2021-04-23, 17:58
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Då gäller väl inte generalfullmakten heller?

Helt riktigt den är då också ogiltig.
Varken generalfullmakten, Binninges ombuds fullmakt, nya ombudets fullmakt eller något efter 19/8-2020 är giltigt.
Varför efter den 19/8-2020?
Jo, han måste saknat rättshandlingsförmåga p.g.a lindrig kognitiv nedsättning, redan innan köpeavtalet 20/8-2020.
2021-04-23, 18:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Husen är inte värda många kronor - men en strandtomt med byggrätt i Sthlm-Uppsala-området är värd väldigt mycket..

Det är det säkert men nu får man varken riva eller bygga på denna tomten.
Det man ser det får man. Dvs en sommarstuga med standard från 1920 som det regnar in i och ett elsystem som får en elektriker att drömma mardrömmar.
2021-04-23, 18:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det är enorma krav du ställer på en partiledare i att så helt ge upp sin personliga integritet och privata intressen för att tjäna partiet. Vald till Påve kunde det vara rimligt men jag är tveksam till att väljarna vill se så dedikerade partiledare.

Jag röstar hellre på en partiledare som står upp för sig själv. Med det tror jag grunden finns för att den även står upp för sitt parti och de som röstar på det.

Nu menade jag inte att en partiledare alltid ska åsidosätta sina egna intressen. Men om partiets överlevnad hotas bör man antingen göra det eller stiga åt sidan.
Medlem
Citat:
Husen är inte värda många kronor - men en strandtomt med byggrätt i Sthlm-Uppsala-området är värd väldigt mycket..
Undrar om det finns några värderingar på fastigheten?
Bannlyst
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/ebba-busch-kallas-till-f%C3%B6rh%C3%B6r/ar-BB1fYMd7?ocid=msedgntp

Jag tycker det är lite synd om Ebba Busch. Hon har absolut inte gjort ett ända fel.

Vem är Ebba Busch egentligen? Jag gillar henne som politiker och jag tycker inte hon har gjort någonting dåligt.
2021-04-23, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu menade jag inte att en partiledare alltid ska åsidosätta sina egna intressen. Men om partiets överlevnad hotas bör man antingen göra det eller stiga åt sidan.
Det är något som hennes parti löpande tar ställning till. Så länge de har förtroende för henne så sitter hon kvar. Alla partier styrs av en partistyrelse, givetvis är ingen ledare oersättlig.
2021-04-23, 18:13
Medlem
Finner det "intressant" att myndigheterna har tid att så här snabbt kalla in Ebba för förhör angående eventuellt ha "outat" JBs gamla domar där han fällts.
Speciellt intressant då jag häromkvällen såg ett TV program där dömda fångar som får gå efter 3/4 har avtjänats och sen begår brott på brott på brottt där tar det så lång tid så i ett falla så körde en fd fånge utan körkort flera gånger och körde ihjäl och skadade en familj.
Men Ebba har man tid att ta in för förhör för sånt häringa trams.
2021-04-23, 18:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är något som hennes parti löpande tar ställning till. Så länge de har förtroende för henne så sitter hon kvar. Alla partier styrs av en partistyrelse, givetvis är ingen ledare oersättlig.

Det faktum att det finns en partistyrelse innebär inte att partiledaren inte har ett personligt ansvar. Om partiledaren blir en belastning för partiet bör han eller hon stiga åt sidan.
Medlem
ABs artikel i dag var väl ganska sann och spot on eller?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjpoQ/facebook-traden-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Finner det "intressant" att myndigheterna har tid att så här snabbt kalla in Ebba för förhör angående eventuellt ha "outat" JBs gamla domar där han fällts.
Speciellt intressant då jag häromkvällen såg ett TV program där dömda fångar som får gå efter 3/4 har avtjänats och sen begår brott på brott på brottt där tar det så lång tid så i ett falla så körde en fd fånge utan körkort flera gånger och körde ihjäl och skadade en familj.
Men Ebba har man tid att ta in för förhör för sånt häringa trams.
2/3*
2021-04-23, 18:19
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Ges varken rivningstillstånd eller något byggnadstillstånd, det är endast renovering av befintlig byggnad som gäller vid skyddsvärd fastighet inom strandskyddet.
Så priset + saneringskostnad + renovering = samma värde som grannfastigheten.
2021-04-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ges varken rivningstillstånd eller något byggnadstillstånd, det är endast renovering av befintlig byggnad som gäller vid skyddsvärd fastighet inom strandskyddet.
Så priset + saneringskostnad + renovering = samma värde som grannfastigheten.
Om huset brinner ner vad gäller då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in