2021-04-24, 21:45
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
Ägare av Denison på Avanza 1207 (DML+DNN)
Medlemmar på r/UraniumSqueeze 5242

Liten minskning av ägare på Denison + lite långsammare ökning på Reddit. Vet inte riktigt hur vi ska tolka detta, men detta är ju ett long game vi spelar.

Nog en del redditkids som tyckte det gick långsamt / noja över spotpriset kanske.
Citera
2021-04-24, 23:20
Medlem
Mja. Nog för att detta alltid varit ett long game, men läser mycket om prognoser om spotprisförändringar som ligger år framöver, det blir ganska lång väntan och hög opportunity cost så att säga. Någon som har några lugnande ord?
Citera
2021-04-25, 09:11
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Mja. Nog för att detta alltid varit ett long game, men läser mycket om prognoser om spotprisförändringar som ligger år framöver, det blir ganska lång väntan och hög opportunity cost så att säga. Någon som har några lugnande ord?

Jag har väntat i fem år nu. Om jag får vänta fem år till för att tiodubbla mina pengar så är det så värt det.

Med det sagt skulle jag bli chockad om det dröjde så länge.

Tror vi kommer se fyrverkerier det här året och nästa.
Citera
2021-04-25, 10:27
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:

För min del så känns tesen så pass solid att jag inte är oroad, men med det sagt så hade jag kanske svettats lite mer om jag legat för tung eller inte haft andra delar av portföljen som var mer givande här och nu. Ligger du för tung i explorers kanske ? Min pennyjunis FIND blöder duktigt med -40% men samtidigt har jag sett den göra +15-20% på no news när andan faller på. UEX ligger jag plus på. DNN däremot är lite upp och ner men gör inte det där riktigt stora tappen.
Behöver du en lite mer safe portfölj med större pjäser ? Eller kanske trimma vissa positioner ner till en forget about it nivå ?

Eller så är man Uraniumman^ och hittar dödsconviction och skaffar bollar av stål.

Kanske behöver du bara lite stöd från superavancerad högteknologisk teknisk analys ?
*tar en pipa hasch, hämtar cykelhjälm och kritor*
https://ibb.co/nM741QN
Citera
2021-04-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
För min del så känns tesen så pass solid att jag inte är oroad, men med det sagt så hade jag kanske svettats lite mer om jag legat för tung eller inte haft andra delar av portföljen som var mer givande här och nu. Ligger du för tung i explorers kanske ? Min pennyjunis FIND blöder duktigt med -40% men samtidigt har jag sett den göra +15-20% på no news när andan faller på. UEX ligger jag plus på. DNN däremot är lite upp och ner men gör inte det där riktigt stora tappen.
Behöver du en lite mer safe portfölj med större pjäser ? Eller kanske trimma vissa positioner ner till en forget about it nivå ?

Eller så är man Uraniumman^ och hittar dödsconviction och skaffar bollar av stål.

Kanske behöver du bara lite stöd från superavancerad högteknologisk teknisk analys ?
*tar en pipa hasch, hämtar cykelhjälm och kritor*
https://ibb.co/nM741QN
Haha oj helvete vilket stöd! Det uppskattas! Det kan nog stämma att jag ligger lite för tungt i detta och behöver trimma, inte för att jag är orolig för pengarna, jag har så jag klarar mig ändå, mer att jag gillar att läsa på om bolag och hittar säkert ett par i veckan som verkar intressant. Men jag har ju aldrig något krut kvar till att investera. Får fundera på om jag ändå ska trimma ner mina possar en aning för att få loss lite deg, eller om jag helt enkelt ska hitta andra intressen en tid framöver hehe

Även från dig uraniumman, tack!
Senast redigerad av erk0r 2021-04-25 kl. 13:24.
Citera
2021-04-25, 14:25
Medlem
Citat:
Haha oj helvete vilket stöd! Det uppskattas! Det kan nog stämma att jag ligger lite för tungt i detta och behöver trimma, inte för att jag är orolig för pengarna, jag har så jag klarar mig ändå, mer att jag gillar att läsa på om bolag och hittar säkert ett par i veckan som verkar intressant. Men jag har ju aldrig något krut kvar till att investera. Får fundera på om jag ändå ska trimma ner mina possar en aning för att få loss lite deg, eller om jag helt enkelt ska hitta andra intressen en tid framöver hehe

Även från dig uraniumman, tack!

Ligger bra back här med, men ja är inte orolig för det. Det som oroar mig är att det kommer ett sånt 100% ryck som i jan-feb och jag inte hunnit fylla på med mer.
Citera
2021-04-25, 15:01
Medlem
bajssprutans avatar
Samma här, sitter med rätt trista siffror och ungefär 15% av portföljen i Uran. Och skatteverket tog mina aktietendies förra månaden så jag har inte kunnat handla allt jag vill ha. Men jag håller och inväntar det oundvikliga.

Som sagt, har UraniumMan väntat i fem år klarar jag ett halvår.

Fan UraniumMan, du tog ett lån och köpte och höll ut i fem år.
Du är wallstreetbetsgalen och hade diamond hands långt innan det ens var ett begrepp.
Fanns ens akronymen YOLO för fem år sen ?

Respekt!
Citera
2021-04-26, 15:55
Medlem
I helgen hade det tydligen gått ett mailutskick till tusentals wallstreet förvaltare där dom beskrev Uran caset som "En gång per generations" bästa investering

https://twitter.com/quakes99/status/1386384046704320514

WSJ har även tagit upp att Denison med flera börjat köpa på sig lager.

https://www.wsj.com/articles/embattled-uranium-miners-take-unorthodox-approach-buying-uranium-11619428878

Känns faktiskt som en trygg investering detta.
Citera
2021-04-26, 17:08
Medlem
Forsys går som tåget idag. Något jag missat eller är det ”oprovocerat”?
Citera
2021-04-26, 17:20
Medlem
Felstavarens avatar
Suttit på URC sen i januari, gick upp c:a 70% i första stöten och ligger på c:a 50% i skrivande stund. Har börjat fylla på för att hålla en längre tid och har även adderat en mindre del Goviex för att inte ligga 100% i royalty.

Jag tror verkligen på uran-caset och siktar på att hålla i ett antal år framöver nu. 10-100x känns faktiskt inte orimligt ens från dagens nivåer.

Kan f.öv. rekommendera det här avsnittet från hedgefonden Antiloops podcast där de diskuterar uran, URC och streamingmodellen som sådan. Det kan väl säkert betraktas som skåpmat för den insatte, men det ledde in mig på spåret i alla fall.
Citera
2021-04-26, 18:07
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Samma här, sitter med rätt trista siffror och ungefär 15% av portföljen i Uran. Och skatteverket tog mina aktietendies förra månaden så jag har inte kunnat handla allt jag vill ha. Men jag håller och inväntar det oundvikliga.

Som sagt, har UraniumMan väntat i fem år klarar jag ett halvår.

Fan UraniumMan, du tog ett lån och köpte och höll ut i fem år.
Du är wallstreetbetsgalen och hade diamond hands långt innan det ens var ett begrepp.
Fanns ens akronymen YOLO för fem år sen ?

Respekt!

Jag ser uran som en väldigt safe investering. Bortsett från ett nytt Fukushima så finns det egentligen ingenting som kan stoppa uranpriset från att stiga.

Uranaktier var och är till stor del helt utbombade.

Att köpa Tesla, Bitcoin och liknande saker som folk verkar älska ser jag däremot som oerhört riskabelt.

Buy low sell high liksom.
Citera
2021-04-26, 18:09
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Forsys går som tåget idag. Något jag missat eller är det ”oprovocerat”?

Helt vanlig dag inom uransektorn. Western Uranium upp 17 procent as we speak 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in