2021-04-21, 19:49
Medlem
Ni som opponerar er mot beslutet; skulle ni vara nöjda om man ersätter det med en till terminal/landningsbana på Arlanda? Ser ingen anledning till att det ska finnas en flygplats mitt i ett attraktivt område för tex bostäder...
Senast redigerad av Tomaaa 2021-04-21 kl. 19:51.
Citera
2021-04-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Jag är inte så jävla insatt i detta. Men rätta mig om jag har fel. Är det inte bra att de stänger skiten? De som reser runt är ju mestadels rikemansfolk som kör fram och tillbaka små skitsträckor? Vad spelar det för roll om de stänger det och satsar på järnväg istället? Jag är inte för MP, jag hoppas de åker ur riksdagen. Men måste kunna se opartiskt på problemet. Tror mer detta är ett rikemansproblem.

Helt rätt tänkt.

20 min till Arlanda med ArlandaExpress, vad är problemet? Finns även långtidsparkeringar vi vanliga dödliga måste använda....
Citera
2021-04-21, 19:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Bromma behövs inte. Det investerades mycket pengar i snabbtåget Arlanda Express.

Det är mark för en helt ny stadsdel.

Problemet är att det inte finns ekonomiskt underlag att bygga en ny stadsdel. Eller rättare sagt. Det blir svårt eller dyrt att fylla upp bostadsområdet. De som har råd har även råd att bo billigare o bättre. De som inte har råd kostar i bidrag, service o högt slitage. Samt skapar risk för förslumning.

Kanske ett grönområde eller golfbana är ett allternativ.
Citera
2021-04-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuangPrabang
Jag har bott i Bromma hela mitt liv och kan säga att om man ska bygga tusentals eller till och med tiotusentals bostäder på flygfältet måste man göra om vägnätet.

Idag är det köer vid Kvarnbacksvägen, Drottningholmsvägen, Brommaplan, Kvarnbacksrondellen och längs med 275:an och 279:an. Trafiksituationen är ohållbar.

Positivt för alla boende i Johannesfred. Jag kan tycka att man kan göra om flygfältet till en stor stadspark med ett utbud av olika aktiviteter och sporter, löpspår och naturreservat.

MP löser det genom att göra om även den andra filen till bussfil.
Citera
2021-04-21, 20:11
Medlem
brutalares avatar
Är verkligen Bromma nödvändig idag? Det tar inte särskilt mycket längre tid att ta sig till Arlanda från city.
Citera
2021-04-21, 20:13
Bannlyst
Korkat att lägga ner, eftersom Arlanda kommer bara kortsiktigt kunna ta Bromma trafiken. Det minst 20 år att bygga en fjärde bana på Arlanda.

Politiker drömmer att bygga hyresrätter på Bromma, man pratar upp till 100 000 pers skall bo i området. Det kommer knappast finnas infrastruktur att hantera den mängden människor i området.

MP politiker pratar om 100 000 invånare. Risken att området groteskt jätte ghetto som knappast kommer bebos av Andersson och Svensson, utan av U Lands människor som tränger sej in vårt land och kräver asyl.

Det är 18 år till avtalet för Bromma löper ut. På dom 18 åren kan förberedda Arlanda och bygga den infrastruktur som behovs.

Stockholm och Sverige är redan överbefolkat. Låt oss som har blod och jord koppling få förtur till vår land, och den som inte har det kan åka hem.
Citera
2021-04-21, 20:13
Medlem
Men vilka kommer att rösta för nerläggning? MP+S behöver C+V. Har de redan deklarerat vad de vill?
Citera
2021-04-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Är verkligen Bromma nödvändig idag? Det tar inte särskilt mycket längre tid att ta sig till Arlanda från city.
Nödvändig för vad? Det kommer inte påverka Hammarbys chanser att vara med i Super League, inte heller kommer det att hindra solen att bli en röd jätte.
Citera
2021-04-21, 20:19
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Inga problem alls. Det där reglerar marknaden. Blir det fullbokat varje morgon sätter SAS in A320 istället för ATR72. 72 säten blir till 180 istället.

Ja, du kanske har en poäng där. Låt marknaden avgöra.
Om det är mer lönsamt köra större kärror så borde det vinna.

Det finns ett konsortium som är redo ta över driften:
https://www.pepins.com/shc/acr-aviation-capacity-resources/privat-agargrupp-onskar-ta-over-driften-av-bromma-flygplats

Deras utspel har mötts av kalla handen av S-MP. Precis som när Uniper flaggade sitt intresse av att bygga kärnkraft i Karlshamn.

Det får mig att misstänka att det knappast är ekonomiska motiv bakom. Snarare ideologiska.
Citera
2021-04-21, 20:20
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Men vilka kommer att rösta för nerläggning? MP+S behöver C+V. Har de redan deklarerat vad de vill?
L, M, KD och SD säger NEJ till att lägga ner Bromma. Centern har jag inte hört något från.

Citat:
Nödvändig för vad? Det kommer inte påverka Hammarbys chanser att vara med i Super League, inte heller kommer det att hindra solen att bli en röd jätte.
Nödvändigt att landa på? Vad är egentligen så jobbigt med att landa på Arlanda? Tar inte mycket längre att ta sig till City från den.
Citera
2021-04-21, 20:21
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:

Baserat på historiska fakta:
Om det är dåligt för Sverige kommer C och V att stödja det.
Citera
2021-04-21, 20:37
Medlem
Mycket bra beslut. Enklare och snabbare att ta sig till Arlanda, som måste byggas ut naturligtvis. Enorm potential för Stockholm att bebygga det enorma område som Bromma Flygplats efterlämnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in