Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-24, 21:26
Medlem
Dålig klippning 17:37 in i senaste avsnittet.
Citera
2021-04-24, 21:32
Medlem
Tycker ändå den nuvarande killen verkar lovande. Har tagit sig förbi 150 000 och har fortfarande ring en vän och 50:50. Lite synd att han brände stjärnorna.
Citera
2021-04-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Tycker ändå den nuvarande killen verkar lovande. Har tagit sig förbi 150 000 och har fortfarande ring en vän och 50:50. Lite synd att han brände stjärnorna.
Håller med. Dock drog han ut lite väl på sista frågan. Han känns lite väl kaxig.
Citera
2021-04-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Håller med.
Har du tänkt klart?
Citera
2021-04-24, 21:38
Medlem
Citat:
Har du tänkt klart?
Vill du ringa en vän?
Citera
2021-04-24, 21:39
Medlem
Citat:
Vill du ringa en vän?
Nej, jag sparar nog den. Vill man bli miljonär ska man kunna den här frågan.
Citera
2021-04-24, 21:41
Medlem
Citat:
Nej, jag sparar nog den. Vill man bli miljonär ska man kunna den här frågan.
Citera
2021-04-24, 22:38
Medlem
Citat:
Håller med. Dock drog han ut lite väl på sista frågan. Han känns lite väl kaxig.

Fast han ändrade sig väl? Så det var ju bra att han pratade igenom det. Sedan är det ju upp till produktionsteamet hur mycket snack de vill klippa bort, så man får nog klaga på dem om det blir långrandigt (men de vill väl ha det så för att spara pengar).

Sedan tycker jag (som alltid) att han borde ha varit mer kaxig och tagit fyra livlinor!
Citera
2021-04-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Fast han ändrade sig väl? Så det var ju bra att han pratade igenom det. Sedan är det ju upp till produktionsteamet hur mycket snack de vill klippa bort, så man får nog klaga på dem om det blir långrandigt (men de vill väl ha det så för att spara pengar).

Sedan tycker jag (som alltid) att han borde ha varit mer kaxig och tagit fyra livlinor!

Om han nu vill briljera så gäller det ju att hålla ihop faktan åtminstone. Han hade det absolut i sig men han blandade ju ihop begreppen en aning. Duktig är han men han är inte i närheten av snubben som rabblade upp alla USAS:s delstater för några år sedan.

Sedan vad du har emot deltagare som "bara" väljer 3 livlinor får stå för dig. Fallet är enormt stort om man svarar fel. Det handlar inte om hur många livlinor man tar. Det handlar om att dels ha tur med frågorna, besitta en bred allmänbildning och använda livlinorna rätt. Väljer man 4 livlinor gäller det verkligen att vara taktisk och inte chansa för mycket .
Senast redigerad av Azdz 2021-04-24 kl. 22:47.
Citera
2021-04-24, 22:44
Medlem
Någon som vet vart det spelas in? Vet bara att det spelas in i Göteborg.
Citera
2021-04-24, 22:56
Medlem
Citat:
Om han nu vill briljera så gäller det ju att hålla ihop faktan åtminstone. Han hade det absolut i sig men han blandade ju ihop begreppen en aning. Duktig är han men han är inte i närheten av snubben som rabblade upp alla USAS:s delstater för några år sedan.

Sedan vad du har emot deltagare som "bara" väljer 3 livlinor får stå för dig. Fallet är enormt stort om man svarar fel. Det handlar inte om hur många livlinor man tar. Det handlar om att dels ha tur med frågorna, besitta en bred allmänbildning och använda livlinorna rätt. Väljer man 4 livlinor gäller det verkligen att vara taktisk och inte chansa för mycket .
Grejen med att skippa den fjärde livlinan är att man vågar chansa på högre nivåer eftersom man är garanterad 100 000 kr (om man svarar rätt där). Å andra sidan missar man möjligheten att byta till en fråga man kanske hade kunnat svaret på.
Citera
2021-04-24, 22:59
Medlem
Citat:
Grejen med att skippa den fjärde livlinan är att man vågar chansa på högre nivåer eftersom man är garanterad 100 000 kr (om man svarar rätt där).

Absolut. Visst är det så. Fast som jag sa förut. Jag själv hade inte chansat på dom höga nivåerna om jag inte var säker. Men det är dråpligt när folk med 4 livlinor klättrat högt upp och svarat fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in