2021-04-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sejja
Nej som nej.
Ska respekteras.

Sitter och för en debatt med mig själv om situationsanpassat samtycke när det finns ett införstått samtycke. Det hade SAMTYCKTS om hon inte hade fyra kameror upp i röven och dom var ensamma i manegen.
Men anledningen till att man säger nej är väl egentligen oväsentligt. EGENTLIGEN.
Ja, såklart. Men samtidigt så är det, om man bara ser till den här situationen och inte generellt, ganska väsentligt med vad det var för stämning. De har skämtat om att ligga flera gånger och jag har sett situationer mellan dem där ett "nej sluta" kommit upp fast det varit en del av jargongen. MEN jag vet SÅKLART att hon kan ha skämtat innan men varit allvarlig nu, oavsett jargong. Men ah, jag som inte sett det bör väl kanske lägga mig platt, eftersom jag inte kan göra en rättvis tolkning. Märker ju att min poäng/kontentan av det jag försöker säga missuppfattas gång på gång (kan absolut ha att göra med att jag inte är i mitt a-game formuleringsmässigt).

Nej, det spelar ju noll roll om hon sa nej för att hon inte ville ligga i tv eller för att hon inte ville ligga, punkt.
Moderator
Dr Kings avatar
Angående gårdagskvällen sa ju Emelie tidigt till Dompa att hon inte ”ville gå hela vägen” och inte ville att det skulle bli någon ”tumme upp”. Problemet är väl kanske att BB inte ber om ”tumme upp” ett antal gånger efter hand som det hettar till utan en gång ganska tidigt och det sedan ses som klartecken på att man ”går hela vägen”. De har ju fått ge ”tumme upp” ett antal gånger tidigare men då med många andra personer i rummet och Emelie har litat på att det skall stanna ”där hon vill”.

När de nu var ensamma i rummet och med kamererorna och tittarna så tydligt riktade just på dem ville hon inte hamna i ett läge där det skulle hetta till rejält och Dennis sedan skulle köra på fullt ut när hon ville sätta stopp. Så för att undvika en sådan situation ville hon inte ens hamna där hon hade gett en tumme upp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Han skapar tv.
Fast nu är det 2021 och inte 1954 i tvmedias barndom. Psykisk ohälsa är ingen underhållning i sig, hur psykisk ohälsa drabbar omgivningen är likställt med ren våld för de drabbade, inte underhållande alls. Är det en dramatisering baserad på ett manus: ja, jätteintressant typ flugornas herre. Realityformat? Näe. DET fick vi se säsong 2011 då Rickard Andersson blev psykotisk. Mycket sorgligt...
Medlem
Tanja frågade om kärleksnatten poof direkt bytte kamera och sen censur
2021-04-21, 10:21
Medlem
royalqualitys avatar
Efter 1 veckas icke tittande på BB, då det inte finns något underhållsvärde. Det första man ser (igår) är någon dejting kurs av Dompa. Lika bra att stänga av igen tänker man.

Dagens schema, vigsel grejer? Herregud har dem tappat det helt? Det kan inte finnas någon som tycker att detta är längre underhållande? Kan det vara den enklaste miljonen någon tjänat någonsin? Detta är på dagis nivå.

Bättre att man gör något nyttigt av dagen istället.
2021-04-21, 10:21
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Har dom blockat någon än eller fått brev idag?
Nej. På västfronten intet nytt.
2021-04-21, 10:22
Medlem
Ghandis avatar
vad alla är rädda nu dom försöker vara med varandra och prata mycket och "ha en bra stämning" patetiskt att se. Dom vet vad som kommer snart....och förbereder sig med att pakta lite på ett diskret sätt....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
It-teknikern Pedros vet inte vad CC står för. Suck!

Är det sant att Mössan pullade Kaninkokerskan inatt?
Ingen aning, täcke... Men han flög upp och for i väg till narcos säng fort som faan "efter".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Fast nu är det 2021 och inte 1954 i tvmedias barndom. Psykisk ohälsa är ingen underhållning i sig, hur psykisk ohälsa drabbar omgivningen är likställt med ren våld för de drabbade, inte underhållande alls. Är det en dramatisering baserad på ett manus: ja, jätteintressant typ flugornas herre. Realityformat? Näe. DET fick vi se säsong 2011 då Rickard Andersson blev psykotisk. Mycket sorgligt...

Precis så! TACK.
2021-04-21, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Bahaha. *PSCHHCH* och en doft av bränd orm som sakta sprider sig i huset.
🤣👍
2021-04-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Verkligen så, det är tydligt av kommentarerna på Instagram att döma. Blir stressad av sånt här, för det är ett ständigt aktuellt och viktigt ämne och ska inte ses på mellan fingrarna under några som helst omständigheter MEN det finns ett problem i att folket ska agera domstol. (Bortsett från Dikmen, hehe.) Om vi bara håller oss till BB nu så måste ändå utgångspunkten vara att produktionen har koll, det filmas som bekant HELA tiden. Med det sagt så kan det givetvis uppstå händelser som ligger i "gränslandet" som enligt normer och strukturer kanske inte direkt uppfattas som något problematiskt medans det i själva verket kan vara ett övertramp. Jag är helt för att som tittare engagera sig och "säga ifrån" om det är så att någonting ser ut att vara åt helvete men det är skillnad på det och att rakt av kalla någon våldtäktsman eller anklaga någon för övergrepp.

Problemet i att sådana här diskussioner dras igång i samband med dokusåpor är att det tenderar att bli oerhört kontraproduktivt. Istället för att strukturer förändras så ska individer bära hundhuvudet för alla, rentav hela problematiken. OBS! Säger INTE att personer som gör fel inte ska få konsekvenser eller plockas ut ur sammanhanget - givetvis är det helt rätt - men det är ingen lösning på grundproblemet. Visst kan det leda till att vi börjar samtala kring det, och det är såklart bra, men dessvärre leder sällan "cancelhändelser" ur diverse dokusåpor till en civiliserad och nyanserad diskussion.
TACK för att du sätter ord på min grundtanke, som jag inte lyckats få fram än så ska hålla min käft nu!!!!!!!!!

Försöker liksom reda ut om Instagramdomstolen har rätt eller fel, inte ta bort Emelies/någon kvinnas rätt att säga nej.

MEN NU ÄR JAG TYST och backar långsamt in i busken a la Homer.
2021-04-21, 10:26
Medlem
Vilka tror vi på förhand sitter på Måndag?

Simon
Tanja
.... ?
.... ?

Om det nu blir fyra stycken igen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här