Citat:
Ursprungligen postat av
sejja
Nej som nej.
Ska respekteras.
Sitter och för en debatt med mig själv om situationsanpassat samtycke när det finns ett införstått samtycke. Det hade SAMTYCKTS om hon inte hade fyra kameror upp i röven och dom var ensamma i manegen.
Men anledningen till att man säger nej är väl egentligen oväsentligt. EGENTLIGEN.
Ja, såklart. Men samtidigt så är det, om man bara ser till den här situationen och inte generellt, ganska väsentligt med vad det var för stämning. De har skämtat om att ligga flera gånger och jag har sett situationer mellan dem där ett "nej sluta" kommit upp fast det varit en del av jargongen. MEN jag vet SÅKLART att hon kan ha skämtat innan men varit allvarlig nu, oavsett jargong. Men ah, jag som inte sett det bör väl kanske lägga mig platt, eftersom jag inte kan göra en rättvis tolkning. Märker ju att min poäng/kontentan av det jag försöker säga missuppfattas gång på gång (kan absolut ha att göra med att jag inte är i mitt a-game formuleringsmässigt).
Nej, det spelar ju noll roll om hon sa nej för att hon inte ville ligga i tv eller för att hon inte ville ligga, punkt.