• 1
  • 2
2007-06-27, 17:16
Medlem
karlsbergs avatar
Har varit på besök i Södertälje några gången den sista tiden och upptäckt att det råder total avsaknad av vettiga pizzaställen (iaf i centrum). Det enda som existerar är kombinerade kebab/pizza/hamburgerhak, med (på sin höjd) ca 17 pizzor i utbud. Testade en kebabpizza på ett utav dessa ställen och det var helt värdelöst, vilket kanske är bra för man ska inte äta skräpmat.
Södertälje som har en rätt hög andel invandrare borde krylla av pizzaresturanger, men icke. Är det kurderna som inte kan baka pizza eller vad beror det på?

Kan tillägga att jag även testade kebab på ett annat ställe och det var ingen höjdare det heller.
Citera
2007-06-27, 22:11
Medlem
brianmolkos avatar
Det kanske inte lönar sig för de själva inte äter pizza ?
Citera
2007-06-27, 22:20
Medlem
V-rocks avatar
hahahahhahahahahahhahahhahahaa

Åh jävlar....

JAG, bor i Slöddertälje, och kan noga säga att nere på stan har vi en 7 pizzerior, och varje stadsdel har en 3, 4 stycken var...

Grejen är att vi är en lat jävla stad, så pizza som är vardagsmat har man i närheten av där man bor, nere på stan har vi en massa andra sorters resuranger för att dryga ut dieten lite när vi är sugna på exotiska saker.

Rekommender Gabos i veda och det där stället i västergård där sskspelarna käkar som jag glömt bort namnet på...
Citera
2007-06-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Rekommender Gabos i veda och det där stället i västergård där sskspelarna käkar som jag glömt bort namnet på...

Lilla Venezia alias Mimmos.

Jag rekommenderar Nois Thaimat som ligger vid Statoil i Östertälje. Ett av få ställen i Södertälje som serverar ätbar mat.
Citera
2007-06-27, 22:30
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micra
Lilla Venezia alias Mimmos.

Jag rekommenderar Nois Thaimat som ligger vid Statoil i Östertälje. Ett av få ställen i Södertälje som serverar ätbar mat.

Tack, så var det...

Jo tycker man kan få rätt bra thaimat i tälje, tycker överhuvudtaget att maten är grymt god här, men utbudet är ju stort så det är väll inte så konstigt.
Citera
2007-06-28, 15:32
Medlem
karlsbergs avatar
Hehe får väl äta thaimat nästa gång då kanske. Det låter faktiskt rimligt att de bästa pizzorna finns att hämta i förorten, så är även fallet I Stockholm.
Citera
2007-06-28, 16:45
Medlem
erkanperkans avatar
Brunnsängs Pizzeria har blivit sjukt bra nu efter 30e ägarbytet. En bit från stan dock, andra sidan bron. Men nära till där jag bor :P

Brunnsäng Restaurang & Pizzeria HB
Bragev. 22
15249 SÖDERTÄLJE
Tlf. 08 - 550 362 00

Kommer inte riktigt ihåg vad den hette, men jag rekommenderar pizzan med köttfärs, skinka och bearnaise. God calzone också.
Citera
2007-06-28, 17:27
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Brunnsängs Pizzeria har blivit sjukt bra nu efter 30e ägarbytet. En bit från stan dock, andra sidan bron. Men nära till där jag bor :P

Brunnsäng Restaurang & Pizzeria HB
Bragev. 22
15249 SÖDERTÄLJE
Tlf. 08 - 550 362 00

Kommer inte riktigt ihåg vad den hette, men jag rekommenderar pizzan med köttfärs, skinka och bearnaise. God calzone också.

Hehe, brunnsäng är ju en klassiker. Men deras pizzor är mest standard, inget jag skulle åka långt för att käka. Alla fredagsfyllon är kul dock, och så finns det ju jack vegas maskiner...

Annars rekommenderar jag Tälje kebab för kebab och Cederträdet för gyros, båda ligger bekvämt från stationen med.
Citera
2007-06-28, 18:57
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
hahahahhahahahahahhahahhahahaa

Åh jävlar....

JAG, bor i Slöddertälje, och kan noga säga att nere på stan har vi en 7 pizzerior, och varje stadsdel har en 3, 4 stycken var...

Grejen är att vi är en lat jävla stad, så pizza som är vardagsmat har man i närheten av där man bor, nere på stan har vi en massa andra sorters resuranger för att dryga ut dieten lite när vi är sugna på exotiska saker.

Gabos är riktigt bra, lite för stora pizzor för att man ska få i sig hela dock.
Citera
2007-06-28, 20:00
Medlem
erkanperkans avatar
Citat:
Annars rekommenderar jag Tälje kebab för kebab och Cederträdet för gyros, båda ligger bekvämt från stationen med.
Kebab house >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Tälje kebab
Citera
2007-06-28, 20:31
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Kebab house >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Tälje kebab
Instämmer i det också. Tälje kebab är ett riktigt sunkställe.
Citera
2007-06-28, 22:39
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Instämmer i det också. Tälje kebab är ett riktigt sunkställe.

Äh, inte lika mycket folk där, man slipper trängas som fan som man får göra på kebabhouse. Och vad jag kommer ihåg ( har inte käkat kebab på stan på ett år) så fick man nästan dubbelt så mycket på tälje.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in