2021-04-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
He he - han kom ju instormande från fel håll in i rättssalen, och dessutom ylande att "jag skulle vilja säga en sak..." (fritt ur minnet") och Lindèn fick ge honom en uppsträckning för att få tyst på honom. Jo - om han var smått irriterad sen var nog inte så konstigt. Inte nog med att SD hunsar med honom privat, nu gjorde domaren det också. Stackarn...

Kom han in genom dörren där häktet för in sina klienter i salen? 😂😂

Låter lite som JG tycker att det svenska rättssystemet är bananrepublik tycker jag...
Sådär hade han knappast hållit på i en amerikansk rättsal. Han är inte dum.

Men kanske var arrogansen som pös fram mot ÅH då och då faktiskt bara ett uttryck för maskerad nervositet.

Hans bajsbild fördes på tal framför rätten och åhörarna haha.
Han pratade om locker room talk som han raderat. Men jag tror det finns annat som skaver för JG.

Tänkte ni på hur han svarade när ÅH tog upp varför han själv kontaktat polisen?

"För jag känner alla inblandade"

"Alla inblandade? Vad menar du?"

"Eeääh..."
Citera
2021-04-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Här är den igen,
huvudförhandlingsplanen i HR:

https://docdro.id/oES7KwC
[/quote]
Tack! Så den 3-5 maj sitter SD och lyssnar igen alltså. Och om mitt minne inte sviker så fyller han år den 5 maj. Då sitter jag och filosoferar lite. SD blev ju släppt innan den frikännande domen meddelades offentligt förra året hos Tingsrätten. Vi ska ju inte sitta och inbilla oss att rätten inte har en susning om hur de tänker om skuld resp oskuld vid pläderingarna i HR. Om vi leker med tanken att rätten inkl nämndemän redan den 5 maj vet att de kommer döma honom såsom skyldig till mord - finns det då en liten chans att man plockar in honom direkt vid dagens slut så han inte får komma hem? Det vore väl en trevlig tanke? Grattis på födelsedagen ungefär .
Citera
2021-04-23, 21:07
Medlem
Den dansante kriminalteknikchefen använder sin polismejl (en av två) för sin privata Facebookprofil.

”Stjärnvittnet” och kommunikationsstrategen vid polisen i Örebro län sedan 2020-04-01 (vilket datum tingsrättsförhör?), väninnan TB, tillika Facebook-redaktör för organisationen gör det inte.

Enligt polisens handledning för sociala medier som jag inte orkar citera ur så är det inte helt ok att blanda ihop begreppen som TM gjort. Man ska nog föregå med gott exempel om man basar över den tekniska avdelningen.

Och sedan dess att SD:s lajkar om relationsvåld och blodanalys lite pinsamt dök upp här från TM:s Facebook så är det numera en något avskalad Facebooksida han har den här TM.
Senast redigerad av Avel 2021-04-23 kl. 21:29.
Citera
2021-04-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Låter lite som JG tycker att det svenska rättssystemet är bananrepublik tycker jag...

Men kanske var arrogansen som pös fram mot ÅH då och då faktiskt bara ett uttryck för maskerad nervositet.

Han pratade om locker room talk som han raderat. Men jag tror det finns annat som skaver för JG.

"Eeääh..."
Ja, Lindén sa, när vaktmästaren förde in honom i salen att "Jaha, du kommer DEN vägen!?" (fritt ur minnet). Och så började JG orera om att han ville ha ordet och så blev det lite diskussion där - väldigt kort diskussion i och för sig. Men det blev väldigt roligt när man lyssnade på förhöret. Det är svårt att förmedla i ord bara så här.
Citera
2021-04-23, 21:09
Medlem
Tack! Så den 3-5 maj sitter SD och lyssnar igen alltså. Och om mitt minne inte sviker så fyller han år den 5 maj. Då sitter jag och filosoferar lite. SD blev ju släppt innan den frikännande domen meddelades offentligt förra året hos Tingsrätten. Vi ska ju inte sitta och inbilla oss att rätten inte har en susning om hur de tänker om skuld resp oskuld vid pläderingarna i HR. Om vi leker med tanken att rätten inkl nämndemän redan den 5 maj vet att de kommer döma honom såsom skyldig till mord - finns det då en liten chans att man plockar in honom direkt vid dagens slut så han inte får komma hem? Det vore väl en trevlig tanke? Grattis på födelsedagen ungefär .[/quote]
jo det finns det när en majoritet av hovrätten har bestämt sig kommer han att fortsätta vara fri eller plockas in. Vid mord är det obligatorisk häktning, men kommer han inte plockas in så kommer vi att så närmare datum för domens tillkännagivande kunna förstå vad domen kommer att bli som jag har förstått det har åklagaren inte kommit med nått alternativ yrkande tyg vållande till annans död. Hade ett alternativyrkande för vållande av annans död varit med hade det teoritiskt kunna bli fällande dom ända fram tills domen offentliggörs
Citera
2021-04-23, 21:15
Medlem
Tack! Så den 3-5 maj sitter SD och lyssnar igen alltså. Och om mitt minne inte sviker så fyller han år den 5 maj. Då sitter jag och filosoferar lite. SD blev ju släppt innan den frikännande domen meddelades offentligt förra året hos Tingsrätten. Vi ska ju inte sitta och inbilla oss att rätten inte har en susning om hur de tänker om skuld resp oskuld vid pläderingarna i HR. Om vi leker med tanken att rätten inkl nämndemän redan den 5 maj vet att de kommer döma honom såsom skyldig till mord - finns det då en liten chans att man plockar in honom direkt vid dagens slut så han inte får komma hem? Det vore väl en trevlig tanke? [I]Grattis på födelsedagen ungefär [/i]
Då hade han fått födelsedags minne som skulle följa honom för resten av livet. LW sons och sin egen.
Citera
2021-04-23, 21:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

"Eeääh..."
Ja, och så räknade han upp alla i ”Team femfemman” (tror jag det var.)
Men han nämner inte FR sen överhuvudtaget, och att JG inte misstänker att han är inblandad fattar man.
Citera
2021-04-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
JÅ är väl HÅs man, om jag har förstått det rätt. Men vem är JK? Finns visst en J. Karjalainen eller nåt sånt efternamn, kan det vara han? Vem är i såfall det? Någon som vet?
Den ene av männen är någon som bor i närheten av brottsplatsen, den andre är en TELIA-kille
Citera
2021-04-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birmakatt
Då hade han fått födelsedags minne som skulle följa honom för resten av livet. LW sons och sin egen.
Det kan vi väl unna honom? Blir spännande detta. Åtminstone jag kommer sitta med andan i halsen på sista dagen. Lägger först liten flaska champagne på kylning - utifall att....
Senast redigerad av Picasso2 2021-04-23 kl. 21:23.
Citera
2021-04-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Tack! Så den 3-5 maj sitter SD och lyssnar igen alltså. Och om mitt minne inte sviker så fyller han år den 5 maj. Då sitter jag och filosoferar lite. SD blev ju släppt innan den frikännande domen meddelades offentligt förra året hos Tingsrätten. Vi ska ju inte sitta och inbilla oss att rätten inte har en susning om hur de tänker om skuld resp oskuld vid pläderingarna i HR. Om vi leker med tanken att rätten inkl nämndemän redan den 5 maj vet att de kommer döma honom såsom skyldig till mord - finns det då en liten chans att man plockar in honom direkt vid dagens slut så han inte får komma hem? Det vore väl en trevlig tanke? Grattis på födelsedagen ungefär .
jo det finns det när en majoritet av hovrätten har bestämt sig kommer han att fortsätta vara fri eller plockas in. Vid mord är det obligatorisk häktning, men kommer han inte plockas in så kommer vi att så närmare datum för domens tillkännagivande kunna förstå vad domen kommer att bli som jag har förstått det har åklagaren inte kommit med nått alternativ yrkande tyg vållande till annans död. Hade ett alternativyrkande för vållande av annans död varit med hade det teoritiskt kunna bli fällande dom ända fram tills domen offentliggörs[/quote]
Citera
2021-04-23, 21:24
Medlem
Det SD får uppleva inför sin födelsedag i år hoppas jag svider.
Tyvärr fick A uppleva en än grymmare födelsedag, hans är oåterkallelig.
SD kommer ut och kan fortsätta leka gömma nyckel, men han ska stå för vad han gjort
Citera
2021-04-23, 21:30
Medlem
Citat:
Nä det finns inga såna riktlinjer eller restriktioner för nämndemän.
De är ju (precis som i USA) vanliga människor med andra jobb, eller pensionärer.
Skillnaden är att här är de politiskt tillsatta via sina partier och i USA kan vem som helst kommenderas att göra jury duty och det är inte frivilligt. Sen har jag inte koll på deras olika domstolar och skillnaderna dem emellan.

Däremot kollas ju naturligtvis ev jävsförhållanden upp. (Där kunde Örebropolisen ha en del att lära...).
Jorå, fast då skulle ingen kunna jobba med problemet Davidsson, han suger tag i dem som han kan tänkas ha något i utbyte av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in