2021-04-23, 08:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Malaria är det ingen jävel som bryr sig om. Varannan minut dör ett barn av Malaria i världen.

ca 200 milj människor smittas varje år. 600 000 dör.
Ingen bryr sig. Svenskarna skiter fullkomligt i detta och åker gladeligen till Malarialänder med "kalkylerad risk".

Vi accepterar alla andra sjukdomar och ju förr vi accepterar Covid-19 desto bättre och enklare för oss. Sjukdomen kommer nämligen finnas kvar för alltid.
Bara de tar med "gula passet" och profylax så går det säkert bra.
Citera
2021-04-23, 08:26
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Haha, struntar väl totalt i om du vaccinerar dig eller ej. Det finns som tur är betydligt fler människor som förstår vad som är bäst. Skulle det mot förmodan inte bli så att nog många tar vaccinet så kommer det ordna sig ändå genom att smittan sprider sig bland de kvarvarande foliehattarna och de blir immuna på det sättet. Win-win!

De enda Foliehattarna är de som svalt allt som serverats i C19 kampanjen.
Ni står uppradade och klappar snällt i takt, leendes i tron att ni gör "rätt"

Sjävklart skrivs det endast nu om smittan.. varför.. jo, för att folk inte dör i den omfattning med C19 så att det motiverar all den uppståndelse och restriktioner.

Så vad om smittan sprids...? Hur många dör är det enda relevanta .. och du vet om att siffrorna började kraftig nedgång sedan den 31 dec . För övrigt har de aldrig varit på de nivåer så de motiverar dessa vidriga inskränkningar i människors frihet.

Jag har haft C19 och de flesta i min omgivning har haft C19, hela familjer. Notera.. jag har en stor umgängeskrets och är inte en ensam liten mupp som trycker i sin lilla lägenhet.
SAMTLIGA inkl många äldre>70 år upplevde det som en vanlig mildare variant av influensan.

I början var även jag uppskrämd.. C19 kampanjen var ny och effektiv.
Nu när det finns data tillgängligt så kan jag själv dra mina slutsatser.

Ni är passé... ingen lyssnar på er längre.
Citera
2021-04-23, 08:36
Medlem
Returpappers avatar
Sara Byfors var i morgonstudion i dag hon sa att det fanns tusentals mutationer och att det var en naturlig utveckling. Utveckling mot "snällare" virus var naturligt, de sprider sig lättare för det tar inte livet av bärarna. Helt logiskt men hur "elakt" kan det vara utan att vara för "elakt" för sitt eget bästa?

Dessa mutationer räknades upp antagligen för att de spridit sig på ett mer utmärkande sätt.
B 1.525 NIGERIA
B 1.427/B 1.429 USA
A 27 Danmark
C.16 GB
A 28 USA
A.23.1 + E484 GB
B 1.214.2 BRASILIEN
D3 FILIPINERNA
B 1.617 INDIEN

Systemet att namnge dem begriper jag inte, det verkar mer virrig än systematiskt.
Citera
2021-04-23, 08:36
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nej, vi kommer inte vaccinera bort denna sjukdomen då det helt enkelt inte går. Däremot kommer vi förhindra den här nivån av smittspridning och död.

Covid-19 är här för att stanna. För alltid. Så jag antar att du blir hemma i Sverige resten av din tid.

Vad är ditt problem med smittspridning.. och vilken död?
Svamla inte utan lägg fram fakta.. så jag metodiskt kan hacka sönder den.

Inga siffror du kommer presentera har en bärighet som motiverar dessa frihetsinskränkande åtgärder.

Det har aldrig tidigare varit tydligare att regeringen lyder under en annan makt.. punkt!
Jag har röstat på den sittande regeringen i decennier.
Jag har även röstat för EU
Kanske ett av mitt livs största misstag.

Gällande att stanna i Sverige resten av min tid har jag inte något problem med.
Jag bor bra i min stora villa, badar i min pool, äter bra och dricker dyra viner, kör min sportbil till sommarstugan, åker skidor på vintern.. jag tror jag överlever.
Med en fet plånbok kan man ha riktigt roligt här oxå (men det kanske du inte vet något om)
Citera
2021-04-23, 08:42
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
De enda Foliehattarna är de som svalt allt som serverats i C19 kampanjen.
Ni står uppradade och klappar snällt i takt, leendes i tron att ni gör "rätt"

Sjävklart skrivs det endast nu om smittan.. varför.. jo, för att folk inte dör i den omfattning med C19 så att det motiverar all den uppståndelse och restriktioner.

Så vad om smittan sprids...? Hur många dör är det enda relevanta .. och du vet om att siffrorna började kraftig nedgång sedan den 31 dec . För övrigt har de aldrig varit på de nivåer så de motiverar dessa vidriga inskränkningar i människors frihet.

Jag har haft C19 och de flesta i min omgivning har haft C19, hela familjer. Notera.. jag har en stor umgängeskrets och är inte en ensam liten mupp som trycker i sin lilla lägenhet.
SAMTLIGA inkl många äldre>70 år upplevde det som en vanlig mildare variant av influensan.

I början var även jag uppskrämd.. C19 kampanjen var ny och effektiv.
Nu när det finns data tillgängligt så kan jag själv dra mina slutsatser.

Ni är passé... ingen lyssnar på er längre.

I mitt tycke är du ytterst unik som har så mycket smitta omkring dig, i familjen, du känner massor av smittade etc. Och många 70+ som är som du ovaccinerade. Är det er vi ska spärra in så går det över snabbare.

Jag har ingen smittad eller som har varit i min familj eller angränsande familjer. Inte någon.

Ett mer sannolikt alternativet är att du bara ljuger.
Citera
2021-04-23, 08:44
Avstängd
397 på IVA. Fortfarande hög nivå men det verkar ändå som toppen är nådd.
Citera
2021-04-23, 08:48
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
397 på IVA. Fortfarande hög nivå men det verkar ändå som toppen är nådd.

2 veckor till IVA och 4 veckor till död. Man kan kolla nya fall så ser man framtiden. Och det har varit relativt stabilt i 2 veckor.
Citera
2021-04-23, 08:50
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Vad är ditt problem med smittspridning.. och vilken död?
Svamla inte utan lägg fram fakta.. så jag metodiskt kan hacka sönder den.

Inga siffror du kommer presentera har en bärighet som motiverar dessa frihetsinskränkande åtgärder.

Det har aldrig tidigare varit tydligare att regeringen lyder under en annan makt.. punkt!
Jag har röstat på den sittande regeringen i decennier.
Jag har även röstat för EU
Kanske ett av mitt livs största misstag.

Gällande att stanna i Sverige resten av min tid har jag inte något problem med.
Jag bor bra i min stora villa, badar i min pool, äter bra och dricker dyra viner, kör min sportbil till sommarstugan, åker skidor på vintern.. jag tror jag överlever.
Med en fet plånbok kan man ha riktigt roligt här oxå (men det kanske du inte vet något om)

Kan inte vara möjligt att du gör allt det där så mycket som du hänger här. Du sitter i källaren till dina föräldrars villa i ett rum tapetserat med posters för sagan om ringen.

Viruset kommer att ebba ut i och med att vaccineringarna blir mer allmänna. Vissa små utbrott på grund av import av smitta från länder med sämre kontroll och ointresse av att stoppa spridningen, får vi dras med på grund av vår vidöppna dörrens visum löshet och invandringspolitik.

Men del flesta av oss som är vaccinerade kan lägga coronapandemin bakom oss inom några få månader.
Senast redigerad av Returpapper 2021-04-23 kl. 08:53.
Citera
2021-04-23, 08:59
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
I mitt tycke är du ytterst unik som har så mycket smitta omkring dig, i familjen, du känner massor av smittade etc. Och många 70+ som är som du ovaccinerade. Är det er vi ska spärra in så går det över snabbare.

Jag har ingen smittad eller som har varit i min familj eller angränsande familjer. Inte någon.

Ett mer sannolikt alternativet är att du bara ljuger.

Jag har ingen anledning att ljuga.. mitt liv är alldeles för ordnat för att jag skulle tjäna något på det.

Men intressant att du ser på folk som lögnare när deras liv ser annorlunda ut än ditt.
Hint, Alla lever inte ett ynkligt litet isolerat liv... somliga har faktiskt stor umgängeskrets. Det kan kanske vara för att de är mer sociala, öppna och helt enkelt ett trevligare sällskap.

Fundera på det lite.

Förtydligande: Nej, ingen i min stora umgängeskrets har haft några allvarliga symptom av C19. Officiell statistik visar detsamma... medelåldern för de drabbade var 81-83 år beroende på källa, 86% var multisjuka.. dvs sköra i livets slutskede
Citera
2021-04-23, 09:04
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Kan inte vara möjligt att du gör allt det där så mycket som du hänger här. Du sitter i källaren till dina föräldrars villa i ett rum tapetserat med posters för sagan om ringen.

Viruset kommer att ebba ut i och med att vaccineringarna blir mer allmänna. Vissa små utbrott på grund av import av smitta från länder med sämre kontroll och ointresse av att stoppa spridningen, får vi dras med på grund av vår vidöppna dörrens visum löshet och invandringspolitik.

Men del flesta av oss som är vaccinerade kan lägga coronapandemin bakom oss inom några få månader.

Jag förstår att du hopas på att det vore så... men sanningen svider.

Vi ovaccinerade har lagt denna fars bakom oss för längesedan och lever våra liv helt normalt.
Citera
2021-04-23, 09:29
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Jag förstår att du hopas på att det vore så... men sanningen svider.

Vi ovaccinerade har lagt denna fars bakom oss för längesedan och lever våra liv helt normalt.
Du kan bara snacka för dig själv.

De flesta har ju inte ens blivit erbjudna vaccin och livet är allt annat en normalt. Det är en hel del som också inte kan göra det de normalt sett brukar göra då de har långvariga besvär efter en mild covid infektion.

Så nej, vi ovaccinerade är inte en homogen grupp som du kan säga dig föra talan för.
Citera
2021-04-23, 09:32
Medlem
Citat:

Jaså...hur länge har du antikroppar då?
Eller ska du vaccinera dig två gånger om året med 4 sprutor så kommer du själv att sluta som en enda stor mutant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in