2021-04-21, 21:58
Medlem
Jag skulle verkligen vilja veta hur SD och JG förhåller sig till varandra?
Är det KK?
Citera
2021-04-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag skulle verkligen vilja veta hur SD och JG förhåller sig till varandra?
Är det KK?
Tror åtminstone inte jag. Däremot tror jag att SD är en så dominant människa och JG har en mer jagsvag självkänsla att JG har ett lite osunt lillebrorskomplex till SD. Han ser upp till SD och gör allt för att hålla honom nöjd. Han är SDs lilla svans som ständigt viftar när SD säger till honom. Finns många såna människor. Inget att hänga upp sig på - så länge inte svansen börjar skydda en mördare.
Citera
2021-04-21, 22:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hd har hela tiden vetat, varför skulle hon annars ljuga så förtvivlat mycket.
En sak jag reagerat på är att SD skriver till snudd på varenda en att Tg mår så dåligt då folk frågar.
Att det är värst för H.

En bild som inte stämmer, för hon repar sig snabbt, vilket även chefen noterat.
Hon är till psyket vid hemkomst men är tydligen snabbt på fötter:

TB:
(..) Stefan det som att Hanna hade kollapsat men när T talade med Hanna verkade hon ändå samlad."

" T känner till Hanna när hon var sjuk och verkligen inte mådde bra - hon orkade knappt tala med T då. Det var då T började tänka - varför Stefan säger att Hanna mår så dåligt när hon inte riktigt gör det".

Börjat undra om hon är rena drama emellanåt och det skenar iväg emotionellt och sen lugnar ner sig lika fort.
Hon har ju till och med kastat glas och gått på det tidigare.
Senast redigerad av develi 2021-04-21 kl. 22:17.
Citera
2021-04-21, 22:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vore jag Sillen så skulle jag akta mig för att på minsta lilla sätt att alliera mig med dessa människor. Även om det bara handlar om geocaching.

Han kan, om han inte passar sig, bli som JG = en nyttig idiot. Men nu har jag iofs högre tankar om JS, som jag tycker verkar vara en bra kille. Tror och hoppas att han kommer släppa lös allt han vet i HR.

Inte tror jag att han ändrar sitt vittnesmål om SD och HD i HR.
Det finns också konversationer som han har visat upp som finns med i kompletteringen.
Men visst skulle det kännas obehagligt om någon började försöka påverka dig, även om det aldrig var så litet.

Den jag skulle akta mig för var SD.
Citera
2021-04-21, 22:25
Medlem
doktor-millers avatar
Gick igenom tidsstämplarna i Viber mellan HD och JS från april till 14 maj. De talade ofta till 23.30 men ofta mycket senare än så. ETT datum stack ut, den 14 maj-18. Då avslutar HD 22.38, är väl ungefär samma tid som SD åkte från JG efter trappinspektionen. Två från samma familj där alibit slutar samtidigt.....
Citera
2021-04-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte tror jag att han ändrar sitt vittnesmål om SD och HD i HR.
Det finns också konversationer som han har visat upp som finns med i kompletteringen.
Men visst skulle det kännas obehagligt om någon började försöka påverka dig, även om det aldrig var så litet.

Den jag skulle akta mig för var SD.

Jag tror inte att vi har något att oroa oss för när det gäller JS, och jag är ganska säker på att JS inte låter sej påverkas utav SD. Och vem vet kanske det är tvärtom, att det är JS som fiskar efter upplysningar när han nu letar burkar med SOA och co.
Citera
2021-04-21, 22:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Gick igenom tidsstämplarna i Viber mellan HD och JS från april till 14 maj. De talade ofta till 23.30 men ofta mycket senare än så. ETT datum stack ut, den 14 maj-18. Då avslutar HD 22.38, är väl ungefär samma tid som SD åkte från JG efter trappinspektionen. Två från samma familj där alibit slutar samtidigt.....
Intressant, har jag inte tänkt på.

Fö har hon raderat 14-16 maj.
Även ett dygn efter mållganhelgen.
Det lär inte vara samtalstantens direktiv.
Citera
2021-04-21, 22:43
Medlem
Polisens system för tömning av mobiler kan hackas. Länkar inte till mer info men så här ser det ut "in action".

https://gofile.io/d/rJ2pTQ
Citera
2021-04-21, 22:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tack själv. Och ja, helt ologiskt att två såna kvinnor slåss om en sån sopa till man, men ändå begripligt när man ser mekanismerna bakom.

Sanningen om vem HD verkligen är, skulle jag tro, ligger kanske någonstans mellan bilden av en väldigt manipulerad kvinna som förmedlas av mig, dig och Zilvereko - och bilden av en mycket manipulativ kvinna som förmedlas av främst develi.

Jag vill påstå att det ena inte utesluter det andra.

Vad man måste ha med sig när man pratar om kvinnor som lever i relationer med narcissistiska män, är (vilket du varit inne på väldigt länge) att alla typer av kvinnor kan drabbas och att allt inte är svart eller vitt.

Även kvinnor med manipulativa och rent osympatiska drag kan drabbas, även narcissistiska kvinnor kan bokstavligen möta sin överman.

Manipulation kan t.o.m. vara en överlevnadsstrategi. Att sätta regler och krav på mannen motsäger inte heller att kvinnan är manipulerad och att hon är kontrollerande motsäger inte att hon själv kan vara kontrollerad. Absolut inte.

En annan sak att ha i åtanke är att själva manipulationen kan förstärka eller skapa fula, primitiva sidor hos de drabbade.

LW diskuterade ju det med sin vän som satte en spegel framför henne och frågade om det är den här LW hon ville vara. Och en annan vän (Jenny) nämnde det i förhör. Det här beteendet var INTE likt LW.

Men HD... Vem satte en spegel framför henne? Knappast JG. Han som istället eldade på hennes hat mot LW och offermålning av den ofelbare SD.

Min tolkning av relationen med JS var att den var nån slags litet utbrytningsförsök och ett sätt att visa att HD ”minsann också kan”. Som hon själv skrev till JS när han tog upp LWs attraktionskraft ”på det motsatta könet” ; ”jag kan också locka till mig män!”.

Såna små utbrytningsförsök är inte ovanligt. Snarare standard.
Ofta är traumabindningen så stark att de ”trillar” (eller skräms) tillbak till narcissisten.

Develis tolkning av HD kan mycket väl stämma bättre. Men jag vill nyansera bilden.
Och framförallt lägga huvuddelen av skulden hos SD. Även om HD skulle ha varit GM så hade jag påstått att det var SD som triggat fram det.

Jag tänker att HDs vänner verkar ändå vara bra personer. Både T*herese och K (nu blandar jag nog ihop namnen, K*ristin eller K*arin). Det stärker min tro att HD ändå har sina kvaliteter.

Att tycka illa om sin rival är inget konstigt. Om det eldas på av SD på det sätt vi har sett i en konversation, där han jämför HD och Lena på ett sätt som gör att HD kan tappa självförtroendet vad gäller hennes attraktionskraft. Också ser vi att SD pratar om att Lena inte ska var dum mot HD, då ska han tala henne till rätta. Han styr och ställer fast HD ber honom att inget säga. Det eldar på konflikten. Han är dirigenten.

Jag funderar också på vad SD kan ha sagt till JG och HD om otroheten. Hur kan han ha fått båda att ta parti för honom. Och mot Lena? Det är rent märkligt hur JG och HD kan prata om Lena. I de termerna att hon är farlig? Att även psykologen som HD och SD gått till verkar ta ställning till att Lena i det närmaste verkar helt galen, gör ju att man undrar vd som har sagts till henne?

Det finns flera saker som HD gör som man höjer ögonbrynen över. T ex efterloggningarna efter Lenas död, det tycker jag är riktigt magstarkt.

Jag har sett att även Lena har skämts över sitt beteende och hur hon vill ta hämnd. Allt detta är inget hon är stolt över. Hon har ändrats, flera av Lenas vänner säger att hennes moraliska kompass verkar ha fått problem.

Oh ja, de båda manipulerar på sitt vis. HD på sitt sätt och Lena på sitt. Det verkar dock vara mer av karaktären att få tillbaka SD? Alla förlorar alla...

Jag är dock lite av annan tanke med HD än du. Jag tror faktiskt att hon kan ha blivit förälskad, känt sig sedd för en gångs skull. Att hon tar upp att Beholder kontaktat henne, beror kanske på att hon plötsligt känner sig sedd och uppvaktad?

jag har uppfattat det som att HD själv nämnde i förhör något om att det funnits problem mellan henne och mamman/systern som låg till grund i hennes dåliga mående. Kanske har det funnits en känsla av att vara den som är mindre prioriterad av mamman, medan systern var det. Sådant kan sätta djupa spår i en barndom, även om pappans uppmärksamhet kan ha haft en viss motverkande effekt.

Om mönstret upprepar sig med en man som är otrogen i åratal, det kan kännas svårt. Särskilt om man dras med psykisk ohälsa med depression. Depressionen färgar inte upplevelsen av varken livet eller den egna självbilden ljus.

Jag vacklar i vem jag tror att HD är. Hon är svår.

Hon kan både vara offer och förövare på något plan.
Men jag tror att den som håller taktpinnen, det är SD.
Citera
2021-04-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Polisens system för tömning av mobiler kan hackas. Länkar inte till mer info men så här ser det ut "in action".

https://gofile.io/d/rJ2pTQ

Fan vad häftigt
Citera
2021-04-21, 22:49
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kolla i trailern i Fröken_Sveriges inlägg.

Ah tack, nu hänger jag med. Men alltså, han är inte riktigt hundra i skallen förstår man ju. Ordet som beskriver honom bäst (utöver farlig) är obehaglig. Väldigt obehaglig människa.
Citera
2021-04-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De curlar säkert. Sämsta egenskapen som knappast leder mot friskt och sunt.

HD får med chefen på sin bana om LW, sen verkar hon bli fundersam.
Även den sk samtalstanten tycker LW är helt sjuk påstår hon.

Vem som helst kan ju tycka att LW var helt sjuk om man bara väljer att berätta väl valda delar.

Samma sak med HD. Och med de flesta människor egentligen.

Väldigt kontraproduktivt ur terapisynpunkt av HD att inte ge sin terapeut hela bilden.

Men bara det att hon kallar terapeuten för ”samtalstanten” visar ju att hon tar ett visst (barnsligt) avstånd från samtalsterapin. Som något hon gör motvilligt för att hon ”måste”.

Chefen tyckte HD var en av hennes bästa ”syrror” men jag anar att hon redan 2018 tyckte att hon börjat bli lite knepig (och då syftar jag inte på bipolariteten). Man får ha i åtanke att de flesta avdelningar vill ha kvar de erfarna syrrorna till varje pris.
Särskilt utanför storstäderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in