2021-04-26, 08:02
Medlem

Vem tar priset för falskast i år? Det måste nog ändå vara Pär-Sophia som fortsätter vara som hen är i Gränslandet. Alla irritationsmoment får gärna åka så att det blir trevligare att se Robinson.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-04-26 kl. 08:38.
2021-04-26, 08:22
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tror man har glömt hur bra Robinson var under Paolos tid. Otroligt mycket tuffare och skitigare tävlingar + mer närkontakt i tävlingarna. Allt kändes mer äkta. Vill minnas att de fick använda sig av naturens resurser på ett helt annat sätt också. Nuförtiden under Mastiffs styre bor de ju på inspelningsstränder där allt är dött, där andra länder turas om att bo på stranden och spela in sina varianter av Survivor. Finns knappt en kokosnöt.

Kolla bara den här tävlingen, ska slå ner varandra från en bro: https://youtu.be/LNsY5zo9i5M?t=797

Brottas med en boll i en halvdjup meter gyttja: https://youtu.be/x0qo_nQtMWg?t=712

Älskar även introt under Paolos säsonger, riktig hype https://youtu.be/zrqRY1rKXrc?t=7

Paolos engagemang är helt otroligt också. Arga Snickarn är värdelös i sin roll som programledare. Noll karisma. Dyker bara upp en kort stund innan tävling och på öråd och ställer frågorna har får höra i sin öronsnäcka.

Kan tänka mig Adonis. kan gå i god för Robinson Love Edition som den tomte han är.

Har missat Robinson Love Edition helt. Förklara, mannen. Annars är Paolo bra, instämmer. Jävligt orättvist behandlad bara. Ett simpelt sexköp förstörde karriär. Wtf, inte konstigare än att köpa en öl på krogen, liksom.

Robinson 2021 är spännande. Många bra aktörer, typ business all the way. Alex är stark, gillar honom mer & mer. Elias is the man. Men mitt hjärta klappar för Tova-Sophia. Denna bräckliga & känslosamma skönhet vet hur man spelar spelet.

Tova-Sophia for Win! 💗
2021-04-26, 08:38
Medlem
Timodjin77s avatar
Jag blir nästan förvånad över hur dålig självinsikt dessa machograbbar (Elias&Alex) har. Båda lever i tron att de åkte ut för att de var ett hot. Är det så svårt att räkna ut att de med sin taskiga attityd har satt sig i den situationen att de andra inte orkar med dem. I samma veva som Elias säger att dom skjutit sig själv i foten borde tanken slagit honom "trots att jag vinner tävlingar åt laget så vill dom inte ha mig kvar".

Sen tror jag inte riktigt på iden om att produktionen ändrar bilden av deltagarnas karaktär. Förstärker javisst men man kan inte framställa en ödmjuk individ som kaxig eller en dumbom (Tova-Sofia) som smart.
Jag tror att pusslet redan är lagt vid castingen.
Här har vi Elias som är extremt självgod och inte lyssnar på andra (check)
Här har vi den överglada tanten Ankki som klarar sig till sammanslagningen bara på det sociala spelet (check)
Här har vi en syltrygg utan egna ideer som kan glida med ett tag och stärka någon annans pakt Andreas(check)
Här har vi Johanna en arg/elak feminist som kommer att hamna i bråk med nån envis kille (check)
Den homosexuelle (check) osv,
Därefter förstärker man karaktärerna med det materialet som finns. Tror inte det är svårt om castingen funkar. Man väljer bara rätt ingredienser och sen använder dom som det var tänkt från början. Trist då det finns mer manus än vad som är önskvärt.
2021-04-26, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Callcenter Elias måste vara den sämsta människan på psykologi. Han beter sig som en 5 åring på dagis som tror han är smart men har iq som en 3åring... Undrar hur lång tid det tar innan han har en egen tråd på Flashback om hur han lurat pensionärer på kaffepengar.

Han hade en live på instagram igår och sade att han flyttat och jobbar på bank nu. Kul att få lite insider-info från en deltagare som varit med.

Han hade en misstanke under mullvadstiden att det fanns en till mullvad och att det måste ha varit Alex.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-04-26 kl. 10:17.
2021-04-26, 10:09
Medlem
Vad har Elias för diagnos om han nu har någon diagnos. Låter som en 4 åring utan tänder men antar han fick en tunga som var alldeles för stor för hans mun. Iof borde vilken tunga som helst passa hans stor käft.
Hen på gränslandet tycker jag är en vidrig typ. Snackar skit om andra och fjollgråter så fort något inte går som hen vill. Hen borde väl vara av det slaget att inte snacka skit och jävlas med folk med tanke på vad hen själv gått igenom i sitt liv. "Alex blev utröstad men det blev inte jag så jag tycker jag borde få vara kvar" Hen tål inte reglerna som missgynnar hen. Hoppas på EXIT så snart som möjligt men antar hen har en gräddfil hos SVT.
2021-04-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Om Gränslandet, 4
Trollpackan Anna, som åkte ut från Gränslandet, måste vara en av de största parenteserna i Robinsons historia.
Anna är fan legend. Tillbringar totalt fyra dagar i tävlingen, får mat varje dag, kör med pundarsnack i alla synkar och dampar ur totalt i bägge sina tävlingar. När det tagit slut går hon ut i skogen och slår på trädstammar med vedträn. Dessutom hinner hon med sitt livs största naturupplevelse, vilken består av att äta rostmacka på en strand. Klassiskt!

Flashback har ett solklart ansvar för att upphöja denna kultfigur till en fixstjärna i Robinson-historien. Jag säger bara #GlömAldrigAnna! (titta DN, nu kan ni skriva att det har uppstått en rörelse!).
2021-04-26, 10:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Tova-Sophia är en värdig vinnare. Helt enig.

Men ge Elias en chans, han är en driftig typ. Han kan gå över lik för att nå dit han vill. Business style all the way. Sossementaliteten tog överhand i gruppen då de valde att ha kvar ett par odugliga & stinkande gamla käringar framför Elias, den ende som var en verklig tillgång för laget. It was a mistake, believe me. Annki kostade ju dom segern i tidigare tävling, helt fucking kass. Annica är inte heller bra på något. I det här läget är gruppdynamiken fortfarande viktig. Elias visste detta, ändå fucka dom honom. Shit, alltså. Ingen heder alls.

Jag hoppas på Elias eller Tova-Sophia for Win! 💗

Vem håller du på om transan och Elias får duellera mot varandra i gränslandet?
2021-04-26, 10:30
Medlem
farlings avatar
Måndagens avsnitt

2021-04-26, 10:34
Medlem
Ganonitos avatar
Ang Robinson ikväll:
2021-04-26, 10:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Jag blir nästan förvånad över hur dålig självinsikt dessa machograbbar (Elias&Alex) har. Båda lever i tron att de åkte ut för att de var ett hot. Är det så svårt att räkna ut att de med sin taskiga attityd har satt sig i den situationen att de andra inte orkar med dem. I samma veva som Elias säger att dom skjutit sig själv i foten borde tanken slagit honom "trots att jag vinner tävlingar åt laget så vill dom inte ha mig kvar".

Sen tror jag inte riktigt på iden om att produktionen ändrar bilden av deltagarnas karaktär. Förstärker javisst men man kan inte framställa en ödmjuk individ som kaxig eller en dumbom (Tova-Sofia) som smart.
Jag tror att pusslet redan är lagt vid castingen.
Här har vi Elias som är extremt självgod och inte lyssnar på andra (check)
Här har vi den överglada tanten Ankki som klarar sig till sammanslagningen bara på det sociala spelet (check)
Här har vi en syltrygg utan egna ideer som kan glida med ett tag och stärka någon annans pakt Andreas(check)
Här har vi Johanna en arg/elak feminist som kommer att hamna i bråk med nån envis kille (check)
Den homosexuelle (check) osv,
Därefter förstärker man karaktärerna med det materialet som finns. Tror inte det är svårt om castingen funkar. Man väljer bara rätt ingredienser och sen använder dom som det var tänkt från början. Trist då det finns mer manus än vad som är önskvärt.

Också övertygad om att det är så. Vill man söka till Robinson är nog det smartaste man kan göra att försöka 'skapa' en karaktär som uppfyller produktionens kriterier för vad de är ute efter.

Kategori 1: "Kvinna, ca 25 år, ska se bra ut, framstå som bortskämd och gärna ha skev yrkestitel":
Nicoline (2018), Åsa Engström (2019), Cissi Wallin (2020), Olivia (2021)

Kategori 2: "Man, 30 år, muskulös och duktig på tävlingar, snygg och bra skäggväxt är en bonus"
Pascal (2018), Sebastian Larsson (2019), Cruise Ferreira (2020), Dennis (2021)

Kategori 3: "Mycket ung, kvinnlig feminist, (gärna rödhårig och lite sportig av sig)"
Desiree (2018), Fia (2019), Clara Henry (2020), Johanna (2021)

Kategori 4: "Krutkvinna i 50 års åldern. Rak, ärlig och säger vad hon tycker. Bossig är bonus."
Carolin Helt (2018), Jannika Navjord (2019), Nina Ekstrand (2020), Annica (2021)
2021-04-26, 10:47
Medlem
Marsovs avatar
2021-04-26, 10:53
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vem håller du på om transan och Elias får duellera mot varandra i gränslandet?

Typ clash of the titans, menar du.

I första hand håller jag på Tova-Sophia. 💗

Tova-Sophia är enligt mig en värdig vinnare men en förlust mot Elias kan jag leva med.

Elias är rätt okej. Dialekten är fucked up men han är driftig & viljan att trampa på andra för att vinna tilltalar mig. Business egenskap som kommer att ta grabben långt.

Ska Tova-Sophia åka ut så får det bli mot Elias, som även han är en värdig vinnare.
Senast redigerad av Adonis. 2021-04-26 kl. 11:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in