2021-04-22, 13:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Smittan har stigit kraftigt från Januari, dödsfallen har sjunkit kraftigt från Januari och har varit normala mer eller mindre hela året. Mer behöver man inte säga. Chess mate, case closed

Och folk ligger ff och kvävs på IVA, men du tycker allt är toppen?
Citera
2021-04-22, 13:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har du någon källa, jag har inte läst om det. I England har de ju varit inlåsta, varför stänga en park då?
Så inga lekparker har varit stängda, basket och fotbollsplaner? Det har jag sett många exempel på och det är så fel.
Citera
2021-04-22, 13:04
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Den här tycker jag duger gott och väl
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7680614/
Jaha? En vattenmolekyl mycket mindre än så. Så om du häller vatten genom ett munnskydd så kommer det att rinna rätt igenom som om munnskyddet var luft, inte bromsa upp och binda nått alls?

Ni förnekare är fan helt otroliga.
Citera
2021-04-22, 13:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du vill att folk smittas (flockimmunitetstanken via smitta lever vidare ser jag)? Nä jag säger inte att det är rimligt att stänga parkerna, men jag förstår att politikerna kan tycka det då det är för fega för hårdare tag. Det är en potemkinkuliss, titta nu gör vi något.

Folk måste få bestämma själva hur de vill leva sina liv. Vill du inte bli smittad och stänga in dig för resten av ditt liv. Be my guest. Men tvinga inte oss andra friska och hälsosamma att göra detsamma...
Citera
2021-04-22, 13:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Så inga lekparker har varit stängda, basket och fotbollsplaner? Det har jag sett många exempel på och det är så fel.

Basket och fotbollsplaner är inte parker, lekparker vet jag inget om.
Citera
2021-04-22, 13:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Folk måste få bestämma själva hur de vill leva sina liv. Vill du inte bli smittad och stänga in dig för resten av ditt liv. Be my guest. Men tvinga inte oss andra friska och hälsosamma att göra detsamma...

Ena minuten vill du inte ha förbud, i nästa minut vil du ha maskeringsförbud på allmän plats. Jag tvingar ingen till något.
Citera
2021-04-22, 13:08
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Uppenbarligen är allt toppen eftersom dödligheten det här året är helt normal. Det är väl aldrig roligt att folk dör men that's life. Vårdtiden på IVA är väl något förhöjd men på nedåtgående. Alarmism undenbedes
Citera
2021-04-22, 13:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Basket och fotbollsplaner är inte parker, lekparker vet jag inget om.

Uppsala kommer att stänga parker nu i valborg i vart fall...Och även stränderna verkar vara i farozonen... trist att se.
Citera
2021-04-22, 13:09
Medlem
Citat:

Jag tycker det är bättre att folk överlever - inklusive de som hamnar på IVA vilket de flesta gör.

Tycker du det är bättre om de dör?
Citera
2021-04-22, 13:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ena minuten vill du inte ha förbud, i nästa minut vil du ha maskeringsförbud på allmän plats. Jag tvingar ingen till något.

Utomhus borde det vara förbjudet. Finns ingen rimlig anledning att bära munskydd utomhus.
Citera
2021-04-22, 13:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Uppenbarligen är allt toppen eftersom dödligheten det här året är helt normal. Det är väl aldrig roligt att folk dör men that's life. Vårdtiden på IVA är väl något förhöjd men på nedåtgående. Alarmism undenbedes

Det är inte alarmistiskt att peka på fakta, folk ligger och kvävs på IVA. Om de inte dör så är det positivt.
Citera
2021-04-22, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jaha? En vattenmolekyl mycket mindre än så. Så om du häller vatten genom ett munnskydd så kommer det att rinna rätt igenom som om munnskyddet var luft, inte bromsa upp och binda nått alls?

Ni förnekare är fan helt otroliga.

Nu består ju inte utandningsluften av enstaka vattenmolekyler...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in