2021-04-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Hoppas (och tror ) verkligen på Joel, Tanja och Simon i final <3
Innan var jag så säker på att Simon skulle vinna. Men nu har jag verkligen vänt, HOPPAS OCH TROR på Joel!

Jag håller med om Joel i final med Simon och Tanja. Joel är så fin! ❤️
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Ibland är det fan helt obegripligt med skånska. Även om det är helt sjukt att säga UUUST om ost så förstår man ändå vad Mössan säger. Lundensisk dialekt är väl extremt ”ren” för att vara skånska.

Absolut. Är själv född och uppväxt i Lund Men Adrian pratar en "smutsig" lundensiska med blattevibbar.. Inte alls ren.
(Nu kan jag ju endast förklara för "er utomstående" som att t.ex. jämföra med Måns Zelmerlöw..?) Adrian har växt upp i ett av de "sämre" områdena i Lund och pratar inte alls som en "normalt svenskl" person från Lund.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag talar om det som hände vid 02-tiden. Gick in i liven av en slump, och såg både Emelie och Dompa uppe på benen drickandes vatten. Dompa hade halvbånge och gick ut på toa. Innan det hade det varit Tillfälligt avbrott en tid, enligt nån i tråden.
Då var det nog när de var på jakt efter citronen som Pedram gömde! Efter det kröp de ner igen, fortsatte myset och sedan klev Dennis upp för en cigarett och påfyllnad av vattenflaska. Därefter var de kvar i sängen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Känns som hon har väldigt bonnig skånska. Har faktiskt svårt att förstå vad hon säger ibland.

Japp alla som kommer neråt Sjöbo, Ystad, Trelleborg " landet" har väldigt grov skånska.
2021-04-25, 22:20
Medlem
Då blir det förmodligen bara en som åker ut i morgon. Joel om han går ut på tisdag kommer bli saknad men han är ju ingen finalkandidat. Mår han bättre utanför huset så är ju beslutet klokt.
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amng
Joel lämnar tisdag, vad har jag missat 😵
Joel sade precis i "glappet" i en censur att han kommer lämna på tisdag. Stämmer det är det tråkigt på vissa sätt. Bra på andra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Just det
Jo tjena... hon kommer fortsätta spekulera när hon åkt ut
2021-04-25, 22:21
Medlem
jag tycker mergrins hässleholm skånska är rätt behaglig men har emelie extrem ystad dialekt eller är det så här illa för gemene man därnere
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Censur i sovrum 2 där Joel och Emelie är.
Och Joel som VILL ta upp känsliga ämnen med tittarna.
Han har flera gånger sagt att de måste använda sin plattform för att ta upp vissa frågor.
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Å varför skulle Nardos läsa upp de andras brev??? Tyckte om Maddisons reaktion, hon lät Tanja läsa för det behövdes en västgöte.

Nardos är så kamerakåt så det finns inte... luktar sig till allt kameran filmar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Absolut. Är själv född och uppväxt i Lund Men Adrian pratar en "smutsig" lundensiska med blattevibbar.. Inte alls ren.
(Nu kan jag ju endast förklara för "er utomstående" som att t.ex. jämföra med Måns Zelmerlöw..?) Adrian har växt upp i ett av de "sämre" områdena i Lund och pratar inte alls som en "normalt svenskl" person från Lund.

Det har du faktiskt helt rätt i
2021-04-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Då blir det förmodligen bara en som åker ut i morgon. Joel om han går ut på tisdag kommer bli saknad men han är ju ingen finalkandidat. Mår han bättre utanför huset så är ju beslutet klokt.

Var kom denna källa från?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in