2021-04-24, 11:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Varför är det helt plötsligt inte intressant för Expressen, Aftonbladet m.fl. dagstidningar att publicera namn och bild på en brottsdömd kvinna och toppjurist som begått ett av de allvarligaste brotten? Historien har alla ingredienser som tänkas kan för att köra slask-journalistik i veckor. Ändå duckar de.

Är det för att GM är kvinna? Passar det inte in som avbrott i medias drev om mäns våld i nära relationer?

För övrigt bra att Hovrätten skärpte straffet. Tycker det borde finnas utrymme för livstids fängelse i sådana här fall. Det var bara en ren tillfällighet att Henrik Olsson Lilja överlevde.

För att det är en stor skillnad på folk och fä, Karin Lilja tillhör ju egentligen det fina folket, högutbildad med en framstående position inom rättsväsendet, sådana ska det alltid daltas med, patrask likt Johanna Möller kan man tapetsera hela världen med gigantiska löpsedlar, då visas det ingen som helst hänsyn till barn eller anhöriga.

Dessutom har du rätt i att det är för att hon är kvinna, den här domen kom djävligt olägligt med tanke på den agenda som råder i media just nu.

Patetiskt ynkligt av media.
Citera
2021-04-24, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Finns inga klass 1-anstalter för kvinnor i Sverige. Både Hinseberg och Ystad är klass 2

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/fangelse/sakerhetsklass/

Säkerhetsklasser:

Klass 1: Kumla, Hall, Saltvik, Hällby, Norrtälje, Tidaholm, Salberga.

Klass 2: Övriga slutna anstalter.

Klass 3: Öppna anstalter.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Säkerhetsklass_(kriminalvård)

Jag menade 2r men som egentligen är 1r för kvinnor... skitsamma det är Hinseberg eller Ystad. Hon kommer till Hinseberg för utredning först.
Citera
2021-04-24, 11:49
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror man tar hänsyn till barnen, vilket jag själv tycker är rätt. Därför ligger media lågt misstänker jag. De hängs ut automatiskt.

Det ligger nog viss sanning i det, men tydligen gäller ju det inte i andra fall som t.ex. Helge Fossmo. Där gottar sig media forfarande på löpsedlarna och med jätterepotage.
Citera
2021-04-24, 11:56
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Jag menade 2r men som egentligen är 1r för kvinnor... skitsamma det är Hinseberg eller Ystad. Hon kommer till Hinseberg för utredning först.

Hon lär inte komma till en lägre klassad anstalt där frigångare går. Hon har alldeles för långt straff för att det ska komma på fråga. Ystad eller Hinseberg blir det nog, som någon skrev. Tror inte ens att barnen vill träffa sin mamma.
Citera
2021-04-24, 12:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof

Ingen fara, jag förstod att du förstod, men alltid bra att lägga ut lite allmän info ifall någon inte redan visste :-)
Citera
2021-04-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Varför är det helt plötsligt inte intressant för Expressen, Aftonbladet m.fl. dagstidningar att publicera namn och bild på en brottsdömd kvinna och toppjurist som begått ett av de allvarligaste brotten? Historien har alla ingredienser som tänkas kan för att köra slask-journalistik i veckor. Ändå duckar de.

Är det för att GM är kvinna? Passar det inte in som avbrott i medias drev om mäns våld i nära relationer?

För övrigt bra att Hovrätten skärpte straffet. Tycker det borde finnas utrymme för livstids fängelse i sådana här fall. Det var bara en ren tillfällighet att Henrik Olsson Lilja överlevde.
Väldigt märkligt är det. Kan hon ha hotat dem?
Citera
2021-04-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Dessutom har du rätt i att det är för att hon är kvinna
Hon blev rubbad av hjärnblödningen och är egentligen sjuk. Det är synd om henne. Inte ens hon själv förstår detta. Ungefär som en cancerpatient som kämpat och efter 10 år blivit frisk men är psykiskt förstörd. Ska en sån person vara på löpsedeln då tycker du??

Såna som Johanna Möller, Fossmo, Andreas Axelsson växte upp under bra förhållanden mm och då förväntar man sig att en sån person inte ska begå brott. Gör de det får de skylla sig själva om de bli uthängda
Citera
2021-04-24, 12:37
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Hon blev rubbad av hjärnblödningen och är egentligen sjuk. Det är synd om henne. Inte ens hon själv förstår detta. Ungefär som en cancerpatient som kämpat och efter 10 år blivit frisk men är psykiskt förstörd. Ska en sån person vara på löpsedeln då tycker du??

Såna som Johanna Möller, Fossmo, Andreas Axelsson växte upp under bra förhållanden mm och då förväntar man sig att en sån person inte ska begå brott. Gör de det får de skylla sig själva om de bli uthängda
Nehedu. Hon var sjuk i huvudet och alkoholiserad innan hjärnblödningen. Sen när hon skulle rehaba hjärnblödningen drog hon ut och söp istället.
Citera
2021-04-24, 12:50
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
SVT kallar han för "toppadvokat".

Han är ingen Silbersky eller Thomas Olsson. Vad skulle han ha åstadkommit??
Att försvara kriminella. Där har nog KL rätt. Jag får en dålig magkänsla när man lyssnar på honom. Jag tror inte att han är så oskyldig som han vill påskina, men sen att KL blivit besatt av hämnd och verkar mycket sjuk är ju konstaterat. Men frågan är varför. Och att den sprngande spänstiga mannen i trappen skulle vara ML, tror jag inte ett dugg på. Hade varit intressant att veta om alla dessa läkarjournaler gällande svår misshandel stämmer.....
Citera
2021-04-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Att försvara kriminella. Där har nog KL rätt. Jag får en dålig magkänsla när man lyssnar på honom. Jag tror inte att han är så oskyldig som han vill påskina, men sen att KL blivit besatt av hämnd och verkar mycket sjuk är ju konstaterat. Men frågan är varför. Och att den sprngande spänstiga mannen i trappen skulle vara ML, tror jag inte ett dugg på. Hade varit intressant att veta om alla dessa läkarjournaler gällande svår misshandel stämmer.....
Det jag frågade efter var om han ska benämnas "toppadvokat". Han blev "toppadvokat" efter mordförsöket inte innan

"ASAP rocky" ville inte ha han det är inget bra tecken?
Citera
2021-04-24, 13:37
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Du tänker kanske på när Karin slog sönder en vinflaska, skar sig själv och sen försökte sätta dit HOL för det? Barnen räddade honom den gången genom att vittna mot Karin.

Sen finns det ju väldokumenterat hur hon försökte leja diverse vänner att misshandla henne, så att hon kunde sätta dit HOL för det.
Citera
2021-04-24, 15:24
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
För att det är en stor skillnad på folk och fä, Karin Lilja tillhör ju egentligen det fina folket, högutbildad med en framstående position inom rättsväsendet, sådana ska det alltid daltas med, patrask likt Johanna Möller kan man tapetsera hela världen med gigantiska löpsedlar, då visas det ingen som helst hänsyn till barn eller anhöriga.

Dessutom har du rätt i att det är för att hon är kvinna, den här domen kom djävligt olägligt med tanke på den agenda som råder i media just nu.

Patetiskt ynkligt av media.

Nja hon har aldrig tillhört det "fina folket" hon var en uppkomling som aldrig passade in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in