Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Lägg ner tramset. Vi har tusen sjukdomar där ute som vi inte bryr oss ett dyft om. Många långt dödligare och farligare än snuvan från Wuhan.
Samtidigt som folk sitter och röker ihjäl sig på sin balkong så drar de sedan på sig en trasa runt käften när de lämnar lägenheten i rädsla för detta HEMSKA virus
Vi ska leva med detta virus för all framtid. Då är det dax att börja göra det också.
Du är helt ute o cyklar när du försöker måla upp att samhället inte gör något vad gäller andra faror och sjukdomar. Förmodligen för att du inte fattat att åtgärder kan se olika ut och ibland knappt märks för att vi själva internaliserat dem i vår vardag.
Men jag har ju gett dig ett exempel där samhället gör massor både i att inskränka friheter och i att använda skattemedel, trafiken.
Så utifrån överdödlighetsresonemanget, skall alla trafikrestriktioner avskaffas?
Japp, vi kommer få leva med detta virus länge. Observera att du själv skrev
leva. Du tänker dig ett kortare liv om det skulle blossa upp något liknande när du blir äldre? I helvete heller: fan vad du kommer böla den dagen. Precis samma beteende i ny kostym,
jag jag jag handlar det om för dig.