2021-04-24, 22:03
Medlem
...och sen så undrar vänstern varför dom tappat sin lojalitet hos arbetarklassen. Därför att arbetarklassen, och resten av väljarna, inte vill veta av en massa strunt.

Och liknelsen vid Fröluna Indians är ju helt bäng. Där handlar det om en kränkning av en folkgrupp. Här handlar det om...en symbol för järn som i sin tur är en hyllning till Sverige. Någon kan möjligtvis misstolka det som en symbol för män. Men det är just en misstolkning
Citera
2021-04-24, 22:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, USA är i princip helt retarderat nu. Ser man på alla antitrumpeter som svämmar över sociala medier med vänstrblivet trams, precis som Jonna.

Californien var kraftigt på fallrepet innan covid. Jag såg förändringen under några års tid vid Venice. Det jag hör nu från den covid drabbade staten är föga upplytande. Lver lag så är landet splittrat efter statskuppen. Jag förstår att vettiga personer flyttar till Texas o Florida som ännu är någolunda funktionella. Men jag är rädd att en stor del av USAs dragningskraft för unga lovande hjärnor är över.

Den identites orienterade överklassvänstern har sabbat nåt enormt. Kineser o ryssar skrattar sig fördärvade.

Det ”imperialistiska” väst kommer utplåna sig självt. Personer som Sima kommer bli överadkade när inte välfärden längre kan tas för given. För då behövs de inte längre.

Jag kallar sjukdomen för välfärdsförgifning.
Citera
2021-04-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Californien var kraftigt på fallrepet innan covid. Jag såg förändringen under några års tid vid Venice. Det jag hör nu från den covid drabbade staten är föga upplytande. Lver lag så är landet splittrat efter statskuppen. Jag förstår att vettiga personer flyttar till Texas o Florida som ännu är någolunda funktionella. Men jag är rädd att en stor del av USAs dragningskraft för unga lovande hjärnor är över.

Den identites orienterade överklassvänstern har sabbat nåt enormt. Kineser o ryssar skrattar sig fördärvade.

Det ”imperialistiska” väst kommer utplåna sig självt. Personer som Sima kommer bli överadkade när inte välfärden längre kan tas för given. För då behövs de inte längre.

Jag kallar sjukdomen för välfärdsförgifning.
Det finns en mängd symboler för grundämnena. De finns och finner sin plats. Cirkeln med underhängande kors står för koppar. Samt i biologin för det kvinnliga könet. Damen berkar ha gått i "flumskolan" och har börjat bilda sig på håltimmarna på Aftonbladet, kanske googlar hon till då och då?
Citera
2021-04-24, 22:38
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Det finns en mängd symboler för grundämnena. De finns och finner sin plats. Cirkeln med underhängande kors står för koppar. Samt i biologin för det kvinnliga könet. Damen berkar ha gått i "flumskolan" och har börjat bilda sig på håltimmarna på Aftonbladet, kanske googlar hon till då och då?

Jag har avhandlat det tidigare i tråden. Sima är knappast så korkad. Men tror andra är det. Det hon hoppades på var att Volvo skulle gå i defensivt försvar o öppna för drev. Hon fick det svar hon förtjänade av en proffsig kommunikationsavdelning. O hon föll platt till marken o häcklades som det fån hon är.

Hon är inte ensam. Hon delar wokekulturen med en växande skara ”akademiker” som ser möjligheten i välbetalda jobb i godhetens namn. Toxic feminism kräver dock problem som måste lösas. Då är det ju bra att det finns färdiga agendor att ladda ner från internet. Saker som är på listan är: kompensation till slaveriets offer, avbön för kolonialism, köns o raskvotetade styrelser, avskaffa den rasistiska o mordlystna polisen, alla män utövar våld mot kvinnor. Etc etc... Mycket av detta blir dock löjeväckande i Sverige, men de kör på ändå.
Citera
2021-04-24, 23:25
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Jag tror att hon kan komma att få rätt. När företag allt mer hamnar i symbios med politiska strävanden kommer Volvo byta symbol. Det är faktiskt underligt att det inte redan skett.
Och kommuner då. Ska de också ändra sina kommunvapen:
https://www.ljusnarsberg.se
https://karlskoga.se/
https://avesta.se/
Järn och koppar och dess symboler är (antagligen) äldre än marxistisk feminism. Ska alla gamla symboler bort? Ja enligt marxister! Nej enligt människor!
Citera
2021-04-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Järn och koppar och dess symboler är (antagligen) äldre än marxistisk feminism. Ska alla gamla symboler bort? Ja enligt marxister! Nej enligt människor!

Du kan ta bort "antagligen"... de är från antiken.
Citera
2021-04-25, 00:21
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax

Dom vill ju radera vår historia. Ett folk utan historia är ett rotlöst och vilset folk som är lätt att manipulera och styra. Det är första steget till ett utplånat folk.
Citera
2021-04-25, 00:56
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Kan vi släppa den här personfixeringen? Problemet är inte en enskild person utan att landet tagit allt vad (ut)bildning heter och kastat den i Östersjön. När man möter universitetsutbildade ekonomer som inte förstår den mest grundläggande sannolikhetslära, vet man att vi har enorma problem. Klart det märks hos ledarskribenter också.

Jag tror att hon kan komma att få rätt. När företag allt mer hamnar i symbios med politiska strävanden kommer Volvo byta symbol. Det är faktiskt underligt att det inte redan skett.

Byter de till kopparsymbolen tror du? Det är ju mycket koppar i elbilar.
Citera
2021-04-25, 01:22
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag har avhandlat det tidigare i tråden. Sima är knappast så korkad. Men tror andra är det. Det hon hoppades på var att Volvo skulle gå i defensivt försvar o öppna för drev. Hon fick det svar hon förtjänade av en proffsig kommunikationsavdelning. O hon föll platt till marken o häcklades som det fån hon är.

Det hade varit en ren bonus, nu har hon ändå fått vad hon ville: En hoper arga män som blir provocerade av att en kvinna hade mage att fråga om inte Volvos logga var lite föråldrad och som sen lägger väldigt mycket tid på att häckla henne för det.
Citera
2021-04-25, 01:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Det hade varit en ren bonus, nu har hon ändå fått vad hon ville: En hoper arga män som blir provocerade av att en kvinna hade mage att fråga om inte Volvos logga var lite föråldrad och som sen lägger väldigt mycket tid på att häckla henne för det.

Det är ändå ett nederlag för Sima.

Sedan är det inte hat riktat mot kvinnor att ifrågasätta Simas allmänbildning, Simas oförmåga att Googla eller hennes egentliga avsikt o motiv med tilltaget.
Det är inte äns hat riktat mot henne.

O ska man spela Woke-spelet på lika villkor så kanske annonsörer snart ska stryka Aftonbladet från medialistan. När sedan desperata säljare från annonsavdelningen hör av sig så harklar man sig bara o säger att Aftonbladet inte uppfyller kriterierna för bolagets värdegrund. O låter chefen få reda på var skon klämmer mer inofficiellt på något mingelparty.
Citera
2021-04-25, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saklighettack
...och sen så undrar vänstern varför dom tappat sin lojalitet hos arbetarklassen. Därför att arbetarklassen, och resten av väljarna, inte vill veta av en massa strunt.

Och liknelsen vid Fröluna Indians är ju helt bäng. Där handlar det om en kränkning av en folkgrupp. Här handlar det om...en symbol för järn som i sin tur är en hyllning till Sverige. Någon kan möjligtvis misstolka det som en symbol för män. Men det är just en misstolkning

Har fortfarande inte fattat hur sånt kränker, de tar ju namnen för att de är "coola"? Mer en idolisering(?). Jag missar något.
Citera
2021-04-25, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saklighettack

Kulturella överklassen numera styr vänstern. Den riktiga vänstern som stod upp för arbetare och var emot globalisering är länge sen upplöst. Göteborgs kravallerna 2001 var nog sista gången man såg den "äkta" vänstern.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-04-25 kl. 03:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in