2021-04-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ja det är kaxigt att hänga ut UA även om herrn är skum. Något som slagit mig när jag tänker tillbaka på tiden då pilot outades i serien är att Mariestad då pratade om TS. Därefter dementerade PW det indirekt, kan man till hundra lita på det? Om inte så är trion med TS, KM och UA intressant. Spekulerar: TS gm, KM halkar med/ser ngt och UA hjälper till att tysta ned. Eller tvärtom på de båda första. Ren spekulation men har efter en ikappläsning här svårt att helt släppa TS, det var namnet som dök upp först i byn när serien kom. Finns det annat som ”friar” honom som jag glömt? Å en sak vet jag:systrarna misstänker inte BW.

Sedan vet jag att jag är en av dem som starkt pekat på KM som pilot och det bygger på flera saker, särskilt PerWs twitterinlägg på KMs sida men även uppgifter om hämtning till förhör. Kan dock inte släppa TS riktigt i den här smörjan.
Citera
2021-04-22, 22:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja det är kaxigt att hänga ut UA även om herrn är skum. Något som slagit mig när jag tänker tillbaka på tiden då pilot outades i serien är att Mariestad då pratade om TS. Därefter dementerade PW det indirekt, kan man till hundra lita på det? Om inte så är trion med TS, KM och UA intressant. Spekulerar: TS gm, KM halkar med/ser ngt och UA hjälper till att tysta ned. Eller tvärtom på de båda första. Ren spekulation men har efter en ikappläsning här svårt att helt släppa TS, det var namnet som dök upp först i byn när serien kom. Finns det annan som ”friar” honom som jag glömt? Å en sak vet jag:systrarna misstänker inte BW.

Jag har inga som helst problem med att han hänger ut Urb*n Ahl*n, däremot vill jag gärna se hur han förklarar uthängningen. Samma sak gäller för BW.

Men de där orden som "mannen med pilotglasögon" ska ha sagt till polisen 1998 ("om ni tvingar på mig en advokat tänker jag inte säga ett jävla ord mer till er") tyder på en riktigt kaxig attityd. Vi vet ju nu att han inte har sagt ett enda ord ändå (och därmed vann han walk over mot polisen) ... Så frågan är tvådelad: Vem har denna kaxiga attityd? Och varför? Var det bara en dåres rena chansning eller stod det så mycket på spel?
Citera
2021-04-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har inga som helst problem med att han hänger ut Urb*n Ahl*n, däremot vill jag gärna se hur han förklarar uthängningen. Samma sak gäller för BW.

Men de där orden som "mannen med pilotglasögon" ska ha sagt till polisen 1998 ("om ni tvingar på mig en advokat tänker jag inte säga ett jävla ord mer till er") tyder på en riktigt kaxig attityd. Vi vet ju nu att han inte har sagt ett enda ord ändå (och därmed vann han walk over mot polisen) ... Så frågan är tvådelad: Vem har denna kaxiga attityd? Och varför? Var det bara en dåres rena chansning eller stod det så mycket på spel?

Intressanta frågor, och centrala tror jag.
Citera
2021-04-22, 22:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Sedan vet jag att jag är en av dem som starkt pekat på KM som pilot och det bygger på flera saker, särskilt PerWs twitterinlägg på KMs sida men även uppgifter om hämtning till förhör. Kan dock inte släppa TS riktigt i den här smörjan.

Så var det. Frågan är bara om Per W "gick på " att det skulle ha varit KM som var "mannen med pilotglasögon" eftersom tråden hade skrivit en hel del om det eller om det var så att Per W redan i förväg visste att det var KM som avsågs. Jag har svårt att tro att en journalist skulle skämma ut sig genom att gå på hörsägen. Jag lutar åt att Per W var förhandsinformerad.
Citera
2021-04-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så var det. Frågan är bara om Per W "gick på " att det skulle ha varit KM som var "mannen med pilotglasögon" eftersom tråden hade skrivit en hel del om det eller om det var så att Per W redan i förväg visste att det var KM som avsågs. Jag har svårt att tro att en journalist skulle skämma ut sig genom att gå på hörsägen. Jag lutar åt att Per W var förhandsinformerad.

Också så jag resonerar. Gammal i gemet runt fallet, borde inte gått på hörsägen.
Citera
2021-04-23, 00:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Också så jag resonerar. Gammal i gemet runt fallet, borde inte gått på hörsägen.

Jag har varit inne på det tidigare: Under radioprogramserien dök kanske möjligheten upp, nämligen att Pernilla och Mats offentliggjorde "mannen med pilotglasögon", intervjuade honom, lät tråden börja spekulera om honom varpå Pernilla slutade att kommentera när/om mannen hade diskuterats på nätet - följt av att Per W "hakade på" och så att säga "bekräftade" honom.

Men visst, TS dök ju upp i precis samma veva - och han umgicks (umgås?) ju med Urb*n Ahl*n.
Citera
2021-04-23, 07:06
Medlem
Pernilla og hendes lillesøster tager sammen med en af deres venner rundt og leder efter Helena. Vennen skulle senere bli misstænkt i sagen og kendt som Manden med pilotbriller"------

Jag har själv inte läst boken,men detta får jag det till att det måste vara BW som är vännen som är med syskonen och letar,om jag inte minns helt fel så har jag läst att han va med syskonen och letade i ett tidigt skede.

Sen att jag snackar om Herr Talman är ju bara en spekulation från min sida. Dels för att han är släkt? med KM, och har blivit anklagad för sexuella trakaserier av kvinnliga kollegor. Även det att en sån man har säkert koll på hur han kunde hålla sig anonym genom att neka till en advokat?
Har försökt att hitta bilder på en ung UA men det verkar vara omöjligt att hitta,lite konstigt med tanke på hans karriär,eller har han sopat undan alla spår? Vet inte varför jag har en känsla av han är inblandad,men nått skumt är det med den mannen. Jag kan givetvis vara helt fel ute,men det är absolut inget försök att vilseleda nån.
Citera
2021-04-23, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Pernilla og hendes lillesøster tager sammen med en af deres venner rundt og leder efter Helena. Vennen skulle senere bli misstænkt i sagen og kendt som Manden med pilotbriller"------

Jag har själv inte läst boken,men detta får jag det till att det måste vara BW som är vännen som är med syskonen och letar,om jag inte minns helt fel så har jag läst att han va med syskonen och letade i ett tidigt skede.

Sen att jag snackar om Herr Talman är ju bara en spekulation från min sida. Dels för att han är släkt? med KM, och har blivit anklagad för sexuella trakaserier av kvinnliga kollegor. Även det att en sån man har säkert koll på hur han kunde hålla sig anonym genom att neka till en advokat?
Har försökt att hitta bilder på en ung UA men det verkar vara omöjligt att hitta,lite konstigt med tanke på hans karriär,eller har han sopat undan alla spår? Vet inte varför jag har en känsla av han är inblandad,men nått skumt är det med den mannen. Jag kan givetvis vara helt fel ute,men det är absolut inget försök att vilseleda nån.

Det kan inte vara BW då "pilot" bor kvar i Mariestad.
Citera
2021-04-23, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Jag tror inte heller att BW är mannen med pilotglasögon, men enligt det som skrivs i boken så verkar dom mena honom?
Något i hela den här historien är väldigt märkligt. Varför droppar ingen namnet på Pilotglasögon mannen? Många måste ju veta,PW vet ju och måste ju ha berättat för Helenas anhöriga. Antingen är Pilot en mäktig man=Herr T. Eller så är namnet redan droppat=KM. Detta är vad jag tror om det hela.
Citera
2021-04-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Precis. Och "många vet vem han är" enligt Gabriella i boken. Beror det på att han är lokalkändis eller outad (här) måntro?
Citera
2021-04-23, 17:36
Medlem
viper71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Kom att tänka på att du kanske menar den bil som vittnet Carina såg stå parkerad vid BB d ä:s hus, och inte den som killarna i bilen på Hällristningsvägen observerade åka fram och tillbaka på cykelvägen vid lekplatsen. Det var den senare jag avsåg.

Den som det skrevs om i inlägg #36342 bilen vid g/c vägen
Citera
2021-04-24, 12:01
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ja det är kaxigt att hänga ut UA även om herrn är skum. Något som slagit mig när jag tänker tillbaka på tiden då pilot outades i serien är att Mariestad då pratade om TS. Därefter dementerade PW det indirekt, kan man till hundra lita på det? Om inte så är trion med TS, KM och UA intressant. Spekulerar: TS gm, KM halkar med/ser ngt och UA hjälper till att tysta ned. Eller tvärtom på de båda första. Ren spekulation men har efter en ikappläsning här svårt att helt släppa TS, det var namnet som dök upp först i byn när serien kom. Finns det annat som ”friar” honom som jag glömt? Å en sak vet jag:systrarna misstänker inte BW.

Du kan glömma dina spekulationer, man blir inte inblandad i mord för att sen bli talman i Sveriges riksdag, inte utan att det syns utanpå vill jag hävda. Typ piller-missbrukare-liknande.
Det hade framkommit för länge sedan om så vart fallet, så inte en chans att det skulle vara sanningen.

Apropå systrarna så skulle jag inte ens sätta ett rött öre på vad dom tror på. Är dom måntro medlemmar i "bombade blondiners klubb"?
Senast redigerad av Greensky 2021-04-24 kl. 12:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in