2021-04-25, 20:06
Medlem
dialektikers avatar
En bra artikel i DN idag https://www.dn.se/sverige/lararen-hanna-gadban-foljde-svenskarna-som-lockades-till-terrorgruppen-is/
Till att börja med vill jag säga till Hanna Gadban själv muslim (som det handlar mest om i artikeln) att det värmer i hjärtat att hon vågar gå ut och prata om sin islamkritik.
Det stämmer inte som hon säger i slutet av artikeln, inte på mig iallafall, att jag drar alla muslimer över en kam, när jag är islamkritisk.

Tvärtom, så vet jag muslimer som bara skakade på huvudet, då vi svenskar var så extremt rädda för att bli kallade för islamofober för ett antal år sen, så vi vågade inte yttra islamkritik.
Sambon träffade muslimer på sitt jobb, som varnade just för utvecklingen med islamism i Sverige, då det var så stigmatiserande att kritisera islam.

Och vem minns inte att Birro raserade sin karriär med att komma med ett pyttelitet islamkritiskt twitterinlägg. Ja, vi har varit fullständigt rabiata i Sverige då det gäller att kalla oss själva för islamofober, därför att vi är kritiska mot islam.

Artikeln i DN idag handlar i stort om Hanna Gadban (det är hennes gamla namn, men hon har skyddad identitet och nytt namn idag) som länge varit kritisk mot islam trots att hon är muslim själv.
(Ja, de som flytt den där skiten, vet ju vad många radikala muslimer håller på med, och de skakar på huvudet åt vår naivitet då det gäller islam i Sverige.)

Artikeln börjar med att handla om kvinnan som dömts till 3 års fängelse av Lunds tingsrätt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmBjx/fallande-dom-om-is-resa-med-barn-overklagas och som Hanna Gadban vet spelar offer för IS, när hon i själva verket har vurmat för IS, poserat med vapen, försvarat slaveri etc. Detta vet Hanna Gadban, eftersom hon sparat skärmdumpar.
Hon har följt kvinnan som kallas Alma i artikeln sen dag ett.

Citat från DN:
Citat:
Från Stockholm skakade Hanna Gadban på huvudet när hon läste om Almas försök att framställa sig som ett fåkunnigt offer. Hanna mindes Facebookuppdateringarna från Almas konto både från tiden innan hon reste, när hon rörde sig i radikala skånska kretsar, och från IS så kallade kalifat.

– Hon la upp bilder på sin son med vapen, och skrev: ”Mitt blivande lejon”. Hon skrev att det var underbart att bo i kalifatet. Hon försvarade att IS tog sexslavar.

I en Facebookkonversation som återges i Sydsvenskan blev Alma ifrågasatt av en svensk muslimsk kvinna. Hur såg egentligen Alma på terrorgruppens systematiska förslavande av kvinnor ur folkgruppen yazidier?

”Inget illa mot dig syster”, skrev hon till Alma, ”ngt jag undrar över bara”.

Alma reagerade med irritation: ”Vad exakt är ditt problem med slaveri?”. Alma skrev att yazidiska slavar hade det bättre hos IS än bland ”kuffar” (ett nedsättande uttryck för otrogna). ”Vi kan inte”, slog Alma fast, ”ha problem med något som Allah har gjort halal”.

Domen har ju överklagats, men om kvinnan döms av högre instans, så är det ytterst få som kommer straffas av det svenska rättsväsendet.

Vidare i artikeln berättar Hanna Gadban att det är svårt att vara troende muslim i Sverige. Man känner sig sällan hemma i moskeer och det är nästan som att man måste bära slöja och fasta under ramadan för att vara muslim här i Sverige tycker hon.

(Min undran är här. Varför i H-ETE är vi så lama vi svenskar själva mot kvinnors helvete i Sverige då de är muslimer? Vi tillåter moskeer, men skiter fullständigt i det förtryck som försiggår inne i dem, mot kvinnor. Jag kände verkligen förtrycket när jag själv gick på besök till mosken vid Medborgarplatsen mot mig som kvinna. Ögonen från alla män, då jag gick in i den stora vackra salen, där bara män ska sitta. Då jag gick till den fula avsides mörka avdelningen som de vill ha kvinnorna på. Jag kände ensamheten för de kvinnor (ja, en ensam kvinna som satt där på en mörk avdelning på balkongen) och jag har aldrig känt mig så glad över att jag är uppvuxen i ett liberalt samhälle, där vi kvinnor tillåts vara frigjorda)

Hanna Gadbans djupdykningar i IS vänliga facebook-grupper började då hon själv fått mycket hat av muslimer efter hon varit kritisk mot hatpredikanter i moskeer.
Ja, ni kan ju tänka er hur läget är, då islamkritik i Sverige har varit så känsligt, så till och med om en muslim själv går ut och ger kritik, så blir den kallad för islamofob.
Hur fan kan vi låtit oss vara så lama i Sverige och direkt STÖTTAT IS-krigarna för att vi stämplat oss som islamofober om vi haft kritik. Muslimerna (de liberala) skakar ju själva på huvudet åt oss, i det fallet.

Och med dessa skärmdumpar som bevis så kan Hanna Gadban och andra terrorforskare dra ner byxorna, på alla dessa IS-krigare som ALLA ljuger om att de varit offer för IS.
Vidare går hon in på en Abo Raad som öppet hyllat IS framryckningar på facebook

Citat:
Citat:
2014 hyllade Abo Raad IS framryckningar i Irak helt öppet på Facebook.
Abo Raad har själv sagt att han inte menade Facebookposten som ett stöd till IS, utan som ett stöd till hjälporganisationer. Han är irakisk medborgare, och har levt i Sverige i över tjugo år. Redan 2005 år sedan kom vittnesmål till Säpo om att han i sin moské i Gävle samlat in pengar till självmordsbombare i Irak. Vittnen beskrev hur Abo Raad lade ut en bönematta på golvet i moskén, och sedan bad besökarna att lägga pengar till föräldralösa barn och till självmordsbombare. Pengarna skickades via Malmö till en al-Qaida-kopplad grupp i Irak.

Sedan 2019 har Säpo velat utvisa Abo Raad och flera andra radikala predikanter eftersom de anses utgöra ett säkerhetshot mot Sverige. Enligt Migrationsöverdomstolen kan utvisningen inte verkställas på grund av risk för förföljelse i Irak.

Såhär sätter naturligtvis Migrationsverket en käpp i hjulet för att utvisa Abo Raad.
(Jag har hört från muslimer att migrationsverket är infiltrerat för att gynna likasinnade, och det kan man ju typ undra över när man hör hur de stoppar utvisningen av Abo Raad.)

Hanna Gadban har alltså tvingats byta namn på grund av hot.
Citat DN:

Citat:
Hon har tvingats byta personuppgifter på grund av hot. Gadban är hennes gamla namn. DN har valt att inte skriva ut det nya namnet, eller vilken skola hon arbetar på.

Gadban betyder ”den arga” på Hannas modersmål arabiska. När hon tänker på Sveriges hantering av hotet från radikal islamism känner hon att det passar utmärkt.

– Sverige har varit så naivt inför IS terror, det går inte att säga det på något annat sätt.

Vidare talar DN med terrorexpert Michael Krona. Hur kommer det sig att Sverige är ett av de länder där IS hade som störst framgång i sin rekrytering?

Jo, makthavare har låtit radikala islamistmiljöer fått växa fram ostört i Sverige.

Citat DN:

Citat:
Michael Krona, medieforskare vid Malmö universitet och expert på IS propaganda, anser att ”en enorm politisk slapphet” under många år låtit svenska miljöer mottagliga för propagandan att växa. Debattörer som ville varna för antidemokratiska krafter misstänkliggjordes, menar Krona, och det skadade det breda svenska arbetet mot radikal islamism.

– Alltför få vågade ge sig in i det här och kritisera. Jag är helt övertygad om att islamofobistämpeln spelade roll där.

Vidare pratar Michael Krona om propagandafilmerna om IS som han har en närmast komplett samling av med halshuggningar och våldtäkter av barn (han brukar kallas in som expertvittne till rättegångar).

Michael Krona fruktar för övrigt nya terrordåd när pandemin klingat av.

Hanna Gadban har också skrivit en bok "Min jihad. Jakten på liberal islam"

Min frågeställning i tråden.

Kan vi våga börja kritisera radikala muslimer nu i Sverige utan att behöva kallas islamofober?
Har det börjat gå upp ett ljus för pk-istiska makthavare och media?
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-25 kl. 20:12.
Citera
2021-04-25, 20:22
Medlem
Spelar det någon roll vad diverse enstaka element "erkänner" när terroristerna redan är här i tusentals med bidrag och allt?

Nä. För sent att krypa till korset nu. Går endast att betala med blod i framtiden!
Citera
2021-04-25, 20:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Spelar det någon roll vad diverse enstaka element "erkänner" när terroristerna redan är här i tusentals med bidrag och allt?

Nä. För sent att krypa till korset nu. Går endast att betala med blod i framtiden!

Ja, det är jävligt sent, att polletten trillar ner nu.
Citera
2021-04-25, 20:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Dessutom har just DN varit en av de viktigaste aktörerna för att driva igenom massinvandringen. Vilket dom antagligen försöker tvätta bort nu. Men den gubben går inte, aldrig glömma aldrig förlåta.
Citera
2021-04-25, 20:28
Avslutad
Har inte läst allt, ska fortsätta snart..

Ja det är starkt av henne. Jag följer några på fejjan som är invandrare å islamkritiker, skönt att det blir fler å fler. Men dom måste öka takten, jag tror att det kan vara för sent för att rädda detta sjunkande skepp. Kommande val kommer bli både intressant å en nagelbitare..
Citera
2021-04-25, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
aldrig glömma aldrig förlåta.

Samma lika här.
Citera
2021-04-25, 20:33
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Men vi kanske kan lugna oss med att bygga ut med alla jä-a moskeer och lyssna på att de i stort kör ett enda stort kvinnoförtryck i dessa.

Varför är vi så extremt tillmötesgående mot denna mångfald radikala muslimer som går på Sveriges gator?

Kanske på tiden att ge lite stöttning till de liberala muslimer som kanske inte vill tvingas bära slöja och inte mår bra i moskeerna. Eller är vi jätte-islamofober för att vi vill ge stöd till de som flytt skiten?
Citera
2021-04-25, 20:34
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dessutom har just DN varit en av de viktigaste aktörerna för att driva igenom massinvandringen. Vilket dom antagligen försöker tvätta bort nu. Men den gubben går inte, aldrig glömma aldrig förlåta.

Ja, jag brukar avsky Niklas Orrenius massinvandringsälskande artiklar i DN. Men nu har han iallafall skrivit den här artikeln.
Citera
2021-04-25, 20:39
Medlem
dialektikers avatar
Tänk att vi i Sverige är så "islamofob-stämpel-rädda" så att vi till och med sätter islamofob-stämpel på de muslimer som själva är kritiska till religionen.
Citera
2021-04-25, 20:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Har inte läst allt, ska fortsätta snart..

Ja det är starkt av henne. Jag följer några på fejjan som är invandrare å islamkritiker, skönt att det blir fler å fler. Men dom måste öka takten, jag tror att det kan vara för sent för att rädda detta sjunkande skepp. Kommande val kommer bli både intressant å en nagelbitare..

Ja, artikeln var väldigt lång. Men jag ville inte citera för mycket, för jag tänker på citeringsreglerna.

Dock hade jag kunnat citerat mer från artikeln, utan att bryta mot citeringsreglerna, men nu förklarade jag ju innehållet delvis.
Citera
2021-04-25, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men vi kanske kan lugna oss med att bygga ut med alla jä-a moskeer och lyssna på att de i stort kör ett enda stort kvinnoförtryck i dessa.

Varför är vi så extremt tillmötesgående mot denna mångfald radikala muslimer som går på Sveriges gator?

Kanske på tiden att ge lite stöttning till de liberala muslimer som kanske inte vill tvingas bära slöja och inte mår bra i moskeerna. Eller är vi jätte-islamofober för att vi vill ge stöd till de som flytt skiten?

Det fetade. Kan vi väl tacka Palme för.. SL har gjort uttalande om att aldrig kritisera denna sekt. Det ligger hot över Sverige? Take a pick vad orsaken är vad som gör att dom flesta är så passiva. Skrämmande vad folk är blind å jävligt pk. Vad är det med er?! Vakna för fan!

För övrigt instämmer jag.
Senast redigerad av MissAjDiHiDi 2021-04-25 kl. 20:46.
Citera
2021-04-25, 20:49
Medlem
dialektikers avatar
Jag undrar också varför liberala muslimer som flytt till Sverige, behöva vara så rädda att de är tvungna att leva under skyddad identitet?

Vad är det för demokrati vi har här i Sverige i så fall?

Vissa har ju vittnat om, att de har det värre i Sverige, än de länder de flytt från. De har ju trott att de ska få det tryggt i Sverige, men så jagas de av radikala grupperingar, bara för att de är oliktänkande religiöst sett.
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-25 kl. 20:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in