2021-04-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sant. Ny information!? De sitter ju och glor på allt i realtid, sedan sitter de även och klipper ihop programmen med det mest intressanta. Så det här är enbart att det blev uppmärksammat, då plötsligt blir det allvar.

Finns ju inte någon generell anmälningsplikt i Sverige, och absolut inte någon anmälningsplikt till Svenska myndigheter när du är utomlands. Hur skulle det se ut?

Man kan ju gissa att en av orsakerna till att produktionen är förlagd till Mexico är för att undvika olika lagar.
Citera
2021-04-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achel
Att alla tre är idioter motbevisar inte att det är våldtäkt! Att våldta en tjej är olagligt även om hon är idiot!

Det vet jag väl. Grejen är att det är inte självklart att det är en äkta våldtäkt. Det där med att hon sitter på honom och hon drar lite lätt i hennes BH är verkligen löjligt. Om hon hade dragit sådär i hans byxor tror du att det hade fått samma uppmärksamhet? Väx upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Hur vet du att de ljuger?

Det vet jag såklart inte, men det finns en källa från Nent som påstår att detta är riktigt uppblåst och det skulle inte förvåna mig. Media gillar att hänga ut metoo-killar, men samtidigt hyllar kriminella rappare. Makes any sense? No.

Citat:
Ursprungligen postat av Flax75
Då får du titta en gång till. Är han som drar henne till sig, och sen drar han i bh.

Vadå drar henne till sig? Han lägger sig på sängen och hon hoppar upp på honom och hänger över honom.
Citera
2021-04-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det vet jag väl. Grejen är att det är inte självklart att det är en äkta våldtäkt. Det där med att hon sitter på honom och hon drar lite lätt i hennes BH är verkligen löjligt. Om hon hade dragit sådär i hans byxor tror du att det hade fått samma uppmärksamhet? Väx upp.

Det är fingrarna i ena tjejens kön som är våldtäkt! Inte att han drog i någon BH!
Citera
2021-04-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Jag säger bara fy fan för extremfeminister som ska driva sin politiska ideologi och hetsa på stämning i sin yrkesutövning. Känns inte helt rätt i min värld. Googla hennes namn så får du se på non-stop babbel om "patriarkala strukturer" SD är rasister osv....

Det killen gjorde var kanske inte Ok, men 2 års fängelse vad fan....

Ja det är inte riktigt klokt. Straffskalan är satt efter äldre definitioner av våldtäkt osv.
Nuförtiden har man utvidgat definitionen och inkluderat mildare ofredadanden men behållt straffet.

Sånt här var vanligt för 20-30år sedan. Inte ok för det men fängelse för det här är överdrivet
Citera
2021-04-21, 14:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaBalli
Bygger inte hela programidén på att alla skall knulla alla?
Jo, det gör den. Det är inte detsamma som att man får knulla, penetrera eller tafsa på en person som inte vill. Själva grunden i sex är ju att det skall vara något som båda samtycker till.
Citera
2021-04-21, 14:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeken87
Menar väll att produktionsbolaget har lagt locket på i ett halvår, underlåtit att anmäla och helt plötsligt agera efter massiv tittarkritik, nu när dom fattar att dom själva kan hamna i fara. Dom skiter fullständigt i tjejerna utan försöker bara hålla sina ryggar fria. Vilket genomskådas pga deras hyckleri att dom helt plötsligt tycker detta är "jätte allvarligt" efter att "ny information" har tillkommit. Vadå ny information? Dom har ju haft allt filmat hela tidrn och till och med klippt bort delar av händelsen? Är inte det underlåtenhet att anmäla eller skyddande av brottsling så vet jag inte vad som är det
Jag håller med om din analys när det gäller produktionsbolagets agerande - dock är det inte straffbart för dem att inte anmäla eftersom deltagarna är myndiga. Det vore dock önskvärt om de hade både det ansvaret och delansvar när det sker övergrepp -- då kanske de i högre grad skulle stoppa sådant i tid, samt inte släppa in deltagare med tvivelaktig historik.
Citera
2021-04-21, 14:06
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aza000fraza
Jag är feminist till 100 % men är man med i ett sådant program och exponerar sig på ett sådant sätt så tycker jag inte synd om den tjejen i just den situationen.

Aha så om man klär sig lätt så får man skylla sig själv, som tjej? Låter väldigt feministiskt
Citera
2021-04-21, 14:14
Medlem
Man kan ju förstå att köpesex ökar i Sverige när man ser hur vanliga tjejer funkar. Cockteese följt av anmälan! 😖

Nu blir dom ”kända” iaf. tom av den stora massan. Undrar om det känns lika roligt som dom föreställt sig.
Citera
2021-04-21, 14:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studiolux
Finns ju inte någon generell anmälningsplikt i Sverige, och absolut inte någon anmälningsplikt till Svenska myndigheter när du är utomlands. Hur skulle det se ut?

Man kan ju gissa att en av orsakerna till att produktionen är förlagd till Mexico är för att undvika olika lagar.

Men de ska ju skydda sina deltagare? Det ska ju inte vara som High Chaparral bara för de är utomlands. Tror nog om en kvinna säger nej nej nej och snubben ändå kör in fingrarna i musen att det är olagligt i Mexico också. Möjligen kanske inte våldtäkt som i Sverige men klart brottsligt.
Citera
2021-04-21, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graleh
Så om en tjej börjar mysa med en kille, killen vill ha sex, tjejen säger nej men killen fortsätter, så måste tjejen alltså gå hela vägen även om hon inte vill det? Om tjejen säger nej och killen fortsätter är det tjejens eget fel att hon visat intresse från början. Då kan hon inte bli våldtagen..?

Is you for real?

Dom hade ju inte sex!! Just för att tjejerna inte ville! Då borde väl allt va frid och fröjd? Jag ser det som ett skolboksexempel på hur samtyckeslagen följs, med tanke på hur mycket alkohol dom fått i sig.
Citera
2021-04-21, 14:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Man kan ju förstå att köpesex ökar i Sverige när man ser hur vanliga tjejer funkar. Cockteese följt av anmälan! 😖

Nu blir dom ”kända” iaf. tom av den stora massan. Undrar om det känns lika roligt som dom föreställt sig.
Hur tänker du nu? Att män köper sex för att de inte klarar att respektera när en kvinna sätter gränser?
Det är väl ungefär en lika nykläckt idé som hela debatten kring sexköpslagen.

De hade givetvis blivit kända helt utan att utsättas för övergrepp. Det är hela konceptet med PH, att synas i rutan och bli känd.
Dock - vill du se det på det viset så får väl killen glädja sig över anmälan -- han blir ju i princip kändast av alla nu - både i samhället och på kåken.
Senast redigerad av micro113 2021-04-21 kl. 14:22.
Citera
2021-04-21, 14:21
Medlem
Har precis sett avsnittet och av det man ser rör det sig enligt mig om fittigt beteende och eventuellt sexuellt ofredande/trakasserier. Om det däremot stämmer att det har förts upp fingrar utan samtycke är det en regelrätt våldtäkt enligt lagens mening. Känns som att detta var spiken i kistan för PH och den där Toby verkar ha ett stort hål i bröstet. Maken till narcissistisk personlighet har jag sällan stött på. För den som vill bekymras finns det mycket märkligt innehåll på hans YouTube-kanal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in