2021-04-22, 19:49
Medlem
Slampsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Så var det iofs inte då jag gick i högstadiet på 80-talet. Där tog bråkstakarna, de som var störigast och coolast över i klassrummet.
Och då är jag ju uppvuxen i ett ganska "fint" område i Stockholm, men naturligtvis kom någon på den lysande iden att skicka ungar från wt skolor i anliggande områden till vår skola i högstadiet.

Jag måste ändå säga att friskolor med prestige, kan rädda ungar från sådan miljö där slöddret "tar över" och "blir normen" i skolor.
Min dotter hade talang inom sång, dans, teater och kom in på en "prestige-grundskola". Hon har banne mig haft mycket mer studiemotiverad grundskolegång än jag var i närheten av.

Så även idag kan ungarna räddas.
Dottern satt för övrigt och kollade på PH när hon var i högstadieålder.
Jag var lite orolig hur hon skulle påverkas av det.
Men hon såg igenom hur urflippade deltagarna var, när jag tog upp det med henne.

Vi hade ju också de som tog över och lät lite mer men som det ser ut nu, i de typ 20 skolor jag är i, är det på vissa ställen kaos. De som störde i min skola åkte ut ur klassrummet.
Mycket kan nog bero på föräldrar också. Du verkar ju ha en vettig dotter och är garanterat en bra förälder som pratar med din dotter när du är orolig. Många föräldrar skiter nog i vad deras ungar tittar på.
Citera
2021-04-22, 20:02
Medlem
Larasofts avatar
Kvinnorna har inte polisanmält Toby. Det kommer nog läggas ner. Men det var rätt att lyfta ut gränsöverskridaren Toby. Det kunde eskalerat till något grövre.
Citera
2021-04-22, 20:07
Medlem
Rätt, jag tycker inte att han har gjort något fel. I alla fall inte våldtäkt.
Citera
2021-04-22, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Kvinnorna har inte polisanmält Toby. Det kommer nog läggas ner. Men det var rätt att lyfta ut gränsöverskridaren Toby. Det kunde eskalerat till något grövre.

Skulle du kunna visa den situation där han skrider över gränsen?
Citera
2021-04-22, 20:14
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Skulle du kunna visa den situation där han skrider över gränsen?

Om man utgår från klippet på Youtube så förde han upp fingrarna i slidan utan tillåtelse. Jag vet inte om du uppskattar oväntade fingrar I analen men de flesta vill lämna sitt medgivande därtill.
Citera
2021-04-22, 20:25
Medlem
MrsChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Aha, gör de det? Låter ju toppen.

Kan man inte på en gång gå tillbaka i säsongerna för att åtala dem för att de inte reagerat för annat övergreppsmaterial deltagarna har sysslat med?

Att Samir sexhetsades till gruppsex var t ex inte okej. Att tjejer misshandlar killar är inte heller okej. Att deltagare vittnat om att de fått alkoholproblem av att delta i programmet känns inte heller okej att en tv-produktion har på sitt samvete.

Produktionen har ju knappast hållt fast deltagarna och tvingat dem att dricka drinkarna...

Jag är ej insatt i Samir incidenten men det låter ju givetvis oetiskt. Att produktionen låtit många händelser försiggå som ej är okej, är något jag inte argumenterar emot.
Citera
2021-04-22, 20:27
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Om man utgår från klippet på Youtube så förde han upp fingrarna i slidan utan tillåtelse. Jag vet inte om du uppskattar oväntade fingrar I analen men de flesta vill lämna sitt medgivande därtill.
Det har jag missat. Länk? För av klippet där han tag av BHn är inte på nåt sätt fel då tjejen låg på han i string och bh och gned sig
Citera
2021-04-22, 20:37
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det har jag missat. Länk? För av klippet där han tag av BHn är inte på nåt sätt fel då tjejen låg på han i string och bh och gned sig

https://nyheter24.se/noje/958022-toby-johnson-kastas-ut-fran-paradise-hotel-efter-overgrepp-mot-tva-deltagare
Citera
2021-04-22, 20:44
Bannlyst
Citat:

Är det så oväntat om man står och kramar och kysser någon, varför gick hon inte där ifrån?

Och analen är inte samma som slidan. Fingrar på kuken motsvarar fingrar i slidan.

Och vilket klipp pratar du om där hon säger att han för upp fingrarna i hennes slida?
Är det detta?

https://m.youtube.com/watch?v=iGtskpkE-Y4

Säger hon verkligen där att han för upp fingrarna i slidan, eller förde han bara upp handen mellan benen på henne, och kanske smekte utanpå, tex på klitoris och blygdläpparna?

Och ang tillåtelse så har vi inte krav på verbalt samtycke i Sverige. En kvinnas handlingar i övrigt räcker för samtycke. Och enligt henne själv så reagerade hon först när han förde upp handen/fingrarna på henne, och innan det så sa hon bara ifrån "på ett snällt sätt". Det blir nog väldigt många gränsöverskridare i Sverige med den definitionen.
Citera
2021-04-22, 20:50
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Är det så oväntat om man står och kramar och kysser någon, varför gick hon inte där ifrån?

Och analen är inte samma som slidan. Fingrar på kuken motsvarar fingrar i slidan.

Och vilket klipp pratar du om där hon säger att han för upp fingrarna i hennes slida?
Är det detta?

https://m.youtube.com/watch?v=iGtskpkE-Y4

Säger hon verkligen där att han för upp fingrarna i slidan, eller förde han bara upp handen mellan benen på henne, och kanske smekte utanpå, tex på klitoris och blygdläpparna?

Och ang tillåtelse så har vi inte krav på verbalt samtycke i Sverige. En kvinnas handlingar i övrigt räcker för samtycke. Och enligt henne själv så reagerade hon först när han förde upp handen/fingrarna på henne, och innan det så sa hon bara ifrån "på ett snällt sätt". Det blir nog väldigt många gränsöverskridare i Sverige med den definitionen.

Att få in något i slidan är inte som att fingra utanpå. Äckligt även med en ovälkommen hand där. Normala män gör inte sådana övertramp.
Citera
2021-04-22, 20:53
Medlem
Har sett lite klipp nu och var ifrån början lite skeptisk. Men bruden verkar ju helskön och hon försöker ju bara prata med honom. Alla ni som tjatar om att hon satt på honom och att det därför är okej är förmodligen oskulder som aldrig fått knulla. Riktigt jävla tragiskt. Toby förtjänar den offentliga förnedringen han får utstå nu.

Citat:

Ja, det har vi. Och det är ett problem. Vad är du för äcklig jävla blatte som resonerar som du gör?
Citera
2021-04-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Tycker detta var ganska harmlöst jämfört med vad killar brukar göra privat. Hur många fester har man inte varit på egentligen där en däckad tjej blivit dp:ad av ett gäng fulla killar. Eller alla dom gånger som man har väckt flickvännen med sex?

alltså va???? Såna som du borde fanimig få tasken avskuren. Krääääks på såna som dig. Äckel!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in