Citat:
Ursprungligen postat av
Teerix65
Klokt att du reflekterar över huset. Det är ingen normal situation, relationer utvecklas inte på ett sätt de är vana vid och vi sitter och ser på och tycker de beter sig idiotiskt. Tror vi dömer dem för hårt.
Ja jag tror huset gör väldigt mycket. Jag har inte bott inlåst i ett BB-hus som går live, men utan att jag vill berätta några detaljer, så har jag förut bott ganska isolerat (svårt att förklara helt eftersom det inte är något jag vill förklara för detaljerat) i ett hus, i ett "kollektiv" kan man kalla det.
Givetvis inte ett tv-program där det står en miljon kronor på spel, men jag kan iaf förstå att det uppstår beteenden och reaktioner hos deltagarna som kanske inte hade uppstått utanför eller åtminstone varit lika tydliga utanför huset. Men jag tror också, av mina erfarenheter, att alla beteenden grundar sig i något. Typ som "ingen rök utan eld". Man förändras när man ska anpassa sig efter så många andra samtidigt som man blir styrd av någon, där man i princip hoppar så fort man hör "hoppa" och skjuter sina egna behov och värderingar åt sidan (i detta fall, bb/produktionen).
Sen kan ju alla göra bort sig på fyllan nån gång utan att det behöver betyda något alls, syftar mer på sånt som sker dagligen, mönster deltagarna har och hur de agerar i olika situationer.
Sen tror jag att man lätt glömmer att det ÄR ett spel. Jag tror det lätt kan bli en inre konflikt när man försöker spela sig till miljonen och när man försöker spela sig till vinst genom att vara omtyckt av både tittare och dom där inne. Det är så många faktorer som påverkar i detta. Klart alla vill vinna och att bara köra taktiskt och fulspel för att kamma hem miljonen kanske teoretiskt fungerar inne i huset men samtidigt så måste dom bli omtyckta av tittarna för att inte bli utröstad. Och samtidigt bli omtyckt där inne för att bli omtyckt av de andra deltagarna och inte bli nominerad OCH samtidigt inte framstå som ett hot för dom andra.
Sorry om det blev långt 😅