2021-04-25, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Hej och tack

Jag kör bara autos.
14-15 veckor är standard här uppe för mina bönor men har en auto Durban x Ultimate som behöver 19 - 20 veckor vilket är lite speciellt!
Den börjar skjuta håren när dom andra har minst popcorn buds. Den hinner inte riktigt klart för mig men den är potent och blir stor som en julgran! Så är lite osäker på den genetiken
Eller så är det kylan som chockar den i slutet av säsongen
Vad kör ni för bönor?

Den auton låter som ett stort monster inte sugen på att kö någon early eller du kanske testat det tidigare tänker om du ändå hållt i sedan 2007 eller vad det var.
Citera
2021-04-25, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy164
Kan skriva dom jag kör på i år:

Lowryder#2

White Dwarf

Royal dane Ilb

Diselryder

Thai Passion

Pheku typhoon

RK62xDieselryder

blir nog att införskaffa Wild royal dane å Danes white pineapple också å gö frön på med.

Ser några gamla finska godingar i din lista!

Så du ska göra frön fan vad kul! Har du gjort det förr? Ska du blockera ethylen produktionen hos en hona eller blir det enligt naturens lagar?
Citera
2021-04-25, 02:25
Medlem
Citat:
Den auton låter som ett stort monster inte sugen på att kö någon early eller du kanske testat det tidigare tänker om du ändå hållt i sedan 2007 eller vad det var.

Auto genetiken är recessiv så den kan har blivit ”bemästrad” av en starkare photo genetik men jag har inget sånt pollen på mina siter men det kanske finns någon i området som odlar Photo
Citera
2021-04-25, 02:39
Medlem
Citat:
Ser några gamla finska godingar i din lista!

Så du ska göra frön fan vad kul! Har du gjort det förr? Ska du blockera ethylen produktionen hos en hona eller blir det enligt naturens lagar?

antar att du menar regular frön eller feminiserade eller har jag fel? isåfall är det naturens lagar

Ingen jätte erfaren odlare så ej så duktig på det snacket

finns lite finskt i listan ja, Vill ha en säker skörd.
Citera
2021-04-25, 02:50
Medlem
Citat:
antar att du menar regular frön eller feminiserade eller har jag fel? isåfall är det naturens lagar

Ingen jätte erfaren odlare så ej så duktig på det snacket

finns lite finskt i listan ja, Vill ha en säker skörd.

När man gör feminiserade frön så blockerar man det kvinnliga könshormonet ethylen då blir det 99.9% feminiserade frön.

Det är lite pyssel men ingen omöjlighet!

Tänk på att starta pappan 3 veckor före dom som ska bära frön! Det tar lång tid att producera frön 6-9 veckor

Det svåra med frön är att få dom att bli stabila! Parar du en haze med en og så kan det bli skräp men om du parar en haze x haze eller og x og så blir det stabilare genetik
Lycka till kamrat!
Citera
2021-04-25, 03:13
Medlem
Citat:
När man gör feminiserade frön så blockerar man det kvinnliga könshormonet ethylen då blir det 99.9% feminiserade frön.

Det är lite pyssel men ingen omöjlighet!

Tänk på att starta pappan 3 veckor före dom som ska bära frön! Det tar lång tid att producera frön 6-9 veckor

Det svåra med frön är att få dom att bli stabila! Parar du en haze med en og så kan det bli skräp men om du parar en haze x haze eller og x og så blir det stabilare genetik
Lycka till kamrat!

tackar tackar ska komma ihåg den infon, Du har ingen erfarenhet och kunskap kring feminiserings spray? tänkte göra feminiserade frön men vad jag förstod det som så var man tvungen att spraya på rätt ofta med den sprayen samt att man skulle göra det innan blomm stämmer det?

eller kan det funka att spraya på ibland om man har en bit till sitt ställe? alltså typ max 2 gånger i veckan?

Länka gärna någon bra spray som du rekommenderar om det kan gå att inte behöva spruta på för ofta med den sprayen?
Citera
2021-04-25, 08:29
Medlem
Citat:
Du kanske menade halvkilo Av kristaller? Trodde du mena blommor! Jag är bäng som en trehjuling

Nej, menade vattenkristaller. Skrev det tydligt. Dom där små vatten polymer som absorberar vatten 200gånger sin vikt.

Antingen är det jag som inte kan skriva eller så är det du som läser som en idiot.

Melass är ju en biprodukt av socker. Vildsvin älskar allt som går att äta.
Citera
2021-04-25, 08:52
Medlem
När börjar ni plantera utomhus?
Citera
2021-04-25, 09:18
Medlem
WAU0s avatar
Inför utplanteringen:
Tänkte blanda p-jord och kokosfiber 50/50 och sedan vattna med hönsgödsel en gång medan jag rör om i jorden. Vad tror ni om detta, och hur mycket hönsgödsel bör jag ha i vattnet?
Citera
2021-04-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WAU0
Inför utplanteringen:
Tänkte blanda p-jord och kokosfiber 50/50 och sedan vattna med hönsgödsel en gång medan jag rör om i jorden. Vad tror ni om detta, och hur mycket hönsgödsel bör jag ha i vattnet?

Nej nej! Inget hönsgödsel i vattnet. Du kommer bränna dina plantor. Det ska du sprida på bädden från ovan. Läs på förpackningen. Jag brukar bara köra ögonmått. Har inte kört hönsgödsel på ett tag men. Sprid några nävar och sen kan du kasta på mer när plantorna blivit stora.

Lycka till,
Citera
2021-04-25, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Nej nej! Inget hönsgödsel i vattnet. Du kommer bränna dina plantor. Det ska du sprida på bädden från ovan. Läs på förpackningen. Jag brukar bara köra ögonmått. Har inte kört hönsgödsel på ett tag men. Sprid några nävar och sen kan du kasta på mer när plantorna blivit stora.

Lycka till,

Klarar bäbisarna sig utomhus i en plastback sålänge det inte blir 0 grader eller måste det vara varmare temperatur?
Citera
2021-04-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Klarar bäbisarna sig utomhus i en plastback sålänge det inte blir 0 grader eller måste det vara varmare temperatur?

Dom klarar sig men vänta lite med att plantera ut i plastbacke/drivhus. Jag drev upp förra året under frost nätter, vissa dog, vissa blev svaga men dom flesta klarade sig. Jag har en del frön som jag kan riskera så det är lugnt. Du som köper dina frön dyrt borde ta det säkra före osäkra.

Vänta någon vecka eller två. Snarare två veckor. Stressa inte. Jag förstår att du är kåt och vill börja så fort som möjligt men då riskerar du bara mer. Som sagt, sitter du på hundratals frön så kör men har du några frön som du betalat en dyr peng för så vänta.

Lycka till,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in