2021-04-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Om jag minns rätt så försökte han smita in som åhörare innan det var dags för honom. Vakten kände igen honom, och de förde in honom i ”rummet bredvid”.

Haha såklart han gjorde!
(Till hans försvar kan han ju ha varit ovetande om reglerna men lätt att tro att han försökte göra en fuling där, den gode Jerry)
Citera
2021-04-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Stefan har gjort många konstiga saker. Ett exempel är att de 2015 hade en kaffemaskin på kontoret som kokade äckligt kaffe. På 9-rasten turades därför personal om att koka kaffe från en kaffebryggare och dricka gott kaffe.

Då de var Stefans tur brukade han fylla en termos med kaffe från maskinen. Han satte sedan på kaffebryggaren och lät de andra tro att de drack det goda kaffet. Han tyckte det var kul att veta att de drack de "äckliga kaffet" men trodde att de drack det "goda kaffet".

Det var psykiskt intressant för honom. "
Så du menar att om en person tycker bättre om automatkaffe än bryggkaffe innebär att det indikerar eller styrker indicierna för att vederbörande skulle vara mördare? själv tycker jag inte speciellt mycket om bryggkaffe föredrar kokkaffe eller snabbkaffe. Gör mina kaffe vanor mig till en mördare eller till en person som aldrig skulle kunna tänka dig att mörda någon annan hur illa jag en tycker om den personen?
Citera
2021-04-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
La han sin snopp på tårtan? 😬 Trodde han garnerade sin privata kroppsdel med rosen och sen typ la rosen åt sidan.
Undrar om han har för vana att olla livsmedel som andra ska äta? 🤢

Det tror jag faktiskt. Tror han tycker sånt är jätteroligt. Han kan kanske göra något ännu värre, men jag tänker skona de som ev läser här genom att INTE berätta om vad andra har berättat från annat håll vad DE har gjort på samma tema...
Citera
2021-04-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Förutom de sekretessbelagda delarna då.

Självklart..

Men vad som släpps till allmänheten är stor skillnad t.o.m. Vad som gäller vid rättsfall i våra nordiska grannländerna
Citera
2021-04-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Det tror jag faktiskt. Tror han tycker sånt är jätteroligt. Han kan kanske göra något ännu värre, men jag tänker skona de som ev läser här genom att INTE berätta om vad andra har berättat från annat håll vad DE har gjort på samma tema...
Nu villhöver jag få veta allt
Citera
2021-04-23, 22:51
Medlem
Citat:
"Stefan har gjort många konstiga saker. Ett exempel är att de 2015 hade en kaffemaskin på kontoret som kokade äckligt kaffe. På 9-rasten turades därför personal om att koka kaffe från en kaffebryggare och dricka gott kaffe.

Då de var Stefans tur brukade han fylla en termos med kaffe från maskinen. Han satte sedan på kaffebryggaren och lät de andra tro att de drack det goda kaffet. Han tyckte det var kul att veta att de drack de "äckliga kaffet" men trodde att de drack det "goda kaffet".

Tack.
Och denne man slogs de om...

Undrar vad som mer var psykiskt intressant...

Bjuder på ollade konditorivaror och köper frallor till grannarna.
Nattens vite ollare.

Ärligt talat, såna här små anekdoter och detaljer är ganska talande.
Finns ett underliggande stråk av elakhet och makt i det som på ytan är pubertala pranks.

Minns du i vilken aktbilaga man kan läsa om det där?
Citera
2021-04-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
JG var lite stökig redan när han kom till Tingsrätten - lite högljudd, minns jag att jag läste i direktrapporteringen. Så vaktis fick ta undan honom och uppenbarligen togs han till ett sidorum där det finns en direktingång till salen. Jag vet inte alls hur det ser ut på Örebro Tingsrätt i den sal de var - men det var i alla fall inte den dörren som Lindén förväntade sig att vittnet skulle komma ifrån.

Tingsrätten i min lilla stad har något liknande så att inte GP och offer ska behöva träffas. Men ändå händer det tyvärr ibland av ren nonchalans. Slarv. Kan dessutom skapa ytterst farliga situationer. Borde vara målsägandebiträdet som först och främst ska se till att det inte blir en sammanblandning före förhandling, före och efter lunch och i pauserna och efter förhandlingarna är klara för dagen. Ty det är av största vikt.

Kan tänka mig att alla domstolsbyggnader har liknande bygglogistik.
Citera
2021-04-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
JGs känslor var nog lite all over the place.. tänk om någon skulle ta upp någonting pinsamt..

Kanske hade han tänkt länge på vad han ville framföra? Sen gick det åt skogen för att han var upprörd (inte arg) och ordentligt nervös. Nästan allt blev fel.
Citera
2021-04-23, 23:06
Medlem
Citat:

Minns jag läste om det där. Vem kan tycka att SD är rolig förutom han själv?
Citera
2021-04-23, 23:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Så du menar att om en person tycker bättre om automatkaffe än bryggkaffe innebär att det indikerar eller styrker indicierna för att vederbörande skulle vara mördare? själv tycker jag inte speciellt mycket om bryggkaffe föredrar kokkaffe eller snabbkaffe. Gör mina kaffe vanor mig till en mördare eller till en person som aldrig skulle kunna tänka dig att mörda någon annan hur illa jag en tycker om den personen?
Smått korkad?

Citerade det jag fick fråga på.

Att han är helt korkad kan du få som bonusläsning.
Citera
2021-04-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske hade han tänkt länge på vad han ville framföra? Sen gick det åt skogen för att han var upprörd (inte arg) och ordentligt nervös. Nästan allt blev fel.
Kan tänka mig att det gick till så. Han har inte de nerverna som SD har. JG är mer normal. Och allt brakade ihop.
Citera
2021-04-23, 23:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja, det finns motsvarigheter för Samsung och har funnits sedan 2017 om jag inte totalt har missuppfattat det hela.

En viktig poäng med L*enas val av mobil är att Iphone inte har någon bra funktion för inspelning av samtal. I USA är det inte tillåtet att spela in andra utan deras vetskap, medan det i Sverige och ett antal andra länder är tillåtet om man själv deltar i samtalet. Apple tillåter därför inga appar som har inspelning direkt på själva mobilen, utan inspelningen går via en tredjepartstjänst som du sen måste kontakta för att få tillgång till den sparade filen (och som alla tar betalt för den tjänsten). NW säger i något förhör att alla i familjen har Iphone utom L*na och jag tänker att det kan bero på detta. Hon hade en app installerad som spelade in och sparade samtalet direkt på en molntjänt.

AB 164
LW har vidare gett en app tillåtelse att få åtkomst till Dropbox, vilket är "Auto Call Recorder". Detta är en app, som finns i flera olika varianter, men med syfte att kunna spela in samtal man har på telefonen. Vissa sådana här appar kan även synkronisera filerna med Google Drive eller Dropbox så dessa laddas upp automatiskt i molntjänsten och sparas. Utifrån detta kunde undertecknad notera att det fanns 128 inspelade samtal sparade på Dropbox i två olika mappar.
Har polisen lyssnat på dessa samtal eller har de hoppat över dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in