Äntligen hemma från saltgruvan, förbannade vare vår kunds lamers från samhall som programmerar grejerna, ska det bli gjort rejält får man göra det själv.
Verkar vara rätt neutralt so far och de 30 miljonerna lånade aktier får nog lämnas tillbaks.
De var nog tänkta att trycka ner vi dålig rapport.
Investors.com räknar det som en earnings beat medan överhajpade nucor missade estimaten och dyker lite.
Bara tänk alla som läser den artikeln nu och fattar vad CLF är, kikar på stålfutures och järnmalm och ser att de kommer att tjäna så in i helvete med pengar framöver.
Väldigt intressant med tanke på vad Zneekah sa om LUMI och SSAB inför rapport, förvånar mig inte om
SSAB är/blir överköpt på kort sikt. På längre sikt är det förstås månen precis som resten av stålisarna.
Samma gäller nog FCX då de får en hel del coverage.
Borde jag göra ett strategiskt byte från LUMI till tråk-boliden en dag i mörkret ?
Jag önskar att Ringhals vore här för att ge mig råd, vet att han är stor Boliden-bagholder.
Den här rapporten lär väcka en hel del till liv och jag förutspår ett sakta malande upp härifrån.
Det är nog nu shortsen måste inse att de haft fel och bara ta förlusten.
Det blir dyrt, men det är inga 140% överblankat så det svider nog bara lite.
"We will buy back stock, we will screw this guy so badly he will have to commit suicide", remember?
Det är just när saker blir överköpta när folk ska playa earnings som blankare ser sin chans. Rätt bra förklarat av en på placeras byggmaxforum idag:
Citat:
Blankarna har tjänat bra med pengar på Byggmax i varje kvartal sedan Q2 2020 med EXAKT samma strategi. De vet om att köptrycket i Byggmax är starkt inför rapport, då det är många bettingsugna småsparare som vill handla. Byggmax-aktien har alltid peakat på rapportdag eller 1-3 dagar efter rapportdag för att därefter handlas tillbaka kraftigt pga blankning. Titta gärna på rapportdatum under 2020 och kolla på grafen. Ni kan även titta på mina inlägg som jag skrivit här på forumet.
Cred till användaren Maceo på placera för den.
Jag håller inte koll och har inte byggmax längre. Men frågan är om man borde det.
Hur påverkar de eskalerande prisena på virke byggmax ?
Bajsis har givetvis en polare ute i skogen med egen svartsåg, och pallar ändå inte bygga.
Min teori om hur CLF-shorten kom till är att folk har blivit lata och förlitar sig alltför mycket till algos.
Plus att stålindustrin har vart left for dead sedan 2009.
Eller väntelivänta nu. Först kom det en nyhet som verkade negativ. Volym 10 miljoner på första timmen. Nu är volymen 12 miljoner totalt och media riktas åt ett positivt håll. Foliehatt på.
Vitarden
megahuts har järnkoll på siffrorna och tillgång till ortex.
Nu är det likajävladant som igår, ner som fan först sen upp rejält. Nog ligger det en kennel begraven.
Jag håller 🦾