Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Nej de flesta skiter fullständigt i Bromma, de som använder Bromma älskar flygplatsen.
Att lägga ned är kapitalförstöring och skall givetvis rivas upp efter nästa val.
Jag älskar också själva flygplatsen med tillhörande byggnader som sådan. Jag är inte så insatt i vad det innebär i praktiken men den är väl klassad som ett "byggnadsminne" eller vad det heter så jag hoppas det innebär att man inte bara ska jämna allt med marken utan att något kommer att få finnas kvar som minner om platsens historia.
Citat:
Ursprungligen postat av
whoisduck
Jag är inte så jävla insatt i detta. Men rätta mig om jag har fel. Är det inte bra att de stänger skiten? De som reser runt är ju mestadels rikemansfolk som kör fram och tillbaka små skitsträckor? Vad spelar det för roll om de stänger det och satsar på järnväg istället? Jag är inte för MP, jag hoppas de åker ur riksdagen. Men måste kunna se opartiskt på problemet. Tror mer detta är ett rikemansproblem.
Ja det är klart att det är det. Dessutom till stor del är det politiker-adeln som drabbas som dom som skriker sig mest hesa i tråden i alla andra sammanhang föraktar och vill göra livet surt för.
Det är ju inte direkt svenne-banans charter till Thailand som drabbas snarare gynnas vanligt folk av att det byggs mer bostäder, inte bara just på den platsen utan också på höjden ännu närmare stan.
Men det är ju en liten klick här inne som hatar allt vad S och MP heter och det är väl snarare det än rationella argument som föranleder missnöjet. Finns det en chans att rikta missnöje mot sittande regering tar man den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjodor1000
Jag lider med er i Stockholm. Du har helt rätt. Rätt äckligt att politikerna struntar totalt i vad som är bst för Sverige.
Det behöver du inte göra. Det är inget som helst synd om oss. Var vi än i världen vill åka så har vi bussar, tåg, tunnelbanor, flygplats, taxi, hyrbilar, elscotrar, hyrcyklar, färjor och båtar etc på armlängds avstånd ofta 24/7. Vi har det nästan pinsamt bra förspänt jämfört med övriga landet.
Kan man inte se helheten och dom positiva effekterna för majoriteten med detta och gnäller för att det tar 10-15 minuter längre ut till Arlanda är man bara självisk och bortskämd.
Det gynnar mer övriga befolkningen att det byggs fler bostäder och att folk får i alla fall något bättre möjlighet att flytta hit än att en handfull politiker och direktörer får 10 minuter kortare restid för sina flygresor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Ja vi river bostäderna som byggts vid Tullinge, varför inte sätta fart på Skarpnäck igen?
Varför inte köra igång helikopterplattan i Gamla stan också för kommersiell flygtrafik när vi ändå är i gång. Med bonusen att det också är klassisk mark för folk som ogillar sossar.