Citat:
Exakt. Folk börjar tro och spekulera i något ganska osannolikt, bara för att hela Einar-Haval grejen har varit public. Jag har läst tråden. Kan du läsa mitt inlägg?
Mitt svar var till dom som menar att Einar ligger bakom detta. Vilket är helt befängt. Inte till de som säger att någon har gjort det "å Einars vägnar" utan att han bett om det. Vilket i övrigt är så pass långsökt att det inte är det minsta troligt. Men "möjligt". Det är förresten "möjligt" att det kan ha varit Zara Larsson också. You get the point.
Ja. Jag har en mycket bättre teori: Havals bror har den senaste tiden, i takt med Havals stigande kändisskap och Encrofallet, fått luft under vingarna och tagit sig vatten över huvudet vilket utmynnat i en narkotikakonflikt med personer från närområdet. Det enklaste teorin är alltid den mest sannolika.
Mitt svar var till dom som menar att Einar ligger bakom detta. Vilket är helt befängt. Inte till de som säger att någon har gjort det "å Einars vägnar" utan att han bett om det. Vilket i övrigt är så pass långsökt att det inte är det minsta troligt. Men "möjligt". Det är förresten "möjligt" att det kan ha varit Zara Larsson också. You get the point.
Ja. Jag har en mycket bättre teori: Havals bror har den senaste tiden, i takt med Havals stigande kändisskap och Encrofallet, fått luft under vingarna och tagit sig vatten över huvudet vilket utmynnat i en narkotikakonflikt med personer från närområdet. Det enklaste teorin är alltid den mest sannolika.
Troligast är nog som du säger, Haval eller hans bror har haft någonting otalt med någon kriminell gruppering. Kan ha handlat om pengar, narkotika, vad som helst.
Det vore intressant att veta om hans bror bar skottsäker väst när han blev skjuten. Brukar inte media lägga till det som en liten extra detalj?
Men det är egentligen helt lönlöst att sitta och spekulera just nu. Finns ju knappt någon information att gå på överhuvudtaget.
Men att Bandidos ska ha mördat Havals LILLEBROR som hämnd för kidnappningen mot Einar, som en tjänst åt Einar för att sedan kunna pressa honom på pengar låter VÄLDIGT osannolikt och sjukt långsökt.
Som sagt har Einar haft kontakt med Manolo sedan INNAN hela kidnappningen och beefet med Haval började. Om han nu plötsligt har kopplingar till FLER Bandidos medlemmar än Manolo är det en annan sak. Men vad jag vet har han inte det.