2021-04-22, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Inte nog med att de har inskränkt folks rörelsefrihet och annat suspekt... de har också samtidigt misslyckats fatalt med att bekämpa pandemin.

Det är ju ofta så att de med högst dödlighet också haft hårdast restriktioner på människorna. I tron att smittan skulle gå ner. Vilket den inte gjort...

Jag minns när Macron stod på bästa sändningstid i somras och ljög för Fransmännen att bara om de tar på sig en trasa runt käften så skulle en andravåg utebli...
Alltså... ärligt talat...

Eller Merkel som uppmuntrade Tyskarna att sy egna tygstycken runt käften HAHA!
Som nu sedan länge är förbjudet att ha på sig i Tyskland. Men då var det skillnaden på en andravåg eller inte...

Nu är vi inne i både 3:e och 4:e vågorna...

Så OTROLIGT mycket trams, lögner och patetiska inskränkningar i medborgares liv som försegår och som försegåtts att det kommer skrivas böcker om det här i århundranden framöver.

"Vad fan höll vi på med? En berättelse från 2020" är en lämplig titel.

Och ändå så finns det gott om idioter som tror att om vi bara följer restriktionerna så kommer snart livet att återvända till det normala...
Det är precis tvärtom, när folk har lärt sig att SKITA I dessa ashåls dumheter som livet kan återvända till det normala.
Och framförallt ska man inte vaccinera sig!!!
Citera
2021-04-22, 16:20
Medlem
Citat:
Vaccinet minskar AVSEVÄRT både sjukdom, död och smittspridning.

Bara för att det inte är 100% säkert att ta på dig ett bilbälte så innebär ju inte det att du ska skita i det.

Vaccinet skyddar tillräckligt bra och mer därtill för att vi ska kunna öppna upp rubbet för vaccinerade.
Det här handlar inte om att få 0 fall. Det här handlar om att kunna leva med ett virus som kommer finnas kvar för alltid.

Jag talar om resor mellan länder. Jag tror till exempel inte att Kina, Australien eller NZ skulle nöja sig med att folk hade vaccinpass för att de skulle komma in i landet. Alla måste testa sig och vissa måste sitta i karantän. Då är det ju helt onödigt med vaccinpass.
Citera
2021-04-22, 16:25
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja detta med vaccinpass är en ganska dålig lösning. Inte bara för att den tvingar folk att vaccinera sig, utan frågan är om det verkligen är effektivt för att hindra smittspridning. Som jag förstår saken kan man vara smittbärare även om man är vaccinerad, man kan till och med bli sjuk. Så att man skall bara kunna komma in i ett land för att man kan visa att man har blivit vaccinerad känns väldigt osäkert.
Jag har en känsla av att det är vaccinindustrin som är pådrivande i denna fråga.

Nej det är inte BigPharma som är pådrivande, trots sin storlek är de relativt obetydliga för ett sådant projekt. Visst har de intressen.. men absolut inte initiativtagare...

C19 projektet handlar om något helt annat än viruset.. viruset används som en ursäkt för att implementera större kontroll.. knutet till digital global valuta (läs mer om CBDC av IMF/Världsbanken)

När vi pratar om globalt monetärt system.. då kanske du kan föreställa dig vilka krafter som ligger bakom och om de skulle kunna ha "musklerna " att driva igenom en sådan här kampanj.
Citera
2021-04-22, 16:27
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
NEJ.. alla kommer inte vara vaccinerade.. det är bara Vaccinvurmarnas våta dröm.
Det går alldeles utmärkt att öppna upp ändå.

Låt oss följa upp denna post om 2 månader.

När man ser att 90+ år nått ca 89% och 80-89 år ca 91% redan nu. Samt att 70-79 år är minst lika motiverade och medicinska hindren att vaccinera är lägre än för de äldre så tror jag de når 95% för dem. 50 -59 år och 60-69 år samma höga nivå, 95%.
För yngre åldrar kanske antivaxxers kan sänka nivån under 90%. Men på totalen 18-100+ år, så är jag övertygad om att vi kommer upp i över 90%.

Ni förlorar matchen!
Citera
2021-04-22, 16:30
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Med alla så menar jag såklart alla som vill. Vilket kommer bli ca 80% av befolkningen.

Vaccinet är det enda som kommer stoppa detta.

Serisöst... ???
jag kan fortfarande inte förstå nivån av naivitet hos folk.

Detta är FÖRSTA shoten.. varför tror du man inför vaccinationspass... för 2 doser vaccin????

WTF!
Citera
2021-04-22, 16:31
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
När man ser att 90+ år nått ca 89% och 80-89 år ca 91% redan nu. Samt att 70-79 år är minst lika motiverade och medicinska hindren att vaccinera är lägre än för de äldre så tror jag de når 95% för dem. 50 -59 år och 60-69 år samma höga nivå, 95%.
För yngre åldrar kanske antivaxxers kan sänka nivån under 90%. Men på totalen 18-100+ år, så är jag övertygad om att vi kommer upp i över 90%.

Ni förlorar matchen!

jag kommer återkomma... men fortsätt du hoppas.
Citera
2021-04-22, 16:34
Medlem
Returpappers avatar
Varför är man så feg mot gruppen lagidrottare? Snart har väl minst varannan varit smittad. Matcher ställs in man ställer upp med rena reservlag etc.

Samhällets värsta smittspridare är lagidrottare på elitnivå! Bomma igen hallar och arenor det räcker inte med att spela utan publik. Dessa monsterspridare rör sig ute i samhället bland vanligt folk. Vid smittspårning ljugs det nog som fan för att dölja deras roll som värstingar.

Bomma arenorna och hallarna. Publiken, om den släppts in i små grupper skulle utgjort ett betydligt mindre problem än de aktiva.

Letat länge efter de som ligger bakom den stora smittspridningen och nu är analysen klar, Aktiva lagidrottare är boven!
Citera
2021-04-22, 16:38
Medlem
Enligt Folkhälsomyndigheten kan man på deras hemsida se hur många som fått infektion efter att blivit vaccinerade - var kan man se detta på deras site?
Citera
2021-04-22, 16:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Varför är man så feg mot gruppen lagidrottare? Snart har väl minst varannan varit smittad. Matcher ställs in man ställer upp med rena reservlag etc.

Samhällets värsta smittspridare är lagidrottare på elitnivå! Bomma igen hallar och arenor det räcker inte med att spela utan publik. Dessa monsterspridare rör sig ute i samhället bland vanligt folk. Vid smittspårning ljugs det nog som fan för att dölja deras roll som värstingar.

Bomma arenorna och hallarna. Publiken, om den släppts in i små grupper skulle utgjort ett betydligt mindre problem än de aktiva.

Letat länge efter de som ligger bakom den stora smittspridningen och nu är analysen klar, Aktiva lagidrottare är boven!
Det får man tro om man vill, men finns det någon fakta bakom?
Citera
2021-04-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Och ändå så finns det gott om idioter som tror att om vi bara följer restriktionerna så kommer snart livet att återvända till det normala...
Det är precis tvärtom, när folk har lärt sig att SKITA I dessa ashåls dumheter som livet kan återvända till det normala.
Och framförallt ska man inte vaccinera sig!!!

Självklart ska man vaccinera sig. Allt annat är bara idiotiskt och otroligt märkligt. Det räddar liv och har alltid gjort.

I övrigt så håller jag med om att restriktionerna bör slopas.
Citera
2021-04-22, 16:42
Medlem
Hur botar dom de som fått viruset ?
Citera
2021-04-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag talar om resor mellan länder. Jag tror till exempel inte att Kina, Australien eller NZ skulle nöja sig med att folk hade vaccinpass för att de skulle komma in i landet. Alla måste testa sig och vissa måste sitta i karantän. Då är det ju helt onödigt med vaccinpass.

Jo, de kommer nöja sig med det då något alternativ inte existerar på ett virus som för alltid kommer finnas kvar.
Vaccinpass har vi redan vad gäller Gula Febern exempelvis. Så det är inget nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in