Citat:
Ursprungligen postat av
banbrytare
Alltså Nicole och Aoi... det är för mig ett mysterium hur de finner attraktion för varandra? Hon har själv kallat honom för mansbebis, att hon stör sig på att hon måste projektleda honom konstant och att hon vill ha ett jämlikt förhållande. HUR kan hon då ha valt en man som är total motsats vill var hon vill ha? Och Aoi å sin sida som vill ha en hemmafru/mamma, varför väljer han någon som Nicole? Det kommer aldrig hålla mellan dem, tack och lov.
Jag känner att hon på nåt sätt får slappna av lite. Han är här på besök, i hennes föräldrahem. Jag är svensk och uppvuxen i ett jämställt hem, men inte fan hade jag som ung kille tagit stora initiativ i en tjejs föräldrahem, särskilt om jag var i ett annat land. Jag tror hon har kört fast i en noja att han vill ha en typisk japansk hemmafru och hon ser "spöken" överallt.
Sedan känns deras relation så iskall att man sitter och skruvar på sig i soffan så obekvämt det är emellanåt.
Jag måste säga att jag gick in i serien med att massajen och Sandra skulle vara det svåraste paret att få att funka i Sverige. Men jag måste säga att Andre och Isabella är på en egen nivå där. Han känns totalt ointegrerbar, jävligt osympatisk och han är bara med henne för att han snabbt kände av att "här är en person som är väldigt lätt att styra". Hon å andra sidan verkar inte ens reflektera över hur mycket hon får kompromissa med sig själv för att trivas i relationen, och hur hon är tillsammans med någon som inte verkar se henne som sin jämlika livspartner utan som någon han kan vara allsvetande guru åt.