2021-04-24, 18:14
Bannlyst
Mig veterligen har det aldrig hänt att regeringen och regeringschefen i USA erkänt detta som folkmord? Det här lär ju turkarna få riktig damp över. Vad blir nästa drag från Erdogan?

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/biden-erkaenner-folkmordet.hYEaacpOG
Citera
2021-04-24, 18:19
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Mig veterligen har det aldrig hänt att regeringen och regeringschefen i USA erkänt detta som folkmord? Det här lär ju turkarna få riktig damp över. Vad blir nästa drag från Erdogan?

Underbart att han gör det! Hoppas han erkänner folkmordet som pågår i Kina nu också.
Citera
2021-04-24, 18:21
Avslutad
Gött att det blir lite press på Turkiet som tror dom är gudar, men samtidigt har jag mycket lågt förtroende för Biden-administrationen så jag vet inte vad för gott som kommer komma ur det hela.
Citera
2021-04-24, 18:39
Avstängd
Fullt rimligt. Först turkarna, sen kineserna. Efter det bör ryssarna kölhalas för deras diktatur.
Araberna måste neutraliseras och efter det är det lätt att plocka smådiktaturer.
När det är gjort kommer vi alla att bo på en bättre planet.
Citera
2021-04-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal

Erdogan är ju inte direkt känd för varken smarthet eller smidighet så en gissning är att han:

- påminner om USA:s utrensning av landets ursprungsbefolkning
- stödet till Israel som kostat många araber livet
- misslyckandet i Afghanistan
- störtandet av Saddam och att man därefter övergav Irak därefter vilket ledde fram till bl.a IS

En trätstuga för rika gubbar är inrättad..
Citera
2021-04-24, 19:01
Medlem
Bra Av Biden men diktaturen Turkiet kommer väll slutas ännu hårdare nu.
Folkmord skall inte rangordnas eller förminskas pga av politik och handel. Mord är mord
Citera
2021-04-24, 19:03
Medlem
Det lär ju inte förbättra relationen mellan Turkiet och USA precis.
Citera
2021-04-24, 19:21
Medlem
Snapcounts avatar
Så Biden gjorde det..

Skall bli intressant att följa med vad som sker nu. Erdogan kommer att ge igen, frågan är bara hur ? Just nu så är Turkiet under hård ekonomisk press.

Man är alleredan utsparkad ifrån F-35 programmet.
Citera
2021-04-24, 19:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så Biden gjorde det..

Skall bli intressant att följa med vad som sker nu. Erdogan kommer att ge igen, frågan är bara hur ? Just nu så är Turkiet under hård ekonomisk press.

Man är alleredan utsparkad ifrån F-35 programmet.
Jag tror inte det var så smart faktiskt. USA hade tjänat på att få tillbaka Turkiet på sin sida. Putin är säkert glad över detta. Hursomhest: bad timing.

OBS att jag inte tar ställning i sakfrågan här.
Citera
2021-04-24, 20:01
Medlem
Ograsts avatar
Han är i alla fall mycket modigare än utrikesminister Linde - hon är en riktig fegis!

https://mobile.twitter.com/AnnLinde/status/1385910651160342528
Citera
2021-04-24, 20:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror inte det var så smart faktiskt. USA hade tjänat på att få tillbaka Turkiet på sin sida. Putin är säkert glad över detta. Hursomhest: bad timing.

OBS att jag inte tar ställning i sakfrågan här.

Jag bara spekulerar..

Jag tror att Biden & co chansar på att Putin ser på Erdogan med samma ögon : Opålitlig, ingen man bör gifta sig med. För Erdogan hoppar ju i en annan säng om/när tillfälle ges.

Vem vet även.., kanske Biden & co har närmat sig turkiska militärer.., som kanske kan vara sugna på att ta ett kliv på karriärstegen.., om Erdogan blir för "revolutionär"..
Citera
2021-04-24, 20:24
Bannlyst
Det här förklarar varför Erdogan precis beslutat att köpa Ryska S-400 missiler samt hotat att öppna upp Turkiets gräns mot Europa.

Sen vet jag inte ifall Biden verkligen kan införa sanktioner mot ett annat NATO land? Hur skulle det gå till isåfall? Vilka slags sanktioner?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in