2021-04-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Serisöst... ???
jag kan fortfarande inte förstå nivån av naivitet hos folk.

Detta är FÖRSTA shoten.. varför tror du man inför vaccinationspass... för 2 doser vaccin????

WTF!

För att första dosen skyddar tillräckligt bra för att öppna ett samhälle.
Citera
2021-04-22, 16:43
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja detta med vaccinpass är en ganska dålig lösning. Inte bara för att den tvingar folk att vaccinera sig, utan frågan är om det verkligen är effektivt för att hindra smittspridning. Som jag förstår saken kan man vara smittbärare även om man är vaccinerad, man kan till och med bli sjuk. Så att man skall bara kunna komma in i ett land för att man kan visa att man har blivit vaccinerad känns väldigt osäkert.
Jag har en känsla av att det är vaccinindustrin som är pådrivande i denna fråga.

Citat:
Nej det är inte BigPharma som är pådrivande, trots sin storlek är de relativt obetydliga för ett sådant projekt. Visst har de intressen.. men absolut inte initiativtagare...

C19 projektet handlar om något helt annat än viruset.. viruset används som en ursäkt för att implementera större kontroll.. knutet till digital global valuta (läs mer om CBDC av IMF/Världsbanken)

När vi pratar om globalt monetärt system.. då kanske du kan föreställa dig vilka krafter som ligger bakom och om de skulle kunna ha "musklerna " att driva igenom en sådan här kampanj.
Nu är det Illuminati-varning igen!

Varningen kvarstår till dess fakta som styrker era påståenden presenteras.
Citera
2021-04-22, 16:45
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu är det Illuminati-varning igen!

Varningen kvarstår till dess fakta som styrker era påståenden presenteras.

Fakta biter inte på dig.. du är ett förlorat fall.

Du står bra där du står vid sidan och klappar på...
Citera
2021-04-22, 16:46
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Det får man tro om man vill, men finns det någon fakta bakom?

Bevakning av sportsändningarna räcker för mig. Ett seriöst undersökande skulle stupa på att ingen vågar utmana riksidrottsförbundets Björn Eriksson samt alla ledare och spelare. Det skulle bli ett enorm ramaskri. Politiskt självmord eller för en läkare lagledare att bli persona non grata.
Citera
2021-04-22, 16:47
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag talar om resor mellan länder. Jag tror till exempel inte att Kina, Australien eller NZ skulle nöja sig med att folk hade vaccinpass för att de skulle komma in i landet. Alla måste testa sig och vissa måste sitta i karantän. Då är det ju helt onödigt med vaccinpass.
Det finns ju andra länder som är vanligare att resa till för oss Européer än just Kina, Australien och Nya Zeeland där det säkert kommer att funka bra med ett vaccinpass.
Citera
2021-04-22, 16:50
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Självklart ska man vaccinera sig. Allt annat är bara idiotiskt och otroligt märkligt. Det räddar liv och har alltid gjort.

I övrigt så håller jag med om att restriktionerna bör slopas.

Självklart skall de som vill vaccinera sig och känner att de är i en riskgrupp få lov att göra det.
Vi andra skiter i det.

(har haft C19.. som en mycket mild influensa och har fortfarande antikroppar 13 månader senare)

Restriktionerna är löjliga i förhållande till den rådande situationen... men Regeringen kommer bli allt mer panikslagen då dödstalen fortsätter sjunka. De kommer klamra sig fast att det är nu smittan som är faran.
Citera
2021-04-22, 16:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Fakta biter inte på dig.. du är ett förlorat fall.

Du står bra där du står vid sidan och klappar på...
Hittills har du väl aldrig prövat att presentera några fakta för mig eller någon annan, så det kan du ju inte veta.

Alla vid sina sinnens fulla bruk hör ju hur otroligt osannolikt det du påstår låter.
Citat:
Nej det är inte BigPharma som är pådrivande, trots sin storlek är de relativt obetydliga för ett sådant projekt. Visst har de intressen.. men absolut inte initiativtagare...

C19 projektet handlar om något helt annat än viruset.. viruset används som en ursäkt för att implementera större kontroll.. knutet till digital global valuta (läs mer om CBDC av IMF/Världsbanken)

När vi pratar om globalt monetärt system.. då kanske du kan föreställa dig vilka krafter som ligger bakom och om de skulle kunna ha "musklerna " att driva igenom en sådan här kampanj.
Citera
2021-04-22, 16:55
Medlem
Jag tycker fortsatt att det är en relevant fråga huruvida antalet smittade är en den enskilt största faktorn när det kommer till att öppna upp mer. Vad säger FHM? Hade vi varit i ett läge där vården inte var pressad, men ändå nystat upp 7000 fall om dagen, hade då restriktionerna förlängts? Vi i Sverige kommer nysta upp en jävla massa fler fall denna vår än förra då testningen är ordentligt mycket större.
Citera
2021-04-22, 17:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag tycker fortsatt att det är en relevant fråga huruvida antalet smittade är en den enskilt största faktorn när det kommer till att öppna upp mer. Vad säger FHM? Hade vi varit i ett läge där vården inte var pressad, men ändå nystat upp 7000 fall om dagen, hade då restriktionerna förlängts? Vi i Sverige kommer nysta upp en jävla massa fler fall denna vår än förra då testningen är ordentligt mycket större.
På en pressträff, för rätt länge sedan nu, presenterades en grund till vilka steg i öppnandet man skulle ta beroende på smittspridning mm.

Nu minns jag inte exakt, men något i stil med
  1. Vården klarar av både coronafallen och ordinarie verksamhet.
  2. Sjunkande smittotal i hela samhället.
  3. Endast enstaka utbrott i få regioner.

Man skulle återkomma med en tydlig plan för öppnandet och det börjar väl bli dags att den planen presenteras.
Citera
2021-04-22, 17:02
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Hittills har du väl aldrig prövat att presentera några fakta för mig eller någon annan, så det kan du ju inte veta.

Alla vid sina sinnens fulla bruk hör ju hur otroligt osannolikt det du påstår låter.

Som jag sa tidigare.. fakta biter inte på dig.. dessutom krävs lite intellektuell kapacitet.

1. Fakta från IMF att den Nya Digitala valutan är på G:
https://www.imf.org/en/Publications/WP/Issues/2019/11/18/Designing-Central-Bank-Digital-Currencies-48739

2. En bra beskrivning hur banksystem fungerar idag och det jag hävdar är hela tanken med C19 projektet.. 45 min lång så jag förväntar mig inte att du kommer lägga ner tiden på det. (Späckad med kontrollerade källhänvisningar). https://www.youtube.com/watch?v=WEiqxqlZ_QA

3. Källa IMF: LÄS NOGGRANT DETTA https://www.imf.org/en/News/Articles/2018/11/13/sp111418-winds-of-change-the-case-for-new-digital-currency

""Consider a simple example. Imagine that people purchasing beer and frozen pizza have higher mortgage defaults than citizens purchasing organic broccoli and spring water. What can you do if you have a craving for beer and pizza but do not want your credit score to drop? Today, you pull out cash. And tomorrow? Would a privately-owned payment system push you to the broccoli aisle?"

Helt normalt att IMF skall lägga sig i huruvida jag skall äta broccoli eller föräta mig på Pizza och öl?
Hur tror du att de ska "motivera" mig att välja broccoli istället?
Hur straffas jag om jag röstar "fel"?

SÅ.. Fakta serverad.. nu kan du fortsätta klappa snällt vid dina sinnes fulla bruk.
Bonuslänk: "Nyttig Idiot". https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot
Citera
2021-04-22, 17:04
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12

Är det antal smittade som är det viktiga... eller är det mer relevant med antal svårt sjuka (IVA)?

Stor skillnad....
Citera
2021-04-22, 17:11
Medlem
Citat:
Är det antal smittade som är det viktiga... eller är det mer relevant med antal svårt sjuka (IVA)?

Stor skillnad....
Är lite detta jag fiskar efter. Vi kan komma i en situation där smittspridningen är fortsatt väldigt hög men att påverkan på vården är relativt lugn. Vad gör man i det läget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in