2021-04-21, 12:50
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Ja, det fanns väl två stycken till de extra hungriga. Är han sjuk? Kanske lite deppig över att han fick näst mest röster.

Häll käften Simon. Man börjar i högstadiet vid årskurs 7.

Otroligt.. Han måste vara sjuk. Kanske nervös för att han ska hamna i sviten med Madde ikväll

Ja vad fasen snackar Simon om nu.. Uttråkad och måste dra till med vad som helst :P
2021-04-21, 12:51
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julita55
dem är INTE så smarta
Tror det handlar mer om att alla i gruppen vill så gärna tro gott om alla. De är inte på något sätt förberedda när det kommer in en person som Mergim som manipulerar genom "management by fear" och "offerroll". De tror genuint på honom, som de mer eller mindre gör med alla i gruppen.

Denna grupp har varit så gott som skyddad mot hot utifrån och de har bestämt sig för att visa varandra mycket kärlek och öppenhet, inte pakta osv.

In comes Mergim. Ingen är beredd eller redo för en person som han så de bedömer honom efter hur de alltid bedömt alla i gruppen. Problemet är att i ett fall som Mergims så innebär detta att han kan styra och ställa precis som han vill.

BB har verkligen släppt in en räv i hönsgården.
2021-04-21, 12:52
Medlem
nope, båda har rätt. det är olika överallt. Jag gick 0-5 på en skola och 6-9 på en annan Det finns även skolor som har 0-9 på samma skola sen vet jag inte vad som räknas till vad. men där jag kommer ifrån kallades 6-9 på den nya skolan högstadiet.
2021-04-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Otroligt.. Han måste vara sjuk. Kanske nervös för att han ska hamna i sviten med Madde ikväll

Ja vad fasen snackar Simon om nu.. Uttråkad och måste dra till med vad som helst :P
Haha, just det! Måste vara mardrömmen för honom att hamna där ensam med henne.

Googlade lite och verkar finnas några skolor som slagit ihop sexan med högstadiet. Eller något sådant. Men eftersom alla andra därinne har gått i helt vanliga högstadiet så kanske han borde fatta att han har fel.
2021-04-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adirfscarl
nope, båda har rätt. det är olika överallt. Jag gick 0-5 på en skola och 6-9 på en annan Det finns även skolor som har 0-9 på samma skola sen vet jag inte vad som räknas till vad. men där jag kommer ifrån kallades 6-9 på den nya skolan högstadiet.
vill tillägga att jag är född 92 och det kan ha ändrats men simon är väl också i min ålder ish
2021-04-21, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
vad yrar simon om? han påstår han gick 1-5 och sen högstadie 6-9 alla skolor har väl samma i hela sverige eller?

Jag gick 1-5 på min första skola men blev flyttad till min högstadieskola i 6an.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adirfscarl
Är med men ändå inte.

I skolan jag gick gick man till 6an, men jag bytte skola till en annan inför 6an och där gick jag med folk som gått på en skola som bara hade 1-5.

MEN vi var lite avsides och inte helt inkluderade med 7-9orna, eftersom man tekniskt sett inte går i högstadiet i 6an. Men det FINNS fortfarande skolor som har 6-9, men 6an är per definition inte högstadiet.

Edit: man går alltså i en högstadieSKOLA men inte _i_ högstadiet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Jag gick 1-5 på min första skola men blev flyttad till min högstadieskola i 6an.
same
2021-04-21, 12:57
Medlem
Paladins avatar
Aldrig hört talas om. Hela mitt liv har jag hört 1-3 = låg 4-6 = mellan och 7-9 = högstadiet.

Till och med vid en googling:

Vilken klass börjar högstadiet?
Högstadium är en skolterm som i Finland och Sverige tidigare använts för den obligatoriska skolans senare år. I Sverige används alltjämt beteckningen i inofficiella sammanhang för årskurserna 7-9, och från 2017 planerade regeringen att årskurserna 7-9 även formellt skall utgöra grundskolans högstadium.

Sedan kan det ju finnas avvikelser förstås men det mest generella är ju ändå det som får anses vara "rätt".
2021-04-21, 12:57
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Haha, just det! Måste vara mardrömmen för honom att hamna där ensam med henne.

Googlade lite och verkar finnas några skolor som slagit ihop sexan med högstadiet. Eller något sådant. Men eftersom alla andra därinne har gått i helt vanliga högstadiet så kanske han borde fatta att han har fel.

Det var något nytt för mig..aldrig hört förut :P

Ja, han går nog och nojjar sönder nu över sviten.. Snacka om stelt det skulle bli mellan dem. Adrian har säkert byggt upp ett helt arkiv med intervjufrågor under Mössan att ta till för eventuell svitkväll så han har ett korsförhör redo
2021-04-21, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Är med men ändå inte.

I skolan jag gick gick man till 6an, men jag bytte skola till en annan inför 6an och där gick jag med folk som gått på en skola som bara hade 1-5.

MEN vi var lite avsides och inte helt inkluderade med 7-9orna, eftersom man tekniskt sett inte går i högstadiet i 6an. Men det FINNS fortfarande skolor som har 6-9, men 6an är per definition inte högstadiet.

Edit: man går alltså i en högstadieSKOLA men inte _i_ högstadiet
hur som helst så kan ju faktiskt simon ha gått i klasserna på de skolorna han säger sen kanske de inte klassas som högstadiet men där jag gick var det klart och tydligt att 6-9 vad högstadiet. googlade dock nu och såg att det ändrats på den skolan jag gick på.
2021-04-21, 13:00
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Tror det handlar mer om att alla i gruppen vill så gärna tro gott om alla. De är inte på något sätt förberedda när det kommer in en person som Mergim som manipulerar genom "management by fear" och "offerroll". De tror genuint på honom, som de mer eller mindre gör med alla i gruppen.

Denna grupp har varit så gott som skyddad mot hot utifrån och de har bestämt sig för att visa varandra mycket kärlek och öppenhet, inte pakta osv.

In comes Mergim. Ingen är beredd eller redo för en person som han så de bedömer honom efter hur de alltid bedömt alla i gruppen. Problemet är att i ett fall som Mergims så innebär detta att han kan styra och ställa precis som han vill.

BB har verkligen släppt in en räv i hönsgården.
Haha, eller hur!

Eller som att släppa ner en utsvulten tigerhaj, i en liten bassäng proppfull av små korkade sälar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in