2021-04-20, 12:39
Avslutad
I slutet av april blir jag vräkt från min hyresrätt här i Solna eftersom de fick reda på att jag höll på med diverse olagligheter i bostaden. Har dock hittat en andrahandslägenhet i Rinkeby med mycket förmånlig hyra (hyrs ut svart dock). Dock så brukar svenskar inte vara särskilt välkomna i förorten såvitt jag vet. Förnedringsrån och misshandel mot svenskar verkar förekomma titt som tätt. Hur gör man som svensk för att överleva i ett ghetto?

Jag funderar på att bli hobbyblatte för att kanske bli mer accepterad. Man klär sig helt enkelt i Adidasbyxor, huvtröja, bakåtvänd keps och sneakers. Man pratar med brytning och använder "shoo", "walla", "abooo" och "aina" när man pratar med blattarna. Dock är jag 30+ år gammal, så blattarna kanske bara garvar åt mig. Vad tror ni? Är det en bra ide att bli hobbyblatte? Eller bör man helst hålla sig undan och inte göra något väsen av sig?
Citera
2021-04-20, 12:48
Medlem
Andersdamaans avatar
Klä dig propert i kostym och bete dig litet auktoritärt istället! Då tror dom att du antingen jobbar för kommunen eller att du kommer från kronofogden!
Citera
2021-04-20, 12:49
Bannlyst
Du kommer nog få gott om unga tjejer, såväl utländska som svenska, men vuxna män kommer nog se ned på dig. Dock inte dom i Rinkeby, jag är i samma situation som du och du är på helt rätt spår. Spoilervarning: Livet du pratar om är bättre än du tror.
Citera
2021-04-20, 12:53
Medlem
Kör såna där aggresiva handtatueringar så tror alla blattar att du är där för att du har buisness med nåt lokalt gäng, mest troligt kan du få sätta på nån kaxig orten brutta av bara farten.
Senast redigerad av AntiSthlm2022 2021-04-20 kl. 13:33.
Citera
2021-04-20, 12:59
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Klä dig propert i kostym och bete dig litet auktoritärt istället! Då tror dom att du antingen jobbar för kommunen eller att du kommer från kronofogden!
Jag tänker som Andersdamaan. Se till att klä dig bra och att sköta dig. Ni blir till bra förebilder som kan förändra ett samhälle som genom en invandrarhatande grupp av (MP)(S)(C) mfl sakta tillåts att släppa ner i avloppet.

Hur i helvete kunde du sumpa din bostad ts?
Citera
2021-04-20, 13:05
Medlem
isbiten123s avatar
åk dit på test innan du bestämmer dig, åk dit och köp en pizza eller ta en kaffe i centrum. Se om du får blickar eller något. Så länge du inte verkar filma/tar bilder så kommer inte en jävel bry nämnvärt.
Citera
2021-04-20, 13:40
Medlem
FiveDayss avatar
De kommer bara att tro att du är en civilgris om du går klädd som du beskriver.

Efterblivet att tro att folk kommer att hoppa på dig för ingenting, såvida inte det är något aggro ungdomsgäng. Det ska nog gå bra att bo där, undvik bara att gå ut på kvällarna.
Citera
2021-04-20, 15:05
Medlem
Lev som du brukar göra men var bered på att behöva vara tuff lite då och då så ska det nog gå bra. Bara du själv aldrig helt oprovocerat beter dig fittigt så är allt lugnt.
Citera
2021-04-20, 16:06
Medlem
Ördögs avatar
Kom ihåg att rapportera om ditt blatteliv här på FB. Det kanske kan bli en uppföljare till Günter Wallraffs klassiska Längst därnere?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/gunter-wallraff-bakom-masken
http://mimmimarie.blogspot.com/2011/02/gunter-wallraff-langst-darnere.html
Citera
2021-04-20, 16:28
Bannlyst
mycket trevligt område. va dej själv och hälsa på folk så kommer du snabbt lära känna den ena och andra.
Citera
2021-04-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
I slutet av april blir jag vräkt från min hyresrätt här i Solna eftersom de fick reda på att jag höll på med diverse olagligheter i bostaden. Har dock hittat en andrahandslägenhet i Rinkeby med mycket förmånlig hyra (hyrs ut svart dock). Dock så brukar svenskar inte vara särskilt välkomna i förorten såvitt jag vet. Förnedringsrån och misshandel mot svenskar verkar förekomma titt som tätt. Hur gör man som svensk för att överleva i ett ghetto?

Jag funderar på att bli hobbyblatte för att kanske bli mer accepterad. Man klär sig helt enkelt i Adidasbyxor, huvtröja, bakåtvänd keps och sneakers. Man pratar med brytning och använder "shoo", "walla", "abooo" och "aina" när man pratar med blattarna. Dock är jag 30+ år gammal, så blattarna kanske bara garvar åt mig. Vad tror ni? Är det en bra ide att bli hobbyblatte? Eller bör man helst hålla sig undan och inte göra något väsen av sig?

Om du nu finns på riktigt lär du få någon form av problem var du än bor!
Citera
2021-04-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite

(FB) Hur är det som svensk att bo med invandrare?
Har funderat på att bo därest tag kanske inte så dumt som man?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in