Citat:
Ursprungligen postat av
CS128
Oavsett att han har köpt biljett till Skövde (enligt inlägg ovanför) så HAR han ju åkt tåget 19:07 och blev ju observerad av tågvärdinnan i vänthallen - åkt tåget och klivit av i Ljungskile 19:22. Varför kommer hon ihåg T? Troligtvis pga av att i sitt arbete så är man observant på vilka personer som sitter lite för sig själv och verkar lite udda och inte gör väsen av sig i konstellationer som t ex familj/flera stycken som hänger ihop. Han kliver av tåget kl 19:22 i Ljungskile för att han påstår sig ha sett W. Men jag tror att nu vet han att han blivit observerad att ha klivit på tåget = nu vill han hem snabbt och röja undan W och städa.
Därefter knatat på vägen hemåt (bankkortet har han gjort sig av med) därifrån och flaxandes med armarna har han blivit observerad av andra som ringt polisen som i sin tur körde honom nästan hem - eller hur? Varför? Jo nu vill han ha lite vittnen som ser honom "ute och leta" efter W.
Poliserna som plockar upp honom släppte ju av honom strax intill T's lägenhet vid ngn mack för de behövde tanka och följde honom aldrig med hem och in. Oerhört synd att poliserna inte gjorde det för då i den stunden kan knappast T ha hunnit städa något alls och han hade blivit gripen omgående tror jag. Synd för anhöriga också - men oerhörd TUR för T. Nu har han ju pålitliga vittnen som sett honom långt bort från lägenheten vid kritisk tidpunkt för mord och styckning ... tycker han själv.
Att polisen har gjort så dvs plockat upp honom strax utanför Ljungskile på vägen råder inget tvivel om och man kan läsa deras rapport i FUP, dock kommer jag inte ihåg sidnummer och just nu har jag inte FUP tillhands. I rapporten står också att T påstår sig ha hamnat i bråk med några personer som "tufsat till honom" (mina egna ord!) men dessa vittnen har jag inget minne om att de har hittats eller förhörts. Det var nog T's lilla påhittade ursäkt till polisen OM de tyckte att han såg lite skitig ut eller dylikt.
Jo, jå, ja, inget emotsagt din beskrivning här. Det du skriver är den slutplädering som man kommit fram till, typ.
Men det fetade, kan betyda att han inte var ensam där, bara som exempel! Han kanske lämnade över Wilmas? bankkort med kod till den andra personen (ell. fler?) som köpte biljett till Skövde, kanske t.o.m. åkte dit? För att förvilla? För att göra av med just bankkortet och även mer saker som aldrig hittats mobiler, blodig jacka mm.? Mina frågetecken är just frågetecken, inget jag vet eller tror på!
Tillägg! Var hittade du att tågvärdinnan observerade Tishko i
vänthallen? har fått uppfattningen att hon gjorde det i tåget, endast???