2021-04-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Idag står ”raggningsskola”med dompa love på programmet.
Detta känns som att det var planerat ett tag, för veckans tema och schema kom upp väldigt tidigt.
Det får än att undra om Jackie ens hade en fair chans i gårdagens röstning?
Var det därför spelbolagen inte erbjöd odds på utröstningen, var Jackie bränd på förhand?
Makes me wonder 🧐🧐🧐🧐😏

Förvånar mig inte, allt är uppgjort därinne
2021-04-20, 09:21
Medlem
Har Emelie flyttat till Joel igen?
2021-04-20, 09:23
Medlem
lillaflippens avatar
Jag har läst ikapp allt som har skrivits inatt. Fan att jag somnade igår för jag hänger inte med!

Vet att det är skit drygt att återberätta men om någon orkar svara lite kortfattat på nån av mina frågor är jag tacksam

1. Grät nardos verkligen, och varför?
2. Vart sov mergim? Läste att han låg i poolrummet, hela natten?
3. Hur startades bråket mellan emelie och Dennis? Var det något med pedram eller var det något om kamerorna?
4. Blev emelie och Dennis sams och vilka sov dom med?
5. Blev några andra osams?
2021-04-20, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Ja jag tror huset gör väldigt mycket. Jag har inte bott inlåst i ett BB-hus som går live, men utan att jag vill berätta några detaljer, så har jag förut bott ganska isolerat (svårt att förklara helt eftersom det inte är något jag vill förklara för detaljerat) i ett hus, i ett "kollektiv" kan man kalla det.

Givetvis inte ett tv-program där det står en miljon kronor på spel, men jag kan iaf förstå att det uppstår beteenden och reaktioner hos deltagarna som kanske inte hade uppstått utanför eller åtminstone varit lika tydliga utanför huset. Men jag tror också, av mina erfarenheter, att alla beteenden grundar sig i något. Typ som "ingen rök utan eld". Man förändras när man ska anpassa sig efter så många andra samtidigt som man blir styrd av någon, där man i princip hoppar så fort man hör "hoppa" och skjuter sina egna behov och värderingar åt sidan (i detta fall, bb/produktionen).

Sen kan ju alla göra bort sig på fyllan nån gång utan att det behöver betyda något alls, syftar mer på sånt som sker dagligen, mönster deltagarna har och hur de agerar i olika situationer.

Sen tror jag att man lätt glömmer att det ÄR ett spel. Jag tror det lätt kan bli en inre konflikt när man försöker spela sig till miljonen och när man försöker spela sig till vinst genom att vara omtyckt av både tittare och dom där inne. Det är så många faktorer som påverkar i detta. Klart alla vill vinna och att bara köra taktiskt och fulspel för att kamma hem miljonen kanske teoretiskt fungerar inne i huset men samtidigt så måste dom bli omtyckta av tittarna för att inte bli utröstad. Och samtidigt bli omtyckt där inne för att bli omtyckt av de andra deltagarna och inte bli nominerad OCH samtidigt inte framstå som ett hot för dom andra.

Sorry om det blev långt 😅

Intressanta tankar! Långt men relevant, tack för att du utvecklade dina funderingar! 🌸
2021-04-20, 09:26
Medlem
Citat:
Jag har läst ikapp allt som har skrivits inatt. Fan att jag somnade igår för jag hänger inte med!

Vet att det är skit drygt att återberätta men om någon orkar svara lite kortfattat på nån av mina frågor är jag tacksam

3. Hur startades bråket mellan emelie och Dennis? Var det något med pedram eller var det något om kamerorna?

Kan svara på fråga 2 och 4. Mergim sover i sin säng som han brukar just nu iaf, Emelie ser ut och sova bredvid Joel. Men det känns lite som det är upp ner vända världen. Sov Simon med Nardos?!
2021-04-20, 09:27
Medlem
Citat:
Jag har gjort som Dennis ett flertal gånger och än värre saker på både tjejer jag känt och inte känt.
Har aldrig fått en smäll lr utskällning, för jag gör det bara på tjejer som vill 😊
Boys will be boys, försök förstå det 👮🏽‍♀️✌️

Fast... nu reagerar jag också! Det är skillnad i situation, stämning och vilken relation man har. ”Boys will be boys” signalerar nåt helt annat. Hoppas du skrev så bara för att provocera.
2021-04-20, 09:27
Medlem
Citat:
Får förklara för vänsterblivna feminister som inget fattar.
Emelie och Dennis har en kärleksrelation, det har inte Judith och Emelie, fattar du skillnaden?
En sak: Emilie och Dennis har ingen ”kärleksrelation”. Oavsett vad som hände i går. 🥱
Och ingen har rätt att dra ned/upp kjolar eller byxor och blotta röven på någon, utan medgivande.
2021-04-20, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Men det.spelar.ingen.roll. Förstå det så blir världen en lite bättre plats, tack.

Så om du har en kärleksrelation med någon och båda tycker om varandra. Även då anser du att man inte får dra upp kjolen och klämma på rumpan på sin kärlek, som även gillar det och tillåter det.
Du måste ha ett extremt torrt kärleksliv.
2021-04-20, 09:29
Medlem
Mrsobehagligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
MYCKET roligare rösta dompa och Tanja så Surelie får lite ”egentid” i kväll/natt för att kontemplera...🤣🤣🤣👍👍👍
Nej då kommer de att prata än mer skit om Tanja och Dompa, de ska till final så lite skit som möjligt ska kastas på dem.
2021-04-20, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
En sak: Emilie och Dennis har ingen ”kärleksrelation”. Oavsett vad som hände i går. 🥱
Och ingen har rätt att dra ned/upp kjolar eller byxor och blotta röven på någon, utan medgivande.

De e rätt! ut med han
2021-04-20, 09:30
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Kan svara på fråga 2 och 4. Mergim sover i sin säng som han brukar just nu iaf, Emelie ser ut och sova bredvid Joel. Men det känns lite som det är upp ner vända världen. Sov Simon med Nardos?!

Ja jag menar det, fattar noll 😅

Kul att det blev kärleksvecka efter denna natt 😂
2021-04-20, 09:30
Medlem
Jomras avatar
Citat:

1: Lät 100 % som hon gjorde d i garderoben!
men när hon väl kom ut så va hon inte ledsen alls
2: Låg i poolrummet med offerkoftan på en halvtimme kanske...sen gick han tillbaka till sin säng.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in