2021-04-20, 20:11
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbo89

2021-04-20, 20:13
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Det var Wrenkler som sa det på hans Youtube-kanal

Btw så verkar Wrenkler va en hygglo kille, dock lite missförstådd. Lag Nord borde skämmas som de betedde sig.
2021-04-20, 20:14
Medlem
tuffkatts avatar
"Förlorade mot en tjej.."
2021-04-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxismberg
Psykiskt instabil som många andra könsförvirrade. Därför självmordsstatistiken är så hög bland dem.

Ja hon måste vara psykiskt instabil eller något. Hon är ju ändå 35 år och så svag i sig själv, hoppas inte man själv är så om 10år...
2021-04-20, 20:28
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbo89
Är Joanna överklass?
Möjligen Johanna, men inte Joanna. Iaf vad jag tycker.
2021-04-20, 20:41
Medlem
kubuns avatar
Om att Wrenkler sitter å spoilar på en YT-kanal
2021-04-20, 20:49
Medlem
Zyxel04s avatar
Jag vet inte vad lagen heter lol.

Men kring Luddes lag:

Ludde och Elias har återfunnits varandra. Dessa kommer nog spela ihop.

Ludde har sedan innan en relation med Gunde Svan och frågan är om den kommer bevaras. Kändes som Ludde i huvudsak kickade med feministen i det föregående laget.

Elias har Olivia och Annica sedan förut. De verkar som Elias-
Olivia klickat ganska bra samtidigt som de inte varit lika tight med Annica. De har förvisso inte varit några bråk mellan de tre men ändå inte något best-friend.

Sen har vi William. Svårt att veta i vilken grad han kommer klicka med de andra.

Det är väl inga tydliga pakter men:
- Ludde och Elias har nog varandras ryggar. Ganska säker på att Ludde kommer göra ett försök att skapa en grupp på samma sätt som de var på förra stranden.
- Gunde Svan, Olivia, Annika och William är väl lite svårare att knyta till någon gruppering just nu men känns som Annika ligger risigt vid ett Ö-råd av de lilla man såg idag.
Annika ligger risigt till vid ett Ö-råd. Även Olivia hänger löst.

Kring laget med feministen:

Dessa är fem och förutsättningarna på förhand känns tydligare.

Feministen och tråk-Anders lär hålla ihop. Kändes dock som om feministne i huvudsak klickade med Ludde och Pär och inte med tråkg-Anders och Gunde Svan. Därmed kanske de ändå inte är så tighta som man tror. Men jag tror tyvärr de kommer hålla.

Joanna och Dennis kom in samtidigt och verkar vara bra friends. Svårt att se att dessa säras. Möjligen om Joanna ser

Dennis som ett hot inför en sammanslagning.
Jokkmokk är en tydlig vågmästare här, han kommer nog fälla avgörandet i ett Ö-råd.

De känns som det i ett Ö-råd kan gå lite hur som helst. De centrala är vilken sida som Jokkmokk väljer.
2021-04-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Reflektioner och åsikter om deltagarna:

Annica - Jag vet faktiskt inte vad jag tycker om henne. Hon verkar ändå vara en sådan som säger vad hon tycker (åtminstone till viss del). Kanske inte världsbäst på tävlingar men ändå duglig. Hon är nog ganska rak och mogen, ansvarstagande men kanske lite sur ibland.

Elias - Bra på tävlingar, stark. Går alltid in för att vinna och gör sitt bästa. Kan tänka mig att han nog är rätt gnällig som de andra påstår men det är väl för att han är ovan och kanske inte var så bra förberedd. Annars tycker jag inget speciellt om honom. Kanske att han är lite tråkig.

Olivia - Tycker inte om henne. Hon låter ofta väldigt dryg när hon pratar. Vet inte om det är med mening eller ej men det uppskattas inte. Nä, det är något med henne som gör henne osympatisk. Tycker även att hon var lite elak mot Viktoria.

Annki - Hon är säkert trevlig och mogen men hon är också en sådan som inte riktigt säger vad hon tycker utan följer med strömmen. Visst är det trevligt med någon som är glad och positiv som hon är men jag tycker att det kan bli lite för mycket och irriterande. Istället för att låta de unga styra så borde hon ha satt ner foten, men icke.

Andreas - Jag tror att han är en trevlig och godhjärtad person som är lugn men han vågar inte heller säga vad han tycker och han sätter inte ner foten. Han har ingen ryggrad utan låter andra bestämma, vilket är synd. Ungefär som med vinnaren förra året. Mähäs uppskattar jag inte.

Ludvig - Det är något osympatiskt över honom också. Han har också varit lite elak av sig. Han känns som en person som försöker leka vuxen men han misslyckas totalt tack vare sin arroganta stil. Är så less på hans flin.

William - Sett för lite av honom för att kunna göra en värdig bedömning men hittills verkar han duktig och trevlig.

Anna - Hon verkar lite smådum och okunnig när det kommer till saker som inte har med styrka att göra. Tycker även att hennes röst är trist och hon är väl inte superrolig heller. Tycker inte om att hon vill ha ut Alex.

Wilma - Hon verkar vara en helt normal person. Jag tror att hon är smart och tänker efter. Har inte hunnit bilda mig någon riktig uppfattning om henne än.

Rickard - Han verkar trevlig, positiv och kunnig. Har inte hunnit bilda mig någon större uppfattning än så.

Alex - Duktig på tävlingar och kanske är lite missförstådd av de andra. Han är där för att tävla och vinna.

Johanna - Gillar inte henne. Hon har varit elak och hon verkar omogen. Hon verkar inte kunna ta att folk har olika åsikter. Nej, henne har jag inte mycket till övers för. Ettrig och jobbig att lyssna på.

Joanna - Är ganska neutralt inställd till henne. Hon verkar rätt vettig men inte mycket mer än så. Har inte så mycket att säga om henne.

Dennis - Stör mig så otroligt mycket på hur han pratar men visst verkar han väldigt go och snäll. Han är även duktig på tävlingar. Han känns som en sådan som håller sig lugn och sällan blir arg. Jag tror att han är en fin person men kanske han är lite av ett mähä som inte vågar säga ifrån och stå upp för sig själv och andra. Det är den känslan jag får.

Tova-Sophia - Gillar inte henne alls. Hon har också något osympatiskt över sig. Gillar inte hennes attityd och tycker även att hon har varit lite elak av sig.

Just nu hejar jag på Alex men jag tror tyvärr inte att han vinner. Även om han skulle ta sig tillbaka från gränslandet så blir det nog svårt för honom att vinna då han är ett stort hot och kommer att behöva kämpa hårt för att inte bli utröstad direkt, men vi får se.

Om jag ska spekulera i en vinnare så kan jag tänka mig att det eventuellt blir Dennis som vinner. Han verkar vara omtyckt och jag tror inte att han kommer vara involverad i några bråk. Han är nog en sådan som är omtyckt av typ alla. Dessutom är han kunnig och duktig på tävlingar men det kan bli farligt när de kommer till sammanslagning för då vill väl alla ha ut personer som är starka men på grund av att han är omtyckt så kan han klara sig ett bra tag ändå. Jag tror att personer som typ Elias och Olivia åker före honom.

Kan även tänka mig att den nya killen, William, kan vara en potentiell vinnare. Nu har vi ju inte sett så mycket av honom än men han verkar duktig på tävlingar så det återstår ju att se hur väl han går ihop med de övriga deltagarna.

En sak är i alla fall säker och det är att det blir mycket svårt att vinna Robinson om man inte är omtyckt av majoriteten av de andra deltagarna.
Angående Andreas (min favorit än så länge) Vadå har ingen ryggrad? Vad är att ”ha ryggrad” för dig? De som hörs och syns mest eller? Jag tycker då tvärtom. Jag tycker det är modigt och starkt att offra lite av sig själv (dvs att inte alltid säga vad man tycker i alla lägen) och speciellt i en sådan tävling som Robinson. Min strategi hade alla gånger varit liknande som Andreas, att hålla sig i bakgrunden helt enkelt. Vill man vinna pengar? Ja? Eller varför åker man dit ens? Tycker utöver det att han känns genuin och godhjärtad, som du skriver.
Och nej. (Om folk skulle spekulera) Jag har aldrig träffat karln innan utan jag säger bara vad jag tycker och tänker här i forumet, precis som ni andra!
2021-04-20, 20:57
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Hon den nya, skatboet, som huserar i Gränslandet.

Är hon egentligen en 13-årig hormonstinn pojke på ungdomsvårdsskola? Hon beter sig och pratar i alla fall som en.
Senast redigerad av Bajjamannen87 2021-04-20 kl. 20:59.
2021-04-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
2021-04-20, 21:03
Medlem
Tova-Sophia sa på sin TikTok att hon köpt en Tesla som kommit för några veckor sedan. Någon som vet när vinnaren får vinstpengarna, direkt efter vinst eller efter vinsten sänts på TV?
2021-04-20, 21:04
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Pineapplepizza
Tova-Sophia sa på sin TikTok att hon köpt en Tesla som kommit för några veckor sedan. Någon som vet när vinnaren får vinstpengarna, direkt efter vinst eller efter vinsten sänts på TV?

Dröjer mycket längre än så. Gäller Talang och liknande tävlingar också - dröjer flera månader innan pengarna till slut hamnar på kontot (ca 250k). Klas fick inte sina pengar på över ett år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in