2021-04-23, 10:55
Medlem
Nenetss avatar
Det går inte att föra över cash från Nordea Visa till Swipe, card failed står det.
Swipes support skyller på Nordea "use another card" men kortet fungerar som vanligt till andra betalningar.

Det går inte att använda Sepa konto till Swipe som till Coinbase ( not supported eller nåt liknande).
Jag skulle skita i Swipe om jag inte redan hade deras kort som jag tänkt använda för inköp.

Så hur i helvete gör ni för att flytta pengar till Swipe?
Är det så att Nordea spärrat utbetalningar till Swipe, eller var strular det?
Citera
2021-04-23, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nenets
Det låter som det.

Inte ovanligt att banker spärrar utbetalningar trots att det är dina pengar att göra vad du vill med. Ring Nordea.
Citera
2021-04-23, 11:37
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Det skulle jag tro. Storbankerna är jävligt nervösa när det gäller krypto. De spärrar hellre för mycket än för lite, för att undvika jobbiga penningstvättsfrågor från FI.
Citera
2021-04-23, 11:42
Medlem
Testade precis att handla på crypto.com men "the issuer of your Creditcard has declined..." vet inte varför mem har Swedbank
Citera
2021-04-23, 11:49
Medlem
Svenska banker är riktiga jävla horungar gällande krypto dessa dagar. Jag har ICA Banken och jag kunde förut föra över pengar till Coinbase, vilket jag gjorde 2017. Har pengar på Coinbase som jag ville hämta tillbaka till mitt vanliga bankkonto. ICA Banken nekade överföringen. Kontaktade kundtjänst och förklarade för de att jag bara vill hämta tillbaka pengar som de tidigare tillåtit mig att föra över. Blev fortsatt nekad. Jag berättade hur sjukt absurt det är att de inte tillåter mig hämta tillbaka pengar som de tidigare tillät mig överföra och att jag överväger att byta bank.. Men ICA Banken bryr sig inte... Så jävla äckliga
Citera
2021-04-23, 11:54
Medlem
Nordea har uttryckligen sagt att de kommer göra de lilla de kan för att bromsa utvecklingen, för de inser att de ligger på fel sida av den (som deras VD uttryckte det: "krypto är orättvist").

De har tex förbjudit sina anställda att delta i vad som varit de senaste årens absolut starkast äxande ekonomi. De sabbar alltså med flit för sina egna anställda för att göra det pyttelilla de kan för att bromsa utvecklingen lite, lite grann; stoppa mänsklig utveckling till varje pris.

Fundera på vad de då är kapabla att göra mot små obetydliga kunder, så förstår du att du inte ska ta i Nordea med tång - i synnerhet om du är det minsta inne och vevar i digitalisering.
Citera
2021-04-23, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
Testade precis att handla på crypto.com men "the issuer of your Creditcard has declined..." vet inte varför mem har Swedbank

Swedbank funkar inte där, handelsbanken fungerar däremot.
Citera
2021-04-23, 12:42
Medlem
Jävla swedbank... Vet du om forex fungerar?

Citat:
Ursprungligen postat av OSx
Swedbank funkar inte där, handelsbanken fungerar däremot.
Citera
2021-04-23, 13:58
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det låter som det.

Inte ovanligt att banker spärrar utbetalningar trots att det är dina pengar att göra vad du vill med. Ring Nordea.

Problemet är att det är banken som får skit om staten bestämmer sig för att det pågår penningtvätt. Forex fick tex för några år sedan böter på 50 miljoner för att de inte frågade ut sina kunder tillräckligt mycket. Om jag minns rätt så visade de inte på att någon av kunderna de inte hade frågat ut tillräckligt faktiskt hade gjort någonting olagligt, utan det räckte med att det hypotetiskt sett skulle kunna förekomma.

Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
Jävla swedbank... Vet du om forex fungerar?
Forex bank-sektion har dessvärre blivit uppköpt av ICA-banken. Bytet sker nu i Maj. Om jag inte såg fel så skall det dock fortfarande vara möjligt att ha ett kreditkort från Forex. Bankkonton och debitkort går över till ICA.
Senast redigerad av bjornebarn 2021-04-23 kl. 14:00.
Citera
2021-04-23, 17:52
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Testa Paypal. Jag tvivlar på att de har någon anti-krypto policy. Då kan ni lägga in ett kort från vilken bank som helst. Banken kan inte se skillnad på den betalningen eller någon annan Paypal-betalning.
Senast redigerad av fffffuuuuuu 2021-04-23 kl. 17:54.
Citera
2021-04-24, 10:17
Medlem
Nenetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Testa Paypal. Jag tvivlar på att de har någon anti-krypto policy. Då kan ni lägga in ett kort från vilken bank som helst. Banken kan inte se skillnad på den betalningen eller någon annan Paypal-betalning.

Stämmer säkert men det hjälper väl inte, det är ju samma kortnummer.

Vad har jag missat?
Citera
2021-04-24, 10:23
Medlem
Citat:
Stämmer säkert men det hjälper väl inte, det är ju samma kortnummer.

Vad har jag missat?

Han menar att banken inte kommer blocka betalningen för att banken tror det är PayPal som tar pengarna.

Men annars kan du ju fylla på ditt PayPal med kortet och sedan fylla på med PayPal utan kortet.

försvinner inte swipe kortet snart ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in