2021-04-22, 13:59
Medlem
Herregud vad många skitsnackare det finns i tråden! Folk som verkligen inte vet ett skit, skriver sina vilda spekulationer baserat på knappt något alls och försöker sprida dem som någon sorts sanning.

En bra tumregel är att helt och hållet ignorera de inlägg från användarna som skriver mycket i tråden och alla "brushor" som verkar rollspela att de skulle vara några förortsgangsters. Det de skriver är ju till 99% skitsnack.

On-topic : Det finns fortfarande ingen information om Havals bror? Alltså om någon eventuell roll i organiserad brottslighet? Det verkar ju som att han inte hade någon som helst delaktighet i kidnappningen?
Senast redigerad av balditroNN 2021-04-22 kl. 14:02.
Citera
2021-04-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Jo det gör jag. Men nu har ju en ung mans liv släckts för gott... Tänk på allt han inte får uppleva i livet barn, familj, resor, livet i sig... Det är en tragedi för anhöriga och någonstans... Måste det här upphöra nnars har vi Latinamerika utanför våran dörr......unga män behöver vara starka i sig själv och välja rätt från början, det är nästan det ända alternativet.

Ge dig, Latinamerika är redan här och där löser man problemet med dödspatruller som rensar bland smutsen. Tror du den här jävla gangstern skulle bli någon jävla pensionsräddare och leva ett Svensson liv? Du är ju fan så jävla korkad.

fö. så är Latinamerika det absolut främsta beviset att mångkultur INTE fungerar.
Citera
2021-04-22, 14:27
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
De sant jag tro mig ha sett den videon för ett tag sen kan inte hitta den igen men han har en trasig baksida iphone o sitter där bak i bilen. Vet att jag sett den förra året i början nånstans runt kidnapnningen sen om d va efter elr före vet ej.
Jo jag misstror dig inte att freestyle existerar, jag har nåt minne av att jag själv har sett den. Det jag ifrågasatte var om det var före eller efter kidnappningen.
Är den från före kidnappningnen så kan vi enkelt avskriva den som indicium i diskussionen.
Senast redigerad av TheCryptKeeper 2021-04-22 kl. 15:08.
Citera
2021-04-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Dia har nu gått ut på sina insta stories och dementerat att hon skulle ha varit plats, att hon inte är någons flickvän. Hon utrycker sig som så att "hon har inte sett en till bli ihjälskjuten".

Vilken överraskning. Not.

J*vla sätt att peka ut oskyldiga till höger och vänster. Behövs inga krångliga konspirationsteorier. Det här är säkert mycket enklare än så och handlar om det gamla vanliga. Om Vårbys fiender vill nypa till så knäpper man knappast en perifer snubbe i Kista. Kan handla om Havals fiender men har knappast något med Einar att göra. Mest troligt en del i de lokala konflikterna.
Citera
2021-04-22, 14:51
Medlem
Citat:
Dia har nu gått ut på sina insta stories och dementerat att hon skulle ha varit plats, att hon inte är någons flickvän. Hon utrycker sig som så att "hon har inte sett en till bli ihjälskjuten".

Intressant de betyder att Di* G*ff inte var tjejen som var på plats vid skjutningen. Den andra tjejen R har ju varit den andra tjejen som man misstänkt varit på plats. Om R är tjejen som var på plats så var det nog 100% planerat att hon skulle ge klartecken osv ser ingen annan anledning till varför hon ska va där då hon redan har pojkvän som är Daras nära kompis också. Antagligen om hon inte va där för att gowa så va hon där för att ligga sånnahär tjejer finns de gott om äckliga gangster torskar dom endast går efter kriminella män. Sånna tjejer som älskar dramat och uppmärksamheten
Citera
2021-04-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Jasså? Men ändå hämtade 15 pers från VNT! Varför inte Yasin, Haval och några från Havals grupp (clowner iof men visst) i så fall?

De hämtade inte från Vårby, det var Vårby som hämtade rapparna för att goa Einar.

Media har överdrivit rapparnas - särskilt Yasins roll - för att de är kändisar kanske. Det var förstås ett smutsigt svek av dem men de är inte ledare i detta.
EDIT: En leedarfigur från Dalen (vilket Haval inte är) var med och diskuterade lite. Delevererade Einar och typ gav Vby fritt fram att göra detta med honom. Viss vinstdelning - minns inte siffrorna - men Vby skulle ta det mesta. Någon (vem?) föreslog att Haval skulle få vara med och "äta av paran" eftersom utan honom hade de inte kunnat göra detta.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-04-22 kl. 15:32.
Citera
2021-04-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggerslayer
Intressant de betyder att Di* G*ff inte var tjejen som var på plats vid skjutningen. Den andra tjejen R har ju varit den andra tjejen som man misstänkt varit på plats. Om R är tjejen som var på plats så var det nog 100% planerat att hon skulle ge klartecken osv ser ingen annan anledning till varför hon ska va där då hon redan har pojkvän som är Daras nära kompis också. Antagligen om hon inte va där för att gowa så va hon där för att ligga sånnahär tjejer finns de gott om äckliga gangster torskar dom endast går efter kriminella män. Sånna tjejer som älskar dramat och uppmärksamheten

Man ska nog ta det lite lugnt med att peka ut enskilda personer på grundval av att "det finns många sådana tjejer" och lite lösa rykten. Då skulle vilken förortskille som helst kunna vara misstänkte mer resonemanget "det finns många sådana killar". Det som är relevant är ju vad en specifik person ev har för inblandning. De flesta tjejer har inte goat någon lika lite som de flesta killar inte har mördat någon.
Känns som att unga människor gärna dömer visa tjejer lite på förhand. Ungefär som skolgårdsskvaller ("hon är värsta horan jag svär bla bla"). Vet vi ens säkert att de var en tjej på plats? Var kom den uppgiften ifrån från början? (ursäkta dåligt minne).
Citera
2021-04-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Herregud vad många skitsnackare det finns i tråden! Folk som verkligen inte vet ett skit, skriver sina vilda spekulationer baserat på knappt något alls och försöker sprida dem som någon sorts sanning.

En bra tumregel är att helt och hållet ignorera de inlägg från användarna som skriver mycket i tråden och alla "brushor" som verkar rollspela att de skulle vara några förortsgangsters. Det de skriver är ju till 99% skitsnack.

On-topic : Det finns fortfarande ingen information om Havals bror? Alltså om någon eventuell roll i organiserad brottslighet? Det verkar ju som att han inte hade någon som helst delaktighet i kidnappningen?

nej men folk spekulerar väl eftersom haval och hans bror var nära = haval var inblandad i kidnappningen = haval sitter häktad och ingen kommer åt han = dem tar hans bror. det är ju inget nytt att kriminella gör så. känns mer ologiskt att det INTE skulle ha något att göra med gängbrottsligheten eftersom det är så pass vanligt i kretsen han befann sig i, men vad vet jag.
Citera
2021-04-22, 16:00
Medlem
Citat:

Jag ser din inlägg broder o ser direkt vi tänker likadant om det R som har pojkbän o går tar en joint 2:30 på natten med andra killar, om jag hade varit R kille hade jag fått reda på det att hon gör så bakom min rygg hade man gjort saker så ingen kommer vilja ha henne efteråt
Senast redigerad av Smartapojken 2021-04-22 kl. 16:02.
Citera
2021-04-22, 16:50
Medlem
Citat:
Jo jag misstror dig inte att freestyle existerar, jag har nåt minne av att jag själv har sett den. Det jag ifrågasatte var om det var före eller efter kidnappningen.
Är den från före kidnappningnen så kan vi enkelt avskriva den som indicium i diskussionen.
Hahaha jag menade ”tro mig ha sett den för länge sen” att jag tror jag sett den tidigare liksom, så aa vi kan avskriva de
Citera
2021-04-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Ge dig, Latinamerika är redan här och där löser man problemet med dödspatruller som rensar bland smutsen. Tror du den här jävla gangstern skulle bli någon jävla pensionsräddare och leva ett Svensson liv? Du är ju fan så jävla korkad.

fö. så är Latinamerika det absolut främsta beviset att mångkultur INTE fungerar.

Sprid din jävla skit i en annat forum. Din empatilösa skit. En 20åring har dött, det drabbar familj och inte minst honom själv. Kan du inte känna det minsta medkänsla över det så är det något seriöst fel på dig. Bajsa inte ner tråden med ”mångkultur” funkar inte skiten. Vad kommer efter det? Att din blatteradar slår i marken. Stick till samhällsnytt med dig.
Citera
2021-04-22, 17:27
Medlem
Citat:

Otrolig slutledningsförmåga. ”Det var inte första tjejen vi helt godtyckligt pekade ut och namngav - då måste det vara den andra”. Gör som folk ovan har skrivit och lägg ner spekulationerna, det får reella konsekvenser för de ni inbillar er saker om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in