Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Det verkar som att vi är totalt rökta mina vänner. Den indiska dubbelmutationen orsakar tydligen totalt kaos i Indien.
Källor från Gujarat berättar att krematorieugnarna där smälter, så högt är trycket. Och över 65% av fallen är under 45 år gamla. Tidigare infektion ger inget skydd och det är tveksamt att vaccination skyddar.
Vi har upplevt både fördrinken och förrätten, men det verkar som att corona nu är redo att servera huvudrätten. Jag tror att vi kan förvänta oss en riktigt mustig gryta.
Jag brukar tycka att dina inlägg vanligtvis är underhållande och bra, men du har en bisarr fixering vid mutationerna. Du påminer lite om en sjundedagsadventist, som kan fungera normalt för det mesta i samhället, men som helt plötsligt får för sig en massa galenskaper.
Har du blivit vaccinerad med mRNA-vaccin så har du skydd mot mutationerna, ok? Du kommer inte bli kremerad.
Det pågår redan nu kliniska tester av boosterdoser mot diverse varianter - dessa utförs av bland annat Pfizer, Moderna, Novavax med mera.
För mRNA-vaccinen så är förväntningen att man kan göra en booster som är inriktat på att vara högeffektiv mot upp till två varianter.
Det som är mest lovande dock är Novavaxs protein subunit-vaccin, som man tror kan användas till en booster som är högeffektiv mot upp till 50 olika varianter. Förstår du vad det skulle innebära? 50. Vi är i början av slutet av pandemin.