2021-04-20, 10:16
Avslutad
Genom att Mp och Lp kan byta gärningsmannautseende lika obehindrat som de byter skjorta kan man inse att de i stort sett går med på vilken lösning som helst. Vidare tillägg till detta är oviljan att tacka Hage. Det kan bero på att Palme inte sköts och då kan liksom inte Mp låtsas inleva hur det är att vara faderlös. Varför går man med på vilken lösning som helst? Jo för alternativet är värre. Då måste alternativet vara snuskbilder i variabel (skamlighetsskala därav vet vi inget) då den av/under djupa statens kontroll Aftonbladet hållt tyst om dessa bilder sen 1986 och än tidigare. Nässen gjorde vad han kunde för att sätta dit Cp Tingsrätten berättade till Lisbet vem som var alkis etc. Varför har inte Aftonbladet berättat för svenska folket om dessa bilder? Varför betalar vi media stöd till dem om de inte berättar när vår största framträdare blir skjuten? Varför uttömmer inte Aftonbladet alla möjligheter för att lösa mordet åt svenska folket när vi betalar deras överlevnad? Svar de får betalt av narkotika/trafficking/pedofilpengar som de lever gott på. Eftersom det är Aftonbladets överlevnadspengar att ta emot dessa smutsiga pengar. Därav vill man inte avslöja mordet för då kommer aftonbladet gå under. Så är det i hela Sverige idag då de flesta tänker mer på sin egen status villas prisökning istället för landet och det vi ska dela på. Detta system har byggts upp under lång lång tid. Det är en stat i staten av fiffel och båg mord men även av sexfällor. Sverige är det ledande landet i världen på att hållhaka sina politiker o folkvalda. Aftonbladet är en del av detta. De sitter i knäet på djupa staten och samlar in hållhake bilder till servrar mm för att vid givet tillfälle släppa ut dem vid en fråga djupa staten inte gillar vår folkvalda politker gör. Detta blir extra tydligt i detta fall.
Op är plötsligt utsatt för det han själv utsatt andra för hållhakebusiness och han får av partiet stöd att planera sin avgång såsom ett icensatt mord. Därför tycker jag det är viktigt att belysa för svenska folket vad vår media ägnar sig åt och hur de kontrollerar och spär ut demokratin med sin hållhakebusiness. ja menar om vi ska betala in skatt och göra rätt för oss så är det väl det minsta vi kan begära att våra politiker företräder oss folket och inte bankerna. När man förstått att djupa staten som företräder bankerna som är i stort behov av pengar för att inte det skuldbaserade räntebelastande påhittepengasystem ska krasscha. Vi lever alltså nu i en annan form av Palmemordsmedieragendan. dvs lögn o förbannad lögn . Denna gång handlar det om världens största lögn någonsin covididiotin.
Citera
2021-04-20, 11:08
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag förstår. Nu har jag inga namn på några uppgiftslämnare förutom de redan kända så det blir till att beställa fram allt och lusläsa. För mig är sakinnehållet viktigast. Kanske inte ger något men då vet vi i alla fall det. Vore som sagt bra om någon/några i tråden beställer fram allt rörande flyktvägen. Då får vi den kompletta bilden i utredningsmaterialet. Såg att man kunde få ekonomiskt bistånd. Jag behöver inget sånt men andra kanske vill ha det.

Finns väldigt lite i avsnitt EFE som jag själv var mest intresserad av. 30st uppslag varav flera handlar om samma observation och en del som jag kan se av beskrivningen är ointressant för mig. Men jag började med att beställa EFE 14473 och sådant som eventuellt hör till där. Kanske finns det någon mer info om vad vittnet på Sturegatan såg.

https://wpu.nu/wiki/Avsnitt:EFE
Citera
2021-04-20, 11:17
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajagvinner
Genom att Mp och Lp kan byta gärningsmannautseende lika obehindrat som de byter skjorta kan man inse att de i stort sett går med på vilken lösning som helst. Vidare tillägg till detta är oviljan att tacka Hage. Det kan bero på att Palme inte sköts och då kan liksom inte Mp låtsas inleva hur det är att vara faderlös. Varför går man med på vilken lösning som helst? Jo för alternativet är värre. Då måste alternativet vara snuskbilder i variabel (skamlighetsskala därav vet vi inget) då den av/under djupa statens kontroll Aftonbladet hållt tyst om dessa bilder sen 1986 och än tidigare. Nässen gjorde vad han kunde för att sätta dit Cp Tingsrätten berättade till Lisbet vem som var alkis etc. Varför har inte Aftonbladet berättat för svenska folket om dessa bilder? Varför betalar vi media stöd till dem om de inte berättar när vår största framträdare blir skjuten? Varför uttömmer inte Aftonbladet alla möjligheter för att lösa mordet åt svenska folket när vi betalar deras överlevnad? Svar de får betalt av narkotika/trafficking/pedofilpengar som de lever gott på. Eftersom det är Aftonbladets överlevnadspengar att ta emot dessa smutsiga pengar. Därav vill man inte avslöja mordet för då kommer aftonbladet gå under. Så är det i hela Sverige idag då de flesta tänker mer på sin egen status villas prisökning istället för landet och det vi ska dela på. Detta system har byggts upp under lång lång tid. Det är en stat i staten av fiffel och båg mord men även av sexfällor. Sverige är det ledande landet i världen på att hållhaka sina politiker o folkvalda. Aftonbladet är en del av detta. De sitter i knäet på djupa staten och samlar in hållhake bilder till servrar mm för att vid givet tillfälle släppa ut dem vid en fråga djupa staten inte gillar vår folkvalda politker gör. Detta blir extra tydligt i detta fall.
Op är plötsligt utsatt för det han själv utsatt andra för hållhakebusiness och han får av partiet stöd att planera sin avgång såsom ett icensatt mord. Därför tycker jag det är viktigt att belysa för svenska folket vad vår media ägnar sig åt och hur de kontrollerar och spär ut demokratin med sin hållhakebusiness. ja menar om vi ska betala in skatt och göra rätt för oss så är det väl det minsta vi kan begära att våra politiker företräder oss folket och inte bankerna. När man förstått att djupa staten som företräder bankerna som är i stort behov av pengar för att inte det skuldbaserade räntebelastande påhittepengasystem ska krasscha. Vi lever alltså nu i en annan form av Palmemordsmedieragendan. dvs lögn o förbannad lögn . Denna gång handlar det om världens största lögn någonsin covididiotin.
I dårarnas paradis är IQ 70 Kung. Eller SE gärningsman i MOP. Eller andra oskyldiga. Det finns separata trådar för er galningar.

Ska mordet kunna lösas så gäller enbart fakta.

Nationalencyklopedin. Ordet fakta:

''Innehåller sakliga uppgifter.''

https://www.ne.se/uppslagsverk/ordbok/svensk/fakta-
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-04-20 kl. 11:40.
Citera
2021-04-20, 11:51
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Finns väldigt lite i avsnitt EFE som jag själv var mest intresserad av. 30st uppslag varav flera handlar om samma observation och en del som jag kan se av beskrivningen är ointressant för mig. Men jag började med att beställa EFE 14473 och sådant som eventuellt hör till där. Kanske finns det någon mer info om vad vittnet på Sturegatan såg.

Enligt liggaren så är det 3 uppslag i den serien, varav det sista:
EFE 144773-00-B har ett diarienummer som anteckning. Dnr:371-94
https://wpu.nu/images/1/17/Liggaren_D14036-00_D14514-04_stdres.pdf-018.png

Diarienumret brukar i regel betyda att det är något som inkommit till polisen och diarieförts. Typ ett brev.
Citera
2021-04-20, 12:14
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Enligt liggaren så är det 3 uppslag i den serien, varav det sista:
EFE 144773-00-B har ett diarienummer som anteckning. Dnr:371-94
https://wpu.nu/images/1/17/Liggaren_D14036-00_D14514-04_stdres.pdf-018.png

Diarienumret brukar i regel betyda att det är något som inkommit till polisen och diarieförts. Typ ett brev.

Det låter lovande , kanske finns det någon mer intressant info och hämta där.

Jag skrev ungefär som den föreslagna wiki-mallen så jag hoppas att de förstod att det gällde alla 3 uppslagen och allt som eventuellt hör till där..

...Jag begär härmed att få ut kopior på de handlingar som i Palmeutredningen finns registrerade under avsnitt 'EFE14473'. Jag begär också ut de förhör, promemorior, protokoll, brev, analyser och annan skriftlig dokumentation som hänför sig till avsnittet.
Skicka handlingarna till...:
Citera
2021-04-20, 12:17
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:

Okej. Ja allt vi kan få fram om flyktvägen efter BJ Gatan har stort värde.
Citera
2021-04-20, 12:22
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ja, bra förslag! Ett lite dilemma är väl dels att få koll på vilka dokument som redan är ute, men det kanske är en poäng att begära på nytt då maskningen har varit ett stort aber och vi har tidigare också sett att maskningen görs om(olika) från gång till annan. Två kopior av samma förhör har ibland givit att man kan utläsa mer då de maskats olika.

Angående punkt 1 så har vi även det specifika Grand-avsnittet L där vi också verkar ha kvar ett gäng dokument att begära ut. Ska kolla lite och se.

Bra. Ja Grandavsnittet hoppas jag ligger utanför de båda avsnitt jag nu beställer. 290 uppslag låter spontant intressant trots att vi redan känner igen en del av dem från tidigare. Jag tänker på promenerande personer på västra och östra sidan av Sveavägen+folk i bilar. Men det borde finnas betydligt fler observationer i de båda avsnitten.

Vad vi hittills vet om GM:s väg till Dekorima strax före mordet, utöver NF-problemet, är att Schaeffer sett en man komma söderifrån som hon ansåg liknade GM. Det är väl så vitt jag kan minnas allt. Blir intressant att se vad vi i övrigt kan hitta.
Citera
2021-04-20, 14:09
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Bra. Ja Grandavsnittet hoppas jag ligger utanför de båda avsnitt jag nu beställer. 290 uppslag låter spontant intressant trots att vi redan känner igen en del av dem från tidigare. Jag tänker på promenerande personer på västra och östra sidan av Sveavägen+folk i bilar. Men det borde finnas betydligt fler observationer i de båda avsnitten.

Vad vi hittills vet om GM:s väg till Dekorima strax före mordet, utöver NF-problemet, är att Schaeffer sett en man komma söderifrån som hon ansåg liknade GM. Det är väl så vitt jag kan minnas allt. Blir intressant att se vad vi i övrigt kan hitta.

Angående Grand (L-avsnittet)
Det var lite svårräknat då MOP-arkivet bakat ihop flera uppslag i samma dokument för de olika personerna.
Men säg att det är kanske 90 uppslag där.
https://moparkivet.wordpress.com/dokument/vittnesforhor/

Och ca 10 ytterligare som begärts ut. Så är det ca 550 uppslag kvar från Grand-avsnittet.
https://wpu.nu/wiki/Avsnitt:L

Angående några guldkorn som dykt upp så tycker jag ändå att Maria och Katarina är de som sticker ut. Kan det vara dessa som passerar mordplatsen "sist" av alla vittnen innan mordet?
Katarina - E 17840
Maria E 17840-1 (från sida 8 i samma dokument)
https://drive.google.com/file/d/1qVRxHn9lYpLR4Ym2feq_1mPBZo5O6kJe/view

Det kanske inte är så mycket till information, men närheten till mordet i tid och plats får mig att säga "guldkorn"
Citera
2021-04-20, 15:03
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Angående några guldkorn som dykt upp så tycker jag ändå att Maria och Katarina är de som sticker ut. Kan det vara dessa som passerar mordplatsen "sist" av alla vittnen innan mordet?
Katarina - E 17840

Det kanske inte är så mycket till information, men närheten till mordet i tid och plats får mig att säga "guldkorn"

Ibland är det lika intressant vad vittnen inte sett som vad de sett. De såg ingen Dekorima-man och heller inga WT-män.
Citera
2021-04-20, 15:04
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Angående Grand (L-avsnittet)
Det var lite svårräknat då MOP-arkivet bakat ihop flera uppslag i samma dokument för de olika personerna.
Men säg att det är kanske 90 uppslag där.
https://moparkivet.wordpress.com/dokument/vittnesforhor/

Och ca 10 ytterligare som begärts ut. Så är det ca 550 uppslag kvar från Grand-avsnittet.
https://wpu.nu/wiki/Avsnitt:L

Katarina - E 17840

Stort tack. Grandavsnittet L lämnar jag åt sidan just nu liksom andra förhör som inte ingår i de båda avsnitt jag ska beställa.

Jag har också tänkt mig att endast beställa ännu ej offentliggjorda förhör med vittnena längs Sveavägen. Alla redan offentliga förhör från förundersökningen mot Christer Pettersson är det ju onödigt att beställa igen. Dem har vi alla god koll på.

Håller med om att Katarina och Maria kan vara intressanta. Om det finns fler förhör med dem så bör de komma med i denna sväng. Om det finns fler förhör med Rolder, Schaeffer, Hellgren, Fauzzi, finska flickorna m fl så begär jag även ut dem.

Jag ska också påminna polisen/juristerna om att den tidigare maskningen prövats juridiskt och ansetts för omfattande. Jag ber dem också ange vittnenas namn.

Jag förstår tyvärr också att det är lång handläggningstid på detta.
Citera
2021-04-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ibland är det lika intressant vad vittnen inte sett som vad de sett. De såg ingen Dekorima-man och heller inga WT-män.

Precis. Problemet är att de som inte tror sig sett något av vikt troligen inte heller hört av sig till polisen. (I likhet med Maria och Katarina som hörde av sig först när de blev uppmanade av bekanta.)
Citera
2021-04-20, 16:47
Medlem
mvagrippas avatar
Den som visat sig syssla med hemliga organisationer, ha bra kontakter i alla riktiningar och dessutom kan bli anställd På självaste Rikspolisstyrelsen är Åke J Ek. Chefen för Klara Lidingö FBU som hade kontakter i så skilda verksamheter som T-kontoret, TBV/TCP, SÄPO, KCIA, WACL, olika vänskapsförbund bl Sydafrika, koreaambulansen m m, och som aldrig någonsin tog avstånd från de nazistiska ideal han utvecklade redan under 40-talet.

Det är inte så vanligt att före detta medarbetare i Sonderkommando nord blev utnämnda till kommissarier på RPS . Det blev Åke 1986. Sedan fanns han med i Viktor Gunnarssons digra dagbok. Kan inte låta bli att undra över var deras vägar korsades.

Den som vill fördjupa sig: "Western Anti-Communism and the Interdoc Network": Cold War Internationale skriven av Giles Scott-Smith är ett standardverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in