2021-04-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutaDeMadre
Jag har läst tråden. Kan du läsa mitt inlägg?

Mitt svar var till dom som menar att Einar ligger bakom detta. Vilket är helt befängt. Inte till de som säger att någon har gjort det "å Einars vägnar" utan att han bett om det. Vilket i övrigt är så pass långsökt att det inte är det minsta troligt. Men "möjligt". Det är förresten "möjligt" att det kan ha varit Zara Larsson också. You get the point.

Ja. Jag har en mycket bättre teori: Havals bror har den senaste tiden, i takt med Havals stigande kändisskap och Encrofallet, fått luft under vingarna och tagit sig vatten över huvudet vilket utmynnat i en narkotikakonflikt med personer från närområdet. Det enklaste teorin är alltid den mest sannolika.
Exakt. Folk börjar tro och spekulera i något ganska osannolikt, bara för att hela Einar-Haval grejen har varit public.

Troligast är nog som du säger, Haval eller hans bror har haft någonting otalt med någon kriminell gruppering. Kan ha handlat om pengar, narkotika, vad som helst.
Det vore intressant att veta om hans bror bar skottsäker väst när han blev skjuten. Brukar inte media lägga till det som en liten extra detalj?

Men det är egentligen helt lönlöst att sitta och spekulera just nu. Finns ju knappt någon information att gå på överhuvudtaget.

Men att Bandidos ska ha mördat Havals LILLEBROR som hämnd för kidnappningen mot Einar, som en tjänst åt Einar för att sedan kunna pressa honom på pengar låter VÄLDIGT osannolikt och sjukt långsökt.
Som sagt har Einar haft kontakt med Manolo sedan INNAN hela kidnappningen och beefet med Haval började. Om han nu plötsligt har kopplingar till FLER Bandidos medlemmar än Manolo är det en annan sak. Men vad jag vet har han inte det.
Citera
2021-04-20, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Jag ska förklara Till dig på ett sätt som du kommer inte fatta för du har aldrig haft företag o kommer aldrig att ha heller!

Einar utgifter e stora dyra kläder billiga horor i klippet allt du kan tänka dig nya bilar han e ung o kan inte spara heller va jag har sett!

Men hans företag omsätter miljonär o kommer göra det i fortsättningen!

Hans företag om jag minns rätt gjorde 8 miljonär i vinst 2020!
Nu tänker du oh 8 miljoner o killen kn inte köpa en klocka?
Han har 8 miljoner som e på företags kontot o han kan inte Bara börja överföra de pengarna på sitt riktiga konto!
Revisor säger direkt Till honom de e inte värt ta ut pengarna bättre med månadslön o investera 8 millar som de gör ännu mer!
För i Sverige landet tar så stora skatte pengar på miljonär att det blir inte värt!?
Han har en stor månadslön med stora utgifter plus företagets pengar som han kan inte använda Till vad som helst men man kan alltid investera i 1 eller 2 lokal som han köper som investering men i själva verket de e betalning för hans skydd o det kan han ordna från företaget pengar o Till o med köpa bilar på företag går prima o där har han större budget!

Men sånt kommer du aldrig fatta med 30 lax efter skatt i månaden (tvekar att du har det ens)

Han kan inte köpa klockor Bara från månadslönen som han spenderar på Massa skit!
Varje år kan du ta ut en visst summa från företaget men de räcker max Till 1 klocka om året o hur skulle han se ut i folks ögon om han Bara köper en klocka om året så han använder månadslönen också Till dyra saker för imponera på andra!
Men han växer upp o kommer inse o göra som mig när jag går på mötte lämnar jag min klocka i bilen så arbetarna inte tittar på mig snett att de har jobbat ihopa det Till mig godnatt!

För det första förstår jag knappt vad du skriver då du våldtar det svenska språket. För det andra är jag nästan arg på mig själv för att jag ödslar tid på en efterbliven analfabet som dig. Jag vet att du inte förstår vad analfabet betyder men du kan säkert googla dig fram till det. Eller det kanske du inte kan då du är efterbliven.

Mitt inlägg handlade inte om att Einar inte har råd med klockor. Jag ifrågasatte aldrig hans ekonomi. Mitt inlägg handlade om att han frågar sin mamma om lov om skitsaker och använder bebisspråk när han samtalar med henne. En sån person är inte kapabel till att ligga bakom beställningsmord. Det går inte ihop.

I övrigt kan du inget om företagsekonomi överhuvudtaget din luffare. Du säger att det är bättre att ta ut månadslön. Haha, det är precis det som det inte är i Sverige. Man "tar ut" sin omsättning som OPEX eller tar ut vinst till en lägre skatt än vad inkomstbeskattningen är på lön. Jag jobbar med ekonomi din jävla dåre. Kolla min inläggshistorik om du vill ha min bakgrund.

Släpp din påse med ditt utbankade pissladd och gå och lägg dig.
Citera
2021-04-20, 01:30
Medlem
Einars mamma hade väl koll på hans pengar då han till nyligen var minderårig. Dessutom kan de ha kommit överens om det då han inte verkar ha så bra hand med pengar + att skydda tillgångarna mot hans "bekanta". T ex vid kidnappningen hade de lättare kunnat pressa honom ifall han kunnat överföra direkt men det måste gå via mamman och hon satte ner foten.
Mamma Lena vaktar cashen mot fiender, "vänner" och Einar själv, så han ska ha något kvar om några år. Hon är själv skådespelerska och vet att en kulturarbetare behöver spara i ladorna för sämre tider. Det är min teori, som jag känner mig rätt säker på.
EDIT: Kan ev försvåras då han blev myndig.
Citera
2021-04-20, 01:31
Medlem
Citat:
För det första förstår jag knappt vad du skriver då du våldtar det svenska språket. För det andra är jag nästan arg på mig själv för att jag ödslar tid på en efterbliven analfabet som dig. Jag vet att du inte förstår vad analfabet betyder men du kan säkert googla dig fram till det. Eller det kanske du inte kan då du är efterbliven.

Mitt inlägg handlade inte om att Einar inte har råd med klockor. Jag ifrågasatte aldrig hans ekonomi. Mitt inlägg handlade om att han frågar sin mamma om lov om skitsaker och använder bebisspråk när han samtalar med henne. En sån person är inte kapabel till att ligga bakom beställningsmord. Det går inte ihop.

I övrigt kan du inget om företagsekonomi överhuvudtaget din luffare. Du säger att det är bättre att ta ut månadslön. Haha, det är precis det som det inte är i Sverige. Man "tar ut" sin omsättning som OPEX eller tar ut vinst till en lägre skatt än vad inkomstbeskattningen är på lön. Jag jobbar med ekonomi din jävla dåre. Kolla min inläggshistorik om du vill ha min bakgrund.

Du jobbar med ekonomi och jag har företag låt folk som har insyn avgöra vem som har rätt!
När du kommer ditt en dag kommer du fatta bättre med månadslön jag har inte lärt detta från högskola jag har företag vill man simma mellan reglerna och få ut det mesta då tar man ut lön och investerar resten och bakom stängda dörrar får man ut pengarna från investeringen!
Jag gick aldrig i svensk skola så se bort från hur jag skriver!
Citera
2021-04-20, 01:37
Medlem
Allt funkar tills skv gör en revision...då du.
Citera
2021-04-20, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanvandare1
Exakt. Folk börjar tro och spekulera i något ganska osannolikt, bara för att hela Einar-Haval grejen har varit public.

Troligast är nog som du säger, Haval eller hans bror har haft någonting otalt med någon kriminell gruppering. Kan ha handlat om pengar, narkotika, vad som helst.
Det vore intressant att veta om hans bror bar skottsäker väst när han blev skjuten. Brukar inte media lägga till det som en liten extra detalj?

Men det är egentligen helt lönlöst att sitta och spekulera just nu. Finns ju knappt någon information att gå på överhuvudtaget.

Men att Bandidos ska ha mördat Havals LILLEBROR som hämnd för kidnappningen mot Einar, som en tjänst åt Einar för att sedan kunna pressa honom på pengar låter VÄLDIGT osannolikt och sjukt långsökt.
Som sagt har Einar haft kontakt med Manolo sedan INNAN hela kidnappningen och beefet med Haval började. Om han nu plötsligt har kopplingar till FLER Bandidos medlemmar än Manolo är det en annan sak. Men vad jag vet har han inte det.

Exakt!

Jag kan förstå att folk vill spekulera i spektakulära teorier eftersom dessa är mest intressanta.

Precis som du skriver och som jag var inne på innan förklaras dock detta dåd sannolikt av en narkotikakonflikt i närområdet. Statistiken talar för det. Att det var Havals bror är nog bara lite av en slump. Som Leif GW brukar säga behöver man inte gå över ån efter vatten. Den minst spektakulära förklaringen är alltid den mest sannolika.
Citera
2021-04-20, 01:47
Medlem
Samuel332s avatar
Bara jag som tycker att det är läskigt att Havals lillebrosha spelar schack med döden i musikvideon Gang Gang och blir avrättad prick 1 vecka senare?
Citera
2021-04-20, 01:51
Medlem
StonedAssassins avatar
Skrattar sönder när jag läser ett vissa idioter tror att Einar ligger bakom detta.. hahaha skojar ni eller? Einar är en jävla studiogangster som långt ifrån har bollar till något sådant..
Citera
2021-04-20, 01:51
Medlem
folk säger att han stod med sin flickvän och rökte där nere vid porten, och att hans flickvän antagligen skickat sms till gärningsmännen som ska ha surrat runt i området och sedan ska ha skjutit Dara med flera skott och lämna flickvännen oskadd pga överenskommelse. Jag hoppas innerligt att detta bara är rykte och inte stämmer.

Dara följer endast en ”normal” tjej på Instagram, @roxxm*ri*

* = a

Hon hade öppen profil för cirka 50 minuter sedan men är nu privat. Man tror att det är hon som var Daras flickvän, då hon även var förlovad med honom.
Citera
2021-04-20, 01:55
Medlem
Bor inte på Sorögatan men på Danmarksgatan. Varje gång man går förbi där han vart skjuten så står det osköna snubbar eller en bil med osköningar stannar. Kan vara vem fan som helst. Lite svårt att sälja en lägenhet när bland det första eventuella köpare ser är några skrikande spottande idioter med en jävla magväska över bröstet. Rätt tyst nu. Rätt skönt nu.
Citera
2021-04-20, 01:56
Medlem
Citat:

Han skriver för djävligt hans teori kring Einars situation låter inte helt uppåt väggarna tycker jag.

Men fortfarande är förstås alla möjligheter öppna, då vi inte har mycket fakta.

Det kan t ex ha att göra med BO:s egen verksamhet och ev konflikter. Vi har fått ovanligt lite info om honom i tråde. Kanske har Haval fler problem som hans bror kan ha dragits in?
Citera
2021-04-20, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Han skriver för djävligt hans teori kring Einars situation låter inte helt uppåt väggarna tycker jag.

Men fortfarande är förstås alla möjligheter öppna, då vi inte har mycket fakta.

Det kan t ex ha att göra med BO:s egen verksamhet och ev konflikter. Vi har fått ovanligt lite info om honom i tråde. Kanske har Haval fler problem som hans bror kan ha dragits in?

Jag kan ha fel o kanske Einar tryckte på gänget att han betalar stora pengar o de hotar med hans familj o gänget gör inget då känner de sig pressade o måste göra nåt för pengarna som visar att de finns där för honom!
Men jag tror mer på att gänget gjorde detta så bankomaten ska tillhöra de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in