2021-04-23, 19:53
Medlem
bobo909s avatar
Sjuk idag så har köpt på mig en massa snacks och tänkte mysa till lite skräck, var länge sedan. Slog på The Dark And The Wicked utan förväntningar men helvete alltså! Vad är det för jävla skräp som produceras nuförtiden? Orkade inte ens se klart skiten utan stängde av efter en timma in, och det är inte likt mig... Hände absolut ingenting! Är Possessor någonting att se? Någon som har tips på en ny okej skräckrulle?
Citera
2021-04-23, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Sjuk idag så har köpt på mig en massa snacks och tänkte mysa till lite skräck, var länge sedan. Slog på The Dark And The Wicked utan förväntningar men helvete alltså! Vad är det för jävla skräp som produceras nuförtiden? Orkade inte ens se klart skiten utan stängde av efter en timma in, och det är inte likt mig... Hände absolut ingenting! Är Possessor någonting att se? Någon som har tips på en ny okej skräckrulle?
Nej, Possessor är ett riktigt bottenskrap. Bland det sämsta jag sett. Kan tyvärr inte tipsa om något vettigt att se, då jag inte hittat en enda titel under de senaste 15+ åren som varit duglig.

Senast jag kan minnas något av värde, måste nog vara The Exorcism of Emily Rose. Den är från 2005. Om du inte redan har sett den så kan du ge den en chans.
Citera
2021-04-23, 21:24
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Då får jag flika in som motvikt och rekommendera Possessor.
Gillar du skum Sci-Fi blandat med blodig skräck så kommer du att gilla den.
Citera
2021-04-23, 21:32
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nej, Possessor är ett riktigt bottenskrap. Bland det sämsta jag sett. Kan tyvärr inte tipsa om något vettigt att se, då jag inte hittat en enda titel under de senaste 15+ åren som varit duglig.

Senast jag kan minnas något av värde, måste nog vara The Exorcism of Emily Rose. Den är från 2005. Om du inte redan har sett den så kan du ge den en chans.

Tack för tipset! Såg precis Coherence (inte skräck) och den var lika bra som jag minns den. Såg att The Exorcism of Emily Rose fanns på Netflix och den har jag inte sett, perfekt! Blir den innan jag däckar.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren

Haha blev svårt nu, ger Possessor en chans någon annan kväll.
Citera
2021-04-23, 21:46
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:

Brukar också kunna ha lite svårt för nyare halvkonstiga filmer, men både ”The Dark And The Wicked” och ”Possessor” tyckte jag var rätt sevärda faktiskt 🙂

Tänkte ge mig på Come True ikväll.
https://m.imdb.com/title/tt7026488/

Säkert inget speciellt, men vem vet i förväg va 😉
Citera
2021-04-23, 21:51
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Brukar också kunna ha lite svårt för nyare halvkonstiga filmer, men både ”The Dark And The Wicked” och ”Possessor” tyckte jag var rätt sevärda faktiskt 🙂

Tänkte ge mig på Come True ikväll.
https://m.imdb.com/title/tt7026488/

Säkert inget speciellt, men vem vet i förväg va 😉
Jag blev besviken på Come True.
Den hade potential och alla ingredienser som jag gillar men den höll inte hela vägen.
Utan att vara dålig var den inte speciellt bra. Kom tillbaka med ett utlåtande när du har sett den.
Citera
2021-04-24, 01:56
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Jag blev besviken på Come True.
Den hade potential och alla ingredienser som jag gillar men den höll inte hela vägen.
Utan att vara dålig var den inte speciellt bra. Kom tillbaka med ett utlåtande när du har sett den.

Ja den här hade potential verkligen.. Intressant story faktiskt.
Rent visuellt var den ju snygg, trippig musik etc.

Det är ju en slowburner.. Inte speciellt mycket budget.. Då blir de
kanske inte så fulländat som tanken var från början.. Lite synd kan tyckas.
Julia Sarah Stone passade iaf bra i rollen, hon ser minst sagt annorlunda ut,
hon sticker ut.

Jag tänkte vara generös med 3/5, men såhär i efterhand får den
2 stora tjocka glasögon av 5
Citera
2021-04-24, 19:07
Medlem
carminaburanas avatar
Nån som sett Crawl härinne?

Synopsis:

"When a massive hurricane hits her Florida town, young Haley ignores the evacuation orders to search for her missing father, Dave. After finding him gravely injured in their family home, the two of them become trapped by the rapidly encroaching floodwaters. With the storm strengthening, Haley and Dave discover an even greater threat than the rising water level --

https://www.rottentomatoes.com/m/crawl_2019
Citera
2021-04-24, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Nån som sett Crawl härinne?

Synopsis:

"When a massive hurricane hits her Florida town, young Haley ignores the evacuation orders to search for her missing father, Dave. After finding him gravely injured in their family home, the two of them become trapped by the rapidly encroaching floodwaters. With the storm strengthening, Haley and Dave discover an even greater threat than the rising water level --

https://www.rottentomatoes.com/m/crawl_2019

Jo har sett den. Helt ok underhållning , bra film om man vill se något lättsamt .
Citera
2021-04-24, 19:23
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Jo har sett den. Helt ok underhållning , bra film om man vill se något lättsamt .

Ok, tack, tänkte se dem med morsan. Hur är CGI´n?
Citera
2021-04-24, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ok, tack, tänkte se dem med morsan. Hur är CGI´n?

Den är okej , inte helt för dålig inte mindblowing. Den gör jobbet så att säga
Citera
2021-04-25, 12:08
Medlem
Fjantors avatar
Ikväll blir det Grave Encounters 1 & 2..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in