2021-04-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treekru
Nu kanske det händer något med Dennis. Han blev precis kallad till bikten varpå han låter förvånad och säger " jag har redan biktat mig idag" och någon säger " morgonbikten", men han fortsätter låta lite förvånad och säger att han redan biktat sig.

Behöver ju inte betyda något, men prata med honom lär dom kanske göra iallafall.
Är väl bra att bara påminna om hur saker kan se ut på utsidan, speciellt med tanke på PH-skandalen.
2021-04-21, 10:08
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
Fast va? Hahaha

Mergim blir utnyttjad för sin psykiska ohälsa. Produktionen måste ha insett hur detta skulle bli... Alternativt så tänkte de "inte en chans att han muckar gräl med det här fina gänget", följt av att Mergim kaxade mot en helt lugn Simon. Det var helt absurt att bevittna. Sedan bara fortsatte allt FÖR DE KÄNNS SEÅ FÖR MAJJ ATT FÅLK SNACKAR SKEIJJJJT.

Han skapar tv.
2021-04-21, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Erkänner att jag fokade för mycket på hennes reaktion i min formulering, när det jag i själva verket syftade på och försökte komma fram till var den generella JARGONGEN och STÄMNINGEN i rummet. Men solen har för fan knappt gått upp, give me a break på formuleringarna, man kan inte vara på topp jämt.

Var han seriös i det han sa, VAD HAN NU ENS SA för jag vet inte, och hon sa nej ska det _givetvis_ respekteras oavsett fniss. Men det är just det jag försöker få grepp om, seriositeten hos de båda, men antar att jag hade behövt se det själv för att göra en rättvis tolkning.

Om han försökte trycka upp henne mot väggen fast hon sa ifrån så är det givetvis inte heller okej.

Nej som nej.
Ska respekteras.

Sitter och för en debatt med mig själv om situationsanpassat samtycke när det finns ett införstått samtycke. Det hade SAMTYCKTS om hon inte hade fyra kameror upp i röven och dom var ensamma i manegen.
Men anledningen till att man säger nej är väl egentligen oväsentligt. EGENTLIGEN.
2021-04-21, 10:10
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Ååååh vad jag önskar kunna höja temperaturen på strykjärnet till "linne" rent telepatiskt...
😂
2021-04-21, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sejja
Det var typ exakt så, pga obekväm för kamerorna kändes extra mycket med bara dom i ”porrummet”.

Tyckte att han kunde gett sig dock när hon för tredje gången sa ”Nej nu blir det snart en tumme upp. Jag vill sova. Godnatt.”
Vad som hände sedan är det ingen som vet.
Han fick nog gå till bikten. Blev censur och sedan filmade dom S1 resten av natten (tror jag).

Med PH-skandalen vissa är mer upplysta om än mig som färsk nyhet är väl folk på hugget.

Verkligen så, det är tydligt av kommentarerna på Instagram att döma. Blir stressad av sånt här, för det är ett ständigt aktuellt och viktigt ämne och ska inte ses på mellan fingrarna under några som helst omständigheter MEN det finns ett problem i att folket ska agera domstol. (Bortsett från Dikmen, hehe.) Om vi bara håller oss till BB nu så måste ändå utgångspunkten vara att produktionen har koll, det filmas som bekant HELA tiden. Med det sagt så kan det givetvis uppstå händelser som ligger i "gränslandet" som enligt normer och strukturer kanske inte direkt uppfattas som något problematiskt medans det i själva verket kan vara ett övertramp. Jag är helt för att som tittare engagera sig och "säga ifrån" om det är så att någonting ser ut att vara åt helvete men det är skillnad på det och att rakt av kalla någon våldtäktsman eller anklaga någon för övergrepp.

Problemet i att sådana här diskussioner dras igång i samband med dokusåpor är att det tenderar att bli oerhört kontraproduktivt. Istället för att strukturer förändras så ska individer bära hundhuvudet för alla, rentav hela problematiken. OBS! Säger INTE att personer som gör fel inte ska få konsekvenser eller plockas ut ur sammanhanget - givetvis är det helt rätt - men det är ingen lösning på grundproblemet. Visst kan det leda till att vi börjar samtala kring det, och det är såklart bra, men dessvärre leder sällan "cancelhändelser" ur diverse dokusåpor till en civiliserad och nyanserad diskussion.
2021-04-21, 10:14
Medlem
carbon copy heter dee
hatar när de inte kommer på vad något/någon heter
2021-04-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanglampa
carbon copy heter dee
Jag skulle inte betala mycket per timme för den där konsulten..
2021-04-21, 10:16
Medlem
Det vore ju höjden av ironi om en deltagare åker ut pga sexuella trakasserier under just KÄRLEKSVECKAN :-)
2021-04-21, 10:17
Medlem
lillaflippens avatar
Har dom blockat någon än eller fått brev idag?
2021-04-21, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanglampa
carbon copy heter dee
hatar när de inte kommer på vad något/någon heter
It-teknikern Pedros vet inte vad CC står för. Suck!

Är det sant att Mössan pullade Kaninkokerskan inatt?
2021-04-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Verkligen så, det är tydligt av kommentarerna på Instagram att döma. Blir stressad av sånt här, för det är ett ständigt aktuellt och viktigt ämne och ska inte ses på mellan fingrarna under några som helst omständigheter MEN det finns ett problem i att folket ska agera domstol. (Bortsett från Dikmen, hehe.) Om vi bara håller oss till BB nu så måste ändå utgångspunkten vara att produktionen har koll, det filmas som bekant HELA tiden. Med det sagt så kan det givetvis uppstå händelser som ligger i "gränslandet" som enligt normer och strukturer kanske inte direkt uppfattas som något problematiskt medans det i själva verket kan vara ett övertramp. Jag är helt för att som tittare engagera sig och "säga ifrån" om det är så att någonting ser ut att vara åt helvete men det är skillnad på det och att rakt av kalla någon våldtäktsman eller anklaga någon för övergrepp.

Problemet i att sådana här diskussioner dras igång i samband med dokusåpor är att det tenderar att bli oerhört kontraproduktivt. Istället för att strukturer förändras så ska individer bära hundhuvudet för alla, rentav hela problematiken. OBS! Säger INTE att personer som gör fel inte ska få konsekvenser eller plockas ut ur sammanhanget - givetvis är det helt rätt - men det är ingen lösning på grundproblemet. Visst kan det leda till att vi börjar samtala kring det, och det är såklart bra, men dessvärre leder sällan "cancelhändelser" ur diverse dokusåpor till en civiliserad och nyanserad diskussion.

Väldigt bra skrivet.

Övergrepp skall straffas i alla avseenden men hatstormar som piskas upp av TYCKARE utan objektivitet och balans som har potential att rasera en persons liv är lika illa. Tittare ska inte vara domare i den här aspekten.
Jag har inte mycket till övers för produktionen, men känner att jag ändå får lita på att dom har kameravinklar, spioner genom glas och möjlighet till enskilda samtal för att göra en korrekt bedömning.
2021-04-21, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Ååååh vad jag önskar kunna höja temperaturen på strykjärnet till "linne" rent telepatiskt...

Bahaha. *PSCHHCH* och en doft av bränd orm som sakta sprider sig i huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in