2021-04-21, 09:22
Medlem
Ghandis avatar
FÖRBERED er på en dag FULL av CENCUR ! ! började nyss. em ska prata i badrummet o direkt cencur....så varje gång nån ska fråga om natten eller nämner den ska det cencureras. Dom har ringt in Berit 54 som ska PK jobba för högtryck i kontrollrummet idag. Och inte bara med att suga kuk en på kollegorna utan cencurera.
2021-04-21, 09:22
Medlem
Contragulationss avatar
Emelie sade även att anledningen till att hon inte vill fortsätta pussas under täcket - är för att då kanske de måste ge tummen upp - OcH dÅ kOmMeR dEt ViSaS i AvSnItTeT oCh FoLk TrOr Vi KnUlLaR.

Det snappade jag upp.
2021-04-21, 09:23
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Somnade igår, men läste i morse i mammagruppen på Facebook att Dennis våldtog Emelie och kommer nu kastas ut ur huset 👮🏽‍♀️
Sant lr bara galna feminister 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️

Det senare.
2021-04-21, 09:23
Medlem
Luffarcensur
2021-04-21, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Nu tar feminazin ton igen. *

Det Dompa gjorde på Emelie var inte under några omständigheter okej. Oavsett om de har en ”kärleksrelation”, oavsett om han ”bara skojade”, oavsett om han ”har klämt på henne innan”, oavsett om hon ”skrattade åt det”. *

Det finns någonting som heter TYSTNADSKULTUR, som öht finns på grund av argumenten här i tråden. Tystnadskultur leder i sin tur till att både ”mildare” former och grövre former av övergrepp normaliseras – eftersom färre och färre kvinnor (och män) vågar och ser någon idé i att säga ifrån, prata om det och/eller anmäla eftersom man ändå inte blir lyssnad på. För boys will be boys – right?

Bara för att Judith ”gjort värre/fler saker” så är det inte okej att som Dennis sätta Emelie i en utsatt position på det sättet. Han hade inget ont uppsåt, nej. Men det är fortfarande ett övertramp, speciellt när det är live-tv. OAVSETT så är det här – precis som diskussionen om rasism – någonting som bör tas på en nivå högre än att autonominera i ett tv-program. Det är återigen ett ypperligt tillfälle att lyfta problematiken kring detta, men ingen vinner på att skicka ut dem eftersom det (tyvärr) är såhär verkligheten ser ut. Det ska absolut få konsekvenser, i bemärkelsen att han ska få en tillsägelse och bli UTBILDAD (vilket inte är BBs ansvar, dock), men att skicka ut folk till höger och vänster är bara att blunda för verkligheten. Det finns uppenbart en skev syn på kvinnors kroppar och andra människors rätt till dem – och det är DÄR fokus bör läggas, inte på att få någon autonominerad. *

SÅ. Jag lägger mig och kör in hövvet i giljotinen så är det bara för er att hugga halsen av mig. *

Hörskanskehej.*

Edit: varför blev det asterisker efter varje stycke hahaha AJA fancy

Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Kan någon som kollade i natt upplysa mig på vilket sätt Dompa tjatade på Emelie? Alltså hur sa han det, hur/vad hon svarade osv? Var det en skämtsam jargong, var hon "hihihih mään nääee hihihih sleeuutaa hihihihi" med gluggen blottad i ett leende eller var hon "NÄÄE JAUG VELL ENTE SLUEETA" med sitt rEsTiNg BiTcHfAcE?

Det är en markant skillnad, känner jag spontant. Men baserat på kommentarerna på Instagram verkade det som att han var dödsseriös när han tjatade och hon dödsseriös när hon sa nej? Och att de KRÄVER att BB ska AGERA.

Måste veta vad som faktiskt hände innan jag vet vem/vad jag ska ranta på

Vad hände med tystnadskulturen?

Sällan har jag mött sådan dubbelmoral som hos trådens självutnämnda "moralens" väktare.
2021-04-21, 09:25
Bannlyst
Den som sköter Mergims insta har stängt av för kommentar efter gårdagens psykbryt från Merge.
2021-04-21, 09:26
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Den som sköter Mergims insta har stängt av för kommentar efter gårdagens psykbryt från Merge.
Jag undrar varför?
2021-04-21, 09:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Jag undrar varför?

märkligt han som är så söt var gjorde han för fel igår?
2021-04-21, 09:30
Medlem
Citat:
Somnade igår, men läste i morse i mammagruppen på Facebook att Dennis våldtog Emelie och kommer nu kastas ut ur huset 👮🏽‍♀️
Sant lr bara galna feminister 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️
Verkligen inte nära att antasta!
2021-04-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Fast spelar det någon roll? Ett nej är ett nej, det vet ju du också. BB valde att inte filma det rummet mer på hela natten efter det där hände, så något har ju uppenbarligen hänt, förmodligen en tillsägelse.

Jag såg det själv inte, jag såg bara när de två gick in i rummet och Dennis skulle trycka in Emelie mot väggen och hångla upp henne men hon slet sig ur han och sa att hon inte ville. Det är inte första gången heller han sliter i henne.

Tilläggas ska att jag gillar Dompa annars! Nu blev det censur när Judith frågade om han hade sovit gott ”näe det känns inte som det....” och censur.
Ja, fast man kanske ska ta hänsyn till situationen? Om jag skojbråkas och säger "hihihi slutarå" så är det inte samma sak som om jag säger nej för att någon försöker tjata mig till sex?

Det är därför jag försöker reda ut jargongen. Var hon seriös när hon sa nej så ska det givetvis respekteras, på samma sätt som att det ska tas seriöst om han FAKTISKT tjatade på henne. Men jag såg inte, så jag vet inte.
2021-04-21, 09:34
Avstängd
haha gick simon precis fram till emelie i badrummet och luktade på henns fitta och skrattade
2021-04-21, 09:35
Medlem
Undra om Madde kommer vara nöjd med sin vistelse i huset när hon kommer ut.

Det enda hon gjort är att diska, tömma och/eller plocka ur diskmaskinen samt springa efter Adrian. Jag kan fan inte komma på en enda annan sak jag kan säga att hon tillfört eller gjort som jag kommer minnas henne för, tyvärr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in