sätt. När hon sitter där så uppfattar han henne som att hon vill inleda något sexuellt. Om hon mena nej så vore väl det bästa att signalera detta till honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in