2021-04-24, 16:36
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Volvos logotyp bygger på en referens till järn. Inte någon knäpp postmarxistisk genusteori.

Kom du på det nu eller?
Citera
2021-04-24, 16:37
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så nu är du sekundärkränkt och sätter på dig offerkoftan å Jonnas vägnar?

Jonna behöver inte min uppbackning. Hon kan hantera skitar som dej på ett alldeles förträffligt sätt. Jag nyttjar bara min åsiktsfrihet att tycka du är ett fegt kräk.
Citera
2021-04-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Vilka patetiska figurer som rör sig här på FB och söker efter detaljer i ett kompakt mansdrev mot en enskild person - kvinna, journalist, vänsterliberal ... vidrigt. Ni är vidriga drägg.
Ja, jo det är så klart "patetiskt" och helt klart ett "kompakt mansdrev" mot en enskild person i jämförelse av en ledarskribent som försöker måla upp en symbol för svenska bilar som "toxisk maskulinitet" men väldigt intressant att se var du riktar din uppmärksamhet åt. Hur vet du om alla är män/killar i detta så kallade "kompakta" mansdrevet? Det kan även vara kvinnor som tycker hon är idiotisk. Alla kvinnor är inte i någon systemtänk eller förutsätter ni att det ska vara så? Läskigt med såna som du men fortsätt reagera över folk som tycker Jonna Sima är patetisk för det är hon.
Citera
2021-04-24, 16:51
Medlem
Ingen mening att svara knasen. Han är sitt användarnamn, lite knasig sådär i sitt tänk.

En riktig white knight.

Som sagt, hon skadar volvos rykte. Folk kan fara illa pga. det.

Tycker hon förtjänar bra mkt mer skit än hon får. Hon ska vara jävligt tacksam att hon KAN skada andra utan konsekvenser i dagens Sverige.
Citera
2021-04-24, 16:58
Medlem
Citat:
Skulle självfallet falla in i drevet mot den manliga ledarskribent som beklagar sig över att en företagslogotyp innehåller något symboliskt som står för kvinnligt. Gjorde det senast i samband med en grupp medarbetare som förfasade sig över att kvinnliga kollegor startat en grupp de kallar Pink Programmers. Dessa gubbar ska ut en efter en ... Bra att de avslöjar sig på ett sådan patetiskt sätt. Hör jag SD-jargong eller reaktioner som denna så är jag inte sen på att kasta ut dem från firman.

Skulle du skratta åt en anti-feminist som hånar Åtvidaberg FF och deras logga? Om en anti-feminist ifrågasatte dess lämplighet?

Eller skulle du ta det på allvar?

Symbolerna är urgamla och kopplade till romersk tid och himlakropparna. Den symbol som används för man symboliserar mars, den symbol som används för kvinna symboliserar venus.

Det märkliga är att symbolen för mars även symboliserar järn, medan symbolen för venus symboliserar koppar.

Är det verkligen fel att använda dessa urgamla symboler för olika material?

ÅFF spelar på kopparvallen vilket ger en hint om vad symbolen är för det gamla gruvsamhället.

Är det okej att använda symbolen för jupiter??
Citera
2021-04-24, 17:00
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Jonna behöver inte min uppbackning. Hon kan hantera skitar som dej på ett alldeles förträffligt sätt. Jag nyttjar bara min åsiktsfrihet att tycka du är ett fegt kräk.
Roligt att det bara är legitimerade sosseknäppskallar som Knasen försöker försvara Jonna. Det säger det mesta.
Citera
2021-04-24, 17:01
Medlem
Astralhopps avatar
Volvo lägger ner biltillverkningen och övergår till sexleksaker.
Citera
2021-04-24, 17:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Kom du på det nu eller?

Haha, nej, men du har tidigre haft svårt att förstå det, så får utbilda dig.
Citera
2021-04-24, 17:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Vad är det som är fegt genom att nyttja sin yttrandefrihet på ett forum? Du sitter själv här och näthatar folk.
Citera
2021-04-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet

Som sagt, hon skadar volvos rykte. Folk kan fara illa pga. det.

Tycker hon förtjänar bra mkt mer skit än hon får. Hon ska vara jävligt tacksam att hon KAN skada andra utan konsekvenser i dagens Sverige.

Förvänta dig ingen sympati, empati eller förståelse från en Narcsissist i en narcisstisk sekt som DNs läsekrets utgör.

Vi kan alla morgondagen rubriker. SD är Hitlers återuppståndelse. Asiater (folk som klarar sig själv och aldrig klagar) är skumma. >"person våltog person i stad" "Synd om alla kvinnor i Sverige" (De mest bortskämda varelser som någonsin vandrat på denna jord) Dabnskar är rasister, Biden är inte pre-dement. Trump är dum osv osv. EXPO-Aschberg hittar nazisim på H&M. Löfven är jättebra som fick ett vykort av Biden och Stockholm är next to New York. Idag måste en arbetare spara i 10 år för att kunna betala kontantinsatsen för ett boende och migrationsverkets aktivister skriver ut 2000 uppehållstillstånd i veckan. - De bryr oss inte om oss. Inte en jävla sekund och Sverige går Detroit.
Citera
2021-04-24, 18:16
Medlem
Kackotopis avatar
Sima svarar nu (hon nämner även denna Flashback-tråd eller "Flashback-trådar" som att hon inte vill avslöja att hon läst den) "Volvo-debatten som spårade": https://bloggar.aftonbladet.se/ledarbloggen/2021/04/volvo-debatten-som-sparade/

Citat:
Flashback-trådar startades, sociala medier kokade. Jag har fått veta att jag förtjänar att straffknullas, att jag borde ta livet av mig, jag har kallats hjärndöd och värre saker. Det har skrivits om vem jag lever med och var vi bor. Detta en vecka då den största – eller näst största kanske, efter en tweet om Volvo – diskussionen handlat om mäns våld mot kvinnor. Och det här har på inget sätt rört sig i internets undervegetation. Riksdagsledamöter och före detta kommunalråd har slutit upp i det som inte är ett ”drev” utan som är skolgårdens mobbarklunga upphöjt i hundra. Det har skett öppet för alla med tillgång till internet. De som inte mobbat har flabbat understöd bakom mobbens ryggar.
Senast redigerad av Kackotopi 2021-04-24 kl. 18:17. Anledning: *Sima
Citera
2021-04-24, 18:19
Medlem
Oj! Är denna individ 40 år?! Kände inte till henne alls, och tänkte, ung oerfaren, obildad. Nyss upptäckt Volvos logga. Vet inte vad den står för. Men 40 år alltså....Wow!

Edit: Tillhör nu det kompakta mansdrevet.
Senast redigerad av Siix 2021-04-24 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in