2021-04-25, 07:27
Medlem
m11080s avatar
Nu lanseras ett nytt sätt att köpa porto. Portokoder är en sifferkod som köps online och fungerar på liknande sätt som det fysiska frimärket. Den nya tjänsten innebär att man nu enkelt kan skriva en kod på ett brev och sen lägga det på brevlådan.

Portokoden är en enkel kod som består av siffror och bokstäver vilken skrivs på brevet ovanför adressen, där man vanligen placerar ett frimärke. Att posta ett brev med en portokod sker precis som vanligt i en av PostNords 21 700 brevlådor eller genom att lämna in det hos ett postombud.

https://www.postnord.se/om-oss/pressmeddelanden/2021/postnord-lanserar-portokoder

Vad tror ni om detta?
Själv tycker jag det låter jättebra, för då behöver man inte komma ihåg att jaga efter frimärken
eller råka upptäcka att man har slut på frimärken när man vill skicka t.ex ett viktigt brev.
Citera
2021-04-25, 07:41
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Nu lanseras ett nytt sätt att köpa porto. Portokoder är en sifferkod som köps online och fungerar på liknande sätt som det fysiska frimärket. Den nya tjänsten innebär att man nu enkelt kan skriva en kod på ett brev och sen lägga det på brevlådan.

Portokoden är en enkel kod som består av siffror och bokstäver vilken skrivs på brevet ovanför adressen, där man vanligen placerar ett frimärke. Att posta ett brev med en portokod sker precis som vanligt i en av PostNords 21 700 brevlådor eller genom att lämna in det hos ett postombud.

https://www.postnord.se/om-oss/pressmeddelanden/2021/postnord-lanserar-portokoder

Vad tror ni om detta?
Själv tycker jag det låter jättebra, för då behöver man inte komma ihåg att jaga efter frimärken
eller råka upptäcka att man har slut på frimärken när man vill skicka t.ex ett viktigt brev.

Jag gillar det! Skönt att slippa köpa med sig rullar med frimärken hem när man bara vill skicka iväg paket med allehanda sexleksaker och skivor.

Att frimärkena ibland innehåller sjuk homopropaganda är ännu en riktigt bra anledning att slippa skiten.
Citera
2021-04-25, 07:44
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Då krävs väl en hel process med betalning online.??

Fuck that.

Nån koll på hur länge vanliga frimärken kommer användas?
Citera
2021-04-25, 07:46
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Då krävs väl en hel process med betalning online.??

Fuck that.

Nån koll på hur länge vanliga frimärken kommer användas?

Man köper dem antingen i tjänsten Skicka Direkt på Postnords hemsida eller i Postnord App
Citera
2021-04-25, 08:06
Medlem
Härligt!

Då kan posten spåra vem som har betalat för ett specifikt brev.
Även SÄPO har tillgång till denna information.
Hur många brev skickar du per år. Varför skickar du fem stycken till just denna person varje år?

Kanske man skall kräva BankID signatur som avsändare också innan man tillåts nyttja postens tjänster?

Lägg ner postnord och skapa ett statligt posten som tömmer brevlådan PÅ KVÄLLEN, delar ut post varje dag och delar ut den i folks verkliga brevlådor och inte någon jävla gruppsamling av brevlådor 2 km från ytterdörren.
Citera
2021-04-25, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Att frimärkena ibland innehåller sjuk homopropaganda är ännu en riktigt bra anledning att slippa skiten.
Exakt vilka frimärken avser du?
Citera
2021-04-25, 08:16
Medlem
Jag föreslog detta till posten för mer än tio år sedan.
Citera
2021-04-25, 08:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Vad tror ni om detta?
Toppen för mig som ytterst sällan skickar något. Slippa gå till ICA den dagen något ska postas.

Men: Jösses vilket bökig beställningssida... Och att först komma till en engelskspråkig där man ska välja om man är privatkund eller inte.

Postnord måste inte använda gamla postkassörer till programmeringen.
Citera
2021-04-25, 08:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corvuscornix
Jag köpte frimärken med verk av Lars Lerin, det kan vara de hon menar. Jättefina för övrigt.
Citera
2021-04-25, 08:27
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Toppen för mig som ytterst sällan skickar något. Slippa gå till ICA den dagen något ska postas.

Men: Jösses vilket bökig beställningssida... Och att först komma till en engelskspråkig där man ska välja om man är privatkund eller inte.

Postnord måste inte använda gamla postkassörer till programmeringen.

Jag tycker iaf det är väldigt enkelt beställningssida att använda.
Citera
2021-04-25, 08:33
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corvuscornix

Fick hem ett paket med nå äckliga jävla regnbågsflaggefrimärken på. Tur innehållet var mer kärleksfullt än den skiten.
Citera
2021-04-25, 08:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag tycker iaf det är väldigt enkelt beställningssida att använda.
Om det hade varit enkelt, så skulle det längst upp finnas en stor ruta med texten: "KLICKA HÄR OM DU VILL SKICKA ETT VANLIGT JÄVLA BREV!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in