Citat:
Ursprungligen postat av
Timodjin77
Jag blir nästan förvånad över hur dålig självinsikt dessa machograbbar (Elias&Alex) har. Båda lever i tron att de åkte ut för att de var ett hot. Är det så svårt att räkna ut att de med sin taskiga attityd har satt sig i den situationen att de andra inte orkar med dem. I samma veva som Elias säger att dom skjutit sig själv i foten borde tanken slagit honom "trots att jag vinner tävlingar åt laget så vill dom inte ha mig kvar".
Sen tror jag inte riktigt på iden om att produktionen ändrar bilden av deltagarnas karaktär. Förstärker javisst men man kan inte framställa en ödmjuk individ som kaxig eller en dumbom (Tova-Sofia) som smart.
Jag tror att pusslet redan är lagt vid castingen.
Här har vi Elias som är extremt självgod och inte lyssnar på andra (check)
Här har vi den överglada tanten Ankki som klarar sig till sammanslagningen bara på det sociala spelet (check)
Här har vi en syltrygg utan egna ideer som kan glida med ett tag och stärka någon annans pakt Andreas(check)
Här har vi Johanna en arg/elak feminist som kommer att hamna i bråk med nån envis kille (check)
Den homosexuelle (check) osv,
Därefter förstärker man karaktärerna med det materialet som finns. Tror inte det är svårt om castingen funkar. Man väljer bara rätt ingredienser och sen använder dom som det var tänkt från början. Trist då det finns mer manus än vad som är önskvärt.
Också övertygad om att det är så. Vill man söka till Robinson är nog det smartaste man kan göra att försöka 'skapa' en karaktär som uppfyller produktionens kriterier för vad de är ute efter.
Kategori 1: "Kvinna, ca 25 år, ska se bra ut, framstå som bortskämd och gärna ha skev yrkestitel":
Nicoline (2018), Åsa Engström (2019), Cissi Wallin (2020), Olivia (2021)
Kategori 2: "Man, 30 år, muskulös och duktig på tävlingar, snygg och bra skäggväxt är en bonus"
Pascal (2018), Sebastian Larsson (2019), Cruise Ferreira (2020), Dennis (2021)
Kategori 3: "Mycket ung, kvinnlig feminist, (gärna rödhårig och lite sportig av sig)"
Desiree (2018), Fia (2019), Clara Henry (2020), Johanna (2021)
Kategori 4: "Krutkvinna i 50 års åldern. Rak, ärlig och säger vad hon tycker. Bossig är bonus."
Carolin Helt (2018), Jannika Navjord (2019), Nina Ekstrand (2020), Annica (2021)