Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Verkar helt orealistiskt att en mäklare skulle säga så. Dom har ju insyn i köparnas ekonomi.
Och dom bor ju någonstans själva och vet att boendeutgifterna inte är speciellt betungande.
Inte alls, de skiter ju fullständigt i kunden och vill ju såklart bara casha in på försäljningen. De har ett intresse av att sälja så dyrt som möjligt, inte att förstå hur folk har råd.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Och 1 MSEK lär inte vara ett problem för dom att hala upp.
Din kollega kanske har det svinbra men det har inte de flesta. Majoriteten i Sverige kommer aldrig kunna hala upp en miljon. Det är otroligt mycket pengar i ett land där man kan betala upp till 70-80% skatt.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Men nu får mannen över 1.5 timme enkel resa till jobbet. Kommunalt iaf. Går väl fortare med bil. Men hur mycket fortare kan man ju undra. Det är köer också.
Och detta följer ett tidigare mönster jag sett. Folk bryr sig uppenbarligen inte mycket om restiderna till jobbet.
Märker av detta jag också. Folk blir ju fetare och fetare också. Ser många i min ålder (cirka 35) med en rejäl kagge. Finns inte många minuter över till gymmet om man ska pendla 2-3h/dag. Vet det själv av erfarenhet. Nu har jag under 15 minuter och har en fantastisk fritid.